– Polo-majica daleko je najbolji komad odjeće koji su hrvatski policajci dobili otkako je naše države! – kaže Stjepan Pezo, direktor omiškog Galeba, proizvođača policijskih polo-majica zbog kojih se podigla poprilična prašina. Otpadaju slova, nekvalitetne su, smrde, policajkama loše stoje... samo je dio negativnih kritika, a direktor Galeba tvrdi potpuno suprotno.
– Ne bune se policajci! Mi iz Galeba i naši kooperanti proveli smo privatne istrage. Sigurno smo 200-300 policajaca pitali kakve su im majice i u pravilu prvo ponavljaju ono što je objavljeno u medijima. Kada ih pitate: “Jeste li vi to iskusili?” – muk. “Je li vam otpalo koje slovo?” “Nije!” “Znate li kome je otpalo?”, opet muk. “Znojite li se?” “Znojim!” “Više ili manje nego u onoj košulji? “Manje” – prepričava nam Pezo.
U Galebu se ponose svojim proizvodom i pogodile su ih, kažu, neutemeljene kritike. Nisu pronašli nikoga kome se majica rastegnula nakon pet pranja, a u polušali dodaje: – Ni nekoga kome su policajke manje lijepe u novim majicama.
– Na kraju, kada ih pitam što to onda ne valja s majicama, kažu da će biti higijenskih problema. Neće, dapače! Prednost je majice polipropilen koji je poanta cijele priče. On odvlažuje, smanjuje amplitude promjene temperature tijela i mogućnost rasta bakterija u znojnom području. Neugodnog mirisa bit će puno manje nego kad nosite običnu pamučnu majicu. Pletivo ima mogućnost rastezljivosti do neke mjere i zato je ona ugodnija od košulje, koja je kruta – nabraja Pezo koji i sam nosi takvu polo-majicu. Ali, bez policijskih oznaka.
Na razvoj materijala u Galebu su utrošili tri-četiri godine inženjerskog rada i velike količine sirovina kako bi dobili optimalan proizvod. Razvijanje “pametnih” i funkcionalnih materijala smjer je kojim idu i zato im je posao s MUP-om od iznimne važnosti. Policijske polo-majice proizvod su visoke moderne tehnologije i referenca s kojom se planiraju probiti na strana tržišta. Zato je direktoru Galeba nerazumljivo zašto je negativnim kritikama dočekan hrvatski proizvod, rezultat domaće pameti i tehnologije za koji tvrdi da je među najkvalitetnijima te vrste na europskom, a time i svjetskom tržištu.
Galeb je posao s MUP-om dobio na javnom natječaju, a uvođenje polo-majica pripremano je sedam godina, kaže. Polo-majica stoji 153 kune plus PDV, a košulje, s oznakama i potkošuljom, stajale su 400 kuna. Majica ima puno kvaliteta, kaže, ali ne ustručava se i sam kritizirati detalje za koje smatra da bi se mogli poboljšati.
– Najlošiji je čičak. Ta oznaka na kojoj piše policija ili granična policija prekruta je i preširoka. Zbog nje se na rukavu mogu dogoditi deformacije materijala. Kada je postupak javne nabave bio u tijeku, predložili smo mekše, prilagodljivije čičke, ali MUP je odlučio da se ide s krutim čičkom koji se koristi na zimskim košuljama i jaknama. Pokaže li se da je problem čičak, vjerojatno će se ići u izmjene tog dijela – kaže.
Napominje da nije nevažno ni što je zbog posla s MUP-om u Galebu, najvećem domaćem proizvođaču donjeg rublja, otvoreno 50 radnih mjesta, uglavnom šivačica.
Galeb zapošljava gotovo 400 ljudi, od čega 75 posto žena. Prosječna je plaća oko 3000 kuna, za šivaćim strojem oko 2600. Prije dvije godine bili su gubitaš, lani malo iznad nule, a sada rade u dvije smjene jer im kontinuirano nedostaje robe u Galebovim prodavaonicama.
– Od klasičnog proizvođača donjeg rublja došli smo dotle da možemo ponuditi polo-majicu, žensku haljinu, kupaće kostime, a od jeseni pod svoj brend uvodimo i čarape. Imamo širinu i dubinu asortimana da možemo imati “mono brend” trgovine – kaže Pezo i najavljuje širenje mreže.
Galeb u Hrvatskoj ima 30 trgovina i franšiza, a izvozi 30 posto proizvodnje, najviše u Sloveniju i BiH te u ostale države bivše Jugoslavije. Najveći je izvozni segment proizvodnja donjeg rublja za druge brendove, u Njemačkoj, Italiji, Švicarskoj.
– Bili smo izloženi negativnom stavu medija prema proizvodu iako bi, stručno gledano, trebalo biti suprotno. Isto tako, to je proizvod s dodanom vrijednošću koji je osmislila hrvatska pamet, ima potencijal izvoza u jednoj napaćenoj industriji, koja je vrlo potentna kao industrija koja brzo može zaposliti puno ljudi. Treba nam biti na diku i ponos. Nikoga nismo kopirali, sami smo je napravili. Proizvod ima nedostataka kao i svaki drugi, ali moram reći da se domoljublje ne pokazuje samo busanjem u prsa, nego i tako da kupimo Franckovu kavu, Plidentu, Galeba... – poručuje Pezo.
>> Nema šanse da ove majice izdrže jedno ljeto, a kamoli dvije godine
Jednostavno, policajci i policajke u tim majicama izgledaju jadno i bijedno. Boja djeluje prljavo i cjelokupan dojam daje neurednost. Možda je sve to što kaže direktor i istina ali ostaje činjenica da policija ne djeluje čisto, uredno i respektabilno. Postoje košulje i bluze iste kvalitete i svojstava pa čak i iste cijene ali ovdje se radi o nečemu drugom. Policija mora imati dobru, udobnu i kvalitetnu odjeću i obuću za sve uvjete i tu se ne mora štedjeti iako naravno treba paziti na trošak.