intervju Pavel Pavliček

Hrvati vole naš pomfrit, a naručuju od 19 do 23 sata

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Hrvati vole naš pomfrit, a naručuju od 19 do 23 sata
17.07.2015.
u 21:00
važno lokalno
 Povrće im dobavlja Fragaria, mliječne proizvode Dukat, jaja Perfa...
Pogledaj originalni članak

Ponuda koja će zadovoljiti i zahtjevnije potrošače koji se brinu o okolišu, zdravlju i dobrobiti životinja, sve više inovacija, modernizacija te digitalni razvoj kompanije u kontekstu pripremanja i izdavanja narudžbi putem digitalnih kioska ili mobilnih uređaja, novi su vjetrovi koji pušu u hrvatskom McDonald'su.

400.000 posjeta više

Dapače, franšiza u portfelju Globalne hrane unatoč dugogodišnjoj krizi i recesiji pokazala se otpornijom od matične joj kuće gdje su pad prodaje od 2,5% te dobiti od 15% u lanjskoj godini slijedile i promjene u vodstvu tog najvećeg globalnog lanca restorana. Kako McDonald's posluje u Hrvatskoj, kakvi su planovi, očekivanja i kupci te koliko su spremno dočekali konkurenta Burger King, razgovaramo s članom uprave Globalne hrane i direktorom McDonald'sa Hrvatska Pavelom Pavličekom, koji je na toj funkciji od kraja 2011., a karijeru je gradio i na različitim marketinškim i voditeljskim pozicijama McDonald'sa u Češkoj, Slovačkoj i SAD-u.

Jeste li zadovoljni poslovanjem McDonald'sa u Hrvatskoj? Prema podacima Poslovne Hrvatske, lanjski prihodi od 292,6 milijuna kuna za 3,5% su veći nego godinu prije.

U odnosu na ekonomsku situaciju poslujemo jako dobro iako je u ovakvim prilikama puno teže postizati rezultate na koje smo navikli. Mnoge kompanije proteklih su godina u Hrvatskoj imale uspone i padove, dok je naše poslovanje, na koje je utjecalo i povećanje PDV-a sa 10 na 13%, stabilno. Lani smo imali 15,8 milijuna posjetitelja, 400 tisuća više nego godinu prije, nakon što smo u prosincu 2013. otvorili 21. restoran i povećali broj zaposlenih sa 1229 na 1237.

Obećava li i ova godina rast?

I u ovoj godini očekujemo lagani rast, a on najviše ovisi o ljetnoj sezoni i školskim praznicima od kojih puno očekujemo te se čini da smo na pravom putu.

S obzirom na globalne rezultate McDonald'sa, koji lani nisu bili sjajni, stigla je i nova globalna uprava. Znači li to da McDonald's ide novim smjerom?

Promjene u vrhu nisu se odrazile samo na SAD, nego i na Europu, i više su utjecale na nove menadžmente i nove poslovne jedinice. Globalno je počeo i novi program restrukturiranja koji bi na nas mogao utjecati dugoročno bude li radikalnijih promjena. Zasad nas to u Hrvatskoj ne brine jer poslujemo kao zasebna franšizna jedinica.

Mijenjaju li se trendovi? Traži li danas potrošač "zdraviji" meni?

Novi trendovi idu u smjeru veće transparentnosti prema potrošačima, više informacija o uljima, vrsti sendviča i ostalim namirnicama... Na neki način mi smo predvodnik, "head of the market" u dostupnosti javnih informacija o kvaliteti, nutritivnim vrijednostima svakog našeg proizvoda i alergenima. Unazad nekoliko godina više je specifičnijih zahtjeva pa smo uveli i salate, koje su se pokazale kao veliki uspjeh. No ne bih rekao da mijenjamo model poslovanja, nego da naši kupci imaju sve više izbora. Hamburger i krumpiriće, ali i salatu i jogurt.

Kakav je prosječan hrvatski kupac?

Prosječan kupac u Hrvatskoj, ali i u Srbiji i Sloveniji, drukčiji je od prosječnog europskog. U Poljskoj, Češkoj, Njemačkoj... najviše posla imamo između 11 i 17 sati, a u ovom dijelu regije od 19 do 23 sata. Big Mac je jedan od naših najprodavanijih proizvoda diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj, no ispada da smo tu lani, primjerice, prodali najviše porcija pomfrita, čak 6,6 milijuna, što znači da je svaki Hrvat u prosjeku pojeo jednu i pol porciju te, primjerice, po jedan cheeseburger. Ovdje su jako popularni i deserti, koji ovise o vremenu, kava...

Upravo se zbog toga i McCafé pokazao punim pogotkom.

Taj koncept McDonald'sa jako je popularan. Još 2009. imali smo jedan, a četiri i pol godine kasnije devet McCaféa. No u budućnosti ćemo više raditi na odabiru lokacija jer nekima nismo zadovoljni. U Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji kava je jako popularna, ali i kompetitivan je biznis. Moramo imati jako kvalitetan proizvod i konkurentne cijene. Ove godine otvorit ćemo još jedan ili dva McCaféa.

Fokusirani na svoj biznis

Kako surađujete s domaćim dobavljačima? Koliko je McDonald'su važna lokalna ponuda?

Sve povrće dobavlja nam Fragaria nedaleko od Zagreba, mliječne proizvode Dukat, jaja koja poslužujemo za doručak su Perfa, a kad je riječ o desertima, počinjemo i suradnju s Krašem. Htjeli bismo imati još više lokalnih dobavljača jer smo i mi lokalna tvrtka koja generira lokalnu ekonomiju. I kupci traže lokalno, no nama je bitna i kvaliteta od koje ne odstupamo.

Koliko je McDonald's investirao u Hrvatskoj?

U četiri godine, koliko sam ja tu, sigurno oko 120 milijuna kuna.

Kako ćete odgovoriti na ulazak Burger Kinga u Hrvatsku?

Točno je da nam je Burger King direktna konkurencija jer prodaje iste proizvode kao i mi. No, mi smo već godinama na ovom tržištu, imamo razrađenu strategiju i poduzeli smo sve da taj posao radimo na pravi način. Stoga naš fokus nije natjecati se s Burger Kingom, nego poslovati kao i dosad.

>>Novi McDonald's vrijedan 2 mil. eura gradit će se na Žitnjaku

>>.U Hrvatskoj idu zdravi trendovi

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar trooso
trooso
21:18 17.07.2015.

super reklama baš mi se sviđa

KE
kermitovo
23:42 17.07.2015.

A meso? Iz zamrzivača, s okusom daleke povijesti...

DU
Deleted user
13:42 20.07.2015.

Bio jednom i nikad više...