“...jer najbolje dolazi iz prirode”, naziv je natječaja kojega je danas za obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG) u Hrvatskoj otvorio njemački drogerijski lanac dm. Do 31. ožujka na njega se mogu prijaviti svi OPG-i koji jesu ili planiraju tijekom 2014. te 2015. ući u proces ekološke proizvodnje, rečeno je na konferenciji za novinare na zagrebačkom Agronomskom fakultetu.
Odabranim gospodarstvima, kojih broj nije limitiran, dm će pružiti marketinšku potporu u vidu etiketa, ambalaže te stavljanja proizvoda u hrvatske prodavaonice dm-a, kazala je članica uprave te kompanije Gordana Picek. No, to je tek kratkoročan cilj, dok dugoročan, dodala je, podrazumijeva plasman u lance dm-a diljem Europe.
Projekt su danas podržali i ministri Tihomir Jakovina i Mihael Zmajlović te PBZ Card. Jakovina je istaknuo kako je tržište ekoloških proizvoda u stalnom usponu, što je prilika i za domaće proizvođače. Ekološka proizvodnja u RH trenutačno čini svega 2,45% ukupnih površina. Cilj je u 2016. primaknuti se najrazvijenijima u EU, s barem 8%. Poticaj za to Jakovina vidi i u sredstvima EU od 332 milijuna eura za ruralni razvoj, od kojih bi se 30-ak posto moglo povući za unapređenje ekološke proizvodnje.
Tržište ekoloških proizvoda u svijetu je danas vrijedno oko 45 milijardi eura, a u EU oko 21,5 milijardi eura.
U EU ekološkom se proizvodnjom bavi 235 tisuća proizvođača na 9,6 milijuna hektara, s prosječnih 5,4 posto površina pod eko proizvodnjom u odnosu na ukupne poljoprivredne površine. U Hrvatskoj je pak 1528 ekoloških proizvođača, kojih proizvodnja na 31.903 hektara čini 2,45 posto ukupnih poljoprivrednih površina, kazao je Jakovina.
Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović ustvrdio je kako je više od 36 posto kopnenog teritorija naše zemlje spada u ekološku mrežu Natura 2000. Svaki treći hektar poljoprivrednog zemljišta je u Naturi 2000 i zato je važno, dodao je, osigurati proizvodnju uz zaštitu ugroženih vrsta.
Kao dugogodišnji partner dm green city projekta, koji je ove godine u znaku Međunarodne godine ekološke poljoprivrede, PBZ će dobitnicima natječaja osigurati godinu dana besplatnog korištenja paketa usluga namijenjenih OPG-ima te American Express karticu za obrtnike s pogodnostima.
Od kada de Drogrija Schleker zatvorila svoje prodavaonice " Dm" izabrala je od njih najbolji personal i promet je nevjerojatno porastao.Osjeca se to kad se udje u ducan kao i o izlozenoj ponudi i kvaliteti. Ono sto jos nije objavljeno u hrvatskoj firma " Lidel" ( sada na trecem mjestu ) ,ugovori su potpisani , PREUZIMA veletrgovcki lanac "Metro". Lidil je vodeca firma u Njemackoj a posebno u ponudi mesnatih proizvoda po kvaliteti i preradi. Imaju izvrsni menagment a i cijene.