Zbog promjena standardnih pogonskih goriva za vozila i povećanja uporabe ekoloških goriva na tržištu SAD-a doći će do pada uvoza nafte što će zemlje EU izgurati na čelnu poziciju zemalja uvoznica nafte u svijetu.
Zaključak je to Međunarodne agencije za energiju sa sjedištem u Parizu koja također predviđa porast uvoza u sljedećih osam godina na indijskom i kineskom tržištu, čija rastuća gospodarstva i potrošnja ovise o uvozu nafte, izvještava New York Times.
Tako bi do 2020. godine Kina trebala preoteti titulu najvećeg svjetskog uvoznika nafte, a procjenjuje se da će čak 90 posto porasta bilježiti zemlje Bliskog istoka i Afrike.
Ponajprije se smatra da će se zemlje izvoznice najviše moći osloniti na pojedinačne nacionalne ekonomije poput Saudijske Arabije, Iraka ili Brazila.
Procjenjuje se i da će zemlje SAD-a biti manje osjetljive na nagle promjene cijene nafte na svjetskom tržištu te da će prosječna cijena po barelu skočiti na 120 dolara do kraja 2035. godine. Do kraja iste godine porast će i ukupna globalna potražnja sa sadašnjih 87 milijuna barela dnevno na 99 milijuna.
Agencija će pokušati prisiliti vlade razvijenih država da donesu konsenzus oko uvođenja minimalne upotrebe emisije stakleničkih plinova kako bi se do 2017. godine povećalo investiranje u energetski čišće tehnologije.
Procjenjuje se i da će zemlje SAD-a biti manje osjetljive na nagle promjene cijene nafte na svjetskom tržištu - zato stvaraju zalihe pokradene iračke nafte