Nakon industrijskih ulagača koji su se krajem studenoga javili na javni poziv za ulaganje u LNG terminal, do četvrtka se na javni poziv moraju javiti i financijski ulagači. Kako je do sada ostalo u tajnosti tko su industrijski ulagači zbog ugovora o povjerljivosti, tako se za sada ne zna tko je zainteresiran za financiranje projekta. Tek se može otkriti, kaže predsjednik uprave LNG-ja Hrvatska Mladen Antunović, da je njih 14 prošlo pretkvalifikacijski postupak, odnosno ispunilo uvjet za dobivanje dozvole za ulazak u tzv. data room – sobu s podacima o projektu.
Bez domaćih mirovinaca
Neki razgovori vođeni su ranije s mirovinskim fondovima, ali na tome se navodno i stalo. Stoga je jasno da ipak mogu očekivati imena jakih svjetskih financijskih kuća, isto kao što je i među industrijskim ulagačima riječ o svjetski priznatim imenima vezanima za LNG i plinski biznis. Ipak, sa sigurnošću će potencijalnim financijerima u projekt biti važan ugovor o nabavi plina te hoće li se naći dugoročni klijenti koji bi plaćali skladišni prostor. Svaka vlada isticala je prioritet tog projekta, a i HDZ ga je stavio kao prioritetni u svom programu. Pa bi HDZ sada u stvari morao završiti proces s natječajem koji je počela ova vlada i odabrati najprihvatljivijeg ulagača. Tko će ući u uži krug izbora od prijavljenih industrijskih i financijskih potencijalnih ulagača, bit će poznato kroz dva do tri mjeseca, a nakon toga će se vjerojatno formirati i konzorciji pa i odabir najboljeg ulagača. Vlada je ovaj projekt proglasila strateškim pa bi se, nadaju se u LNG-ju Hrvatska, trebalo i brže riješiti potrebno izvlaštenje jer je vlasnik zemljišta na kojem bi se LNG gradio Hypo banka, odnosno njezin dio HETA, u koju su ušle sve nekretnine banke i za koje se raspisuje natječaj za prodaju. Jedino je zanimljivo što je i HETA raspisala natječaj za prodaju zemljišta, za koje se javilo navodno desetak zainteresiranih. U konačnici izgleda da će ipak vlada izabrati najboljeg ulagača, a koji će s HATA-om morati dogovoriti iznos naknade koju će joj platiti za izvlašteno zemljište. Terminal na Krku za sada ima lokacijsku dozvolu, u tijeku je izrada glavnog projekta, a gradnja terminala trebala bi početi sljedeće, a završiti 2019. godine.
Uvršten i na PCI listu
O važnosti projekta govori i odluka Europske komisije koja je u studenome usvojila novi, ažurirani popis od 195 ključnih energetskih infrastrukturnih projekata, na kojem je ostao i već ranije odabrani LNG terminal na Krku. Da bi se neki projekt nalazio na PCI listi, mora pridonositi integraciji tržišta prirodnog plina i daljnjoj konkurenciji, povećavati sigurnost opskrbe prirodnog plina te doprinositi smanjenju emisije CO2 u okoliš. Uvrštavanjem na listu terminal na Krku dobio je pristup fondovima EU te mogućnost bržeg ishođenja dozvola. Procijenjena vrijednost ulaganja u terminal za prihvat, skladištenje i uplinjavanje prirodnog ukapljenog plina nominalnog kapaciteta šest milijardi prostornih metara je 600 milijuna eura. Svjetski trendovi govore da će se do 2030. uložiti 57 milijardi dolara u infrastrukturu, od čega 12,2 milijarde dolara u energetski sektor.
to je bar lako rijesiti dobit ce ga mol kao i inu sada bira netko drugi kome ce to dati :)))