Leonie Hoskin

Dobar dizajn i kvalitetan proizvod ne moraju imati visoku cijenu

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Dobar dizajn i kvalitetan proizvod ne moraju imati visoku cijenu
19.01.2015.
u 23:15
Ikeini zaposlenici obiđu 1000 domova godišnje ne bi li spoznali što kupci doista žele
Pogledaj originalni članak

Kvaliteta, funkcionalnost, jedinstveni dizajn, održivost i – ono od čega u Ikei sve počinje – najniža moguća cijena – glavna su mantra najvećeg svjetskog trgovca namještajem objedinjena pod pojmom demokratski dizajn, kojega ovih dana u Zagrebu predstavlja Leonie Hoskin, voditeljica odjela za razvoj Ikeina asortimana (Ikea of Sweden). Australka koja je karijeru počela 1985. u Ikeinu odjelu prodaje danas nameće trendove življenja po Ikeinim načelima.

Prema Ikeinoj viziji dom je najvažnije mjesto na svijetu pa treba inspirirati ljude i pružiti im mogućnost da od njega učine prostor u kojemu su oni, njihove potrebe, želje i snovi na prvome mjestu, pri čemu ne moraju biti zakinuti ni za dobar, inovativan dizajn, ni za kvalitetu.

– Na žalost, nisam upoznata s hrvatskim dizajnom i dizajnerima. No rekla bih kako ulazak Ikee na vaše tržište sada i za njih predstavlja veliki izazov koji će ih inspirirati da budu bolji i inovativniji, a uvijek postoji mogućnost i da rade za Ikeu. Zašto ne? Posljednjih godina i mi se sve više otvaramo kao kompanija i surađujemo s velikim brojem dizajnera širom svijeta koji s nama uče kako živjeti demokratski dizajn i oduševljeni su.

Suradnja s dizajnerima

Navikli su, naime, na svoje velike dizajnerske studije, a sada rade s nama i svoju ideju moraju staviti u plosnato pakiranje, svojstveno Ikei, što je veliki izazov – kazala je Hoskin, ističući kako tradicionalno ne kupuju tuđe proizvode za svoje police jer svi Ikeini proizvodi moraju sadržavati svih pet elemenata demokratskog dizajna.

Svaki proizvod koji izađe na tržište, a svake ih godine može biti i do 2000 novih, izlazi s potpisom dizajna i kvalitete Ikea of Sweden, objasnila je. Od ideje do tržišta prođe i godinu dana. Svaki proizvod mora imati svoju priču koja počinje dobrom idejom i potragom za odgovorima kako što većem broju ljudi ponuditi rješenja koja će im svakodnevni život kod kuće učiniti boljim.

U svemu tome, uz Ikeine ljude i dobavljače, aktivno sudjeluju i kupci. Dizajn proizvoda pakiranih u plosnate pakete omogućuje im lako preuzimanje, transport i sastavljanje kod kuće, čime i oni aktivno sudjeluju u kreiranju povoljnih cijena. I trendova koji su „nosivi" godinama jer ne robuju trenutačnim hirovima u industriji opreme za dom.

– Ikeini zaposlenici posjećuju više od tisuće domova godišnje. Njihove potrebe, nade, frustracije, snovi... određuju naše proizvode pa će i hrvatski građani, kojih više od 90 posto ima kuće ili stanove u vlasništvu, imati priliku da s nama kreiraju bolji život. Mi, naime, ne sjedimo samo u uredima i smišljamo ideje nego slušamo želje kupaca iz cijelog svijeta – kazala je Hoskin.

Od ideje do proizvoda

U Kini su dobili ideju za uređenje minijaturnih balkona, s obzirom na male stanove, a sad shvaćaju kako im je važna zadaća da i taj dio doma, koji je obično zapušten i pun odbačenih stvari, uljepšaju za čovjekov svakodnevni život. Nemaju svi velike stolove i vrtove kao u Švedskoj, smije se Hoskin. U Kini su počeli s dva različita asortimana za balkone, da bi u Hrvatskoj sada nudili već 17 različitih inačica mini-balkona. Uvijek se pitaju odakle početi. No odgovor je jasan – od cijene koja je prihvatljiva za većinu ljudi, oko koje se sve vrti i prvi je uvjet demokratskog dizajna.

Funkcionalnost se ne odnosi samo na funkciju proizvoda nego i kako on može život učiniti lakšim. Savršen za male domove i višenamjenske prostorije, Brimnes krevet, primjerice, lako se može pretvoriti u jednostruki ili dvostruki pomoćni krevet za goste s ladicama za odlaganje stvari, a može biti i običan kauč za sjedenje i gledanje televizije. Slično se promišlja i kod drugih proizvoda. Zašto imati duge kablove koji smetaju po kući, kad se u podnoj svjetiljci mogu uvući u njezino postolje. Stolić za spavaću sobu na kakvome noću obično punimo mobitel, koji ima i funkciju budilice, u Ikeinoj se inovaciji od 20-ak eura puni unutar ormarića kroz preklopnu ladicu na dnu, a uskoro u prodaju dolazi i kolekcija proizvoda s kojom ćemo u svakoj prostoriji bez problema bežično puniti naše uređaje. Kaže kako svi njihovi proizvodi moraju biti sigurni, kako za okoliš, tako i za ljudsko zdravlje.

Etičnost u poslovanju u skladu s najstrožim zakonima i sigurnosnim standardima tržišta moraju slijediti svi njihovi dobavljači i poddobavljači, inače s njima raskidaju ugovore – kazala je Hoskin.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.