Europa se srami profita

Domaća tech kompanija provela globalno istraživanje: rastu optimizam i plaće, burnout ostaje problem

Foto: Komunikacijski laboratorij
Foto: Komunikacijski laboratorij
Foto: Komunikacijski laboratorij
17.02.2022.
u 11:45
Rezultati pokazuju da je, nakon krizne 2020., prošla godina bila puno bolja te je donijela dugo očekivani optimizam, koji je sada na razini prije pandemije, čemu su doprinijeli i rezultati. Za trećinu agencija 2021. bila je najbolja godina ikada
Pogledaj originalni članak

Potražnja za kvalitetnim zaposlenicima jedan je od najvećih izazova na svjetskoj razini, baš kao i visoki postotak burnouta zaposlenika, ali i praćenje profitabilnosti i učinkovitosti poslovanja, pokazuju rezultati globalnog istraživanja o poslovanju agencija.

Istraživanje "The Global Agency Landscape" provela je domaća tech kompanija Productive u suradnji sa SoDA-om (Society of Digital Agencies), prestižnim globalnim udruženjem osnivača i vlasnika digitalnih agencija. Istraživanje je provedeno na uzorku od 169 globalnih agencija, od čega ih je deset bilo domaćih i regionalnih.

Europa kao da se srami profita

Rezultati pokazuju da je, nakon krizne 2020., prošla godina bila puno bolja te je donijela dugo očekivani optimizam, koji je sada na razini prije pandemije, čemu su pridonijeli i dobri rezultati poslovanja. Za trećinu agencija 2021. bila je najbolja godina ikada.

Productive je razvio alat koji agencijama pomaže konsolidirati i optimizirati sve poslovne procese, od internih do suradnje i komunikacije s klijentima.   

- Productive dnevno koriste agencijski lideri diljem svijeta, a proizvod razvijamo osluškujući realne potrebe agencija - rekla je Gabrijela Bošnjak, Senior Business Development Representative Productivea o sudjelovanju domaće kompanije u istraživanju. 

Bošnjak ističe da je zanimljiva usporedba europskih i američkih agencija koje su sudjelovale u istraživanju, jer se u rezultatima vide razlike u poslovnoj kulturi i praksama. 

- Profit je u Europi gotovo prosta riječ, kao da ga se sramimo. No, kad počnete mjeriti profitabilnost, i klijenti će biti spremni na povećanje cijene usluge. To se posebno odnosi na klijente s kojima imate dobar i dugotrajan, partnerski odnos - objasnila je Bošnjak.

Efikasnost raste, ali opada kreativnost i inovativnost

Rezultati istraživanja pokazuju da privlačenje i zadržavanje talentiranih zaposlenika ostaje u top tri strateške investicije za gotovo polovicu agencija u ovoj godini. Povećanje efikasnosti i optimizacija poslovnih procesa prioritet su za 51 posto agencija, a njih 29 posto fokusirat će se na rebranding. 

S obzirom na to da većina agencija ima hibridni način rada – tek 6 posto radi isključivo u uredu – zanimljiv je podatak da se efikasnost povećava, no problemi nastaju u područjima komunikacije unutar tima  koja je lošija nego prije pandemije u čak 43 posto agencija. Također, i kreativnost i inovativnost zaposlenika se smanjila u odnosu na razdoblje prije pandemije. 

Zanimljiv je i podatak da se plaće povećavaju, no problem ostaje burnout zaposlenika, koji je prisutan u čak 57 posto agencija. I ovaj bi se problem mogao riješiti boljim planiranjem i raspoređivanjem posla unutar agencija, predlažu iz SoDA-e. 

Još jedna važna stavka je i način naplaćivanja usluga, 72 posto agencija radi uglavnom za fiksne iznose, a iz SoDA-e tvrde kako je moguće da se baš tu događa gubitak zarade. Preciznije, promjena naplatnih modela koji bi išao prema naplati po satu i/ili materijalima mogla bi napraviti razliku u poslovnim rezultatima. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.