Donald Clark, koji će na međunarodnoj konferenciji Znanje u fokusu održati predavanje „Mind blowing technology in learning“, govori o promjenama u učenju kojima smo svjedočili posljednjih pet godina i gdje vidi budućnost e-učenja. Savjetovao je korporacije kako da postanu što inovativnije i pojasnio zašto je to u današnje vrijeme ključno za uspjeh u korporativnom svijetu.
Možete li nam reći koliko je važno učenje i inovativno razmišljanje u današnje vrijeme, a koliko je bilo u proteklih pet godina? Što se promijenilo?
Najvažnija promjena u učenju je usvajanje tehnologije za stvaranje i isporuku učenja. Internet nam je dao Google, Wikipediju i niz drugih usluga učenja da bi to bilo moguće, oslobađajući nas od tiranije vremena i mjesta. Više ne morate biti na određenom mjestu u određeno vrijeme kako biste nešto naučili. Internet je danas ogroman stroj koji omogućuje inovaciju i odabire dobre inovacije. Ako nemati online strategiju učenja, onda uopće nemate strategiju učenja. U stvari, vi ćete biti dio tuđe strategije ako se sami ne aktivirate.
U današnjem digitalnom okruženju, gdje vidite budućnost e-učenja, inovativno razmišljanja i inovacija?
Prava inovacija današnjice je umjetna inteligencija (AI) koja će učiniti učenje daleko boljim nego linearno, tradicionalno online učenje koje smo do sada vidjeli. To će isporučiti posebne sadržaje, omogućiti personalizirano učenje, bolje povratne informacije i bolje oblike procjena. Ostale zanimljive tehnologije poput virtualne stvarnosti i proširene stvarnosti, gdje se potpuno drugačiji način učenja uvodi u obrazovanje promijenit će sve.
Kako korporacije mogu koristiti tehnologiju na svoju korist i u vezi inovacija? Imate li kakav savjet za njih?
Inovacija je inovacija u punom smislu samo ako je održiva. Organizacije često pogrešno shvaćaju aktivnosti za inovacije, hvatajući se za stvari koje su samo nove. Morate uzeti u obzir koliko su relevantne vaše inovacije i kako ćete ih ugraditi u svoje poslovanje. Druga velika greška je što mnogi mijenjaju inovacija s izvješćima o inovacijama. Oni pišu puno o inovacijama, ali vrlo malo rade na tome o čemu pišu. Jednostavno je, trebate izdvojite skroman budžet, prepoznati i prikupiti potencijalne inovacije, zatim utvrditi one koje su relevantne, krenite u realizaciju i provedite one koji će dovesti do povećanja produktivnosti, prodaje. Također je važno da to učinite u povoljnim vremenskom periodu, nikako nemojte dopustiti da koji proces inovacije traje više od šest mjeseci.
Zašto su u današnjim korporacijama inovacije važne?
Konkurencija je intenzivnija i očekivanja kupaca su naglo porasla. Ukratko, stvari se kreću brže. Ostati na mjestu i mirovati u tom mjestu gotovo je jednako kao i umrijeti.
Koje prednosti posjeduje inovativna tvrtka u odnosu na druge?
Ovisi o inovacijama, točnije one mogu biti unutarnje u smislu procesa, vanjske u uvjetima prodaje i marketinga ili pak u proizvodima. Naravno, trebalo bi se voditi računa o svemu navedenom.
Koliko je važno je učenje i kako ono utječe na inovacije?
Jednostavno je, što više učimo, više znanja imamo, a samim time postajemo i inovativniji.
Ako kombinirate učenje i inovacije kako to može pomoći u razvoju tvrtke? Imate li kakve primjere?
Nipošto se nemojte previše usredotočiti na korištenje društvenih medija kako biste proširili mrežu svojih korisnika. Važnije je da usvojite dobre navike učenja i da ostanete znatiželjni.