Čak 16 milijuna kuna mogla bi uštedjeti država na policama obveznog i kasko autoosiguranja u sljedeće dvije godine: dok je dvogodišnji ugovor s Eurohercom 2013. sklopila za 26,3 milijuna kuna, ove je godine između četiri pristigle ponude najniža ona Croatia osiguranja od 10 milijuna kuna. Natječaj još nije završio, no prema podacima Državnog ureda za središnju javnu nabavu, ostale su ponude između 15,12 i 15,92 milijuna kuna pa bi i uz njih profitirali barem 10-ak milijuna.
Ponude 2013. – jednake
Zanimljivo je da je svih pet osiguravatelja 2013. predalo u lipu jednaku ponudu od 26.283.89,31 kn, a posao je kao najbrži dobio Euroherc – javio se već drugi dan nakon otvaranja natječaja. Uz Euroherc i CO, sad se nadmeću još Jadransko i Triglav osiguranje. Ovaj natječaj najzornije svjedoči o rapidnom padu cijene premija u autoosiguranju koja državi i građanima donosi uštede, no osiguravatelje zabrinjava. Dok je njima na umu profitabilnost, klijentima je primarni interes hoće li osiguravatelj biti u stanju isplatiti štetu u slučaju da do nje dođe. Neke je korake za stabilizaciju tržišta već poduzeo i regulator.
– Hanfa je tijekom 2014. i 2015. provodila tematske nadzore koji su se odnosili na stabilizaciju tržišta osiguranja u dijelu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i osiguranja cestovnih vozila. Temeljem obavljenih nadzora donijela je, te će i nadalje po potrebi donositi, potrebne mjere kako bi osigurala da društva u svakom trenutku mogu izvršavati svoje obveze – potvrdio je Ivan Mučnjak iz Hanfe. Ističe da posebnu pozornost obraćaju na visinu pričuva koje osiguravatelji moraju formirati kako bi mogli ispunjavati obveze. No, u cijene ne diraju – one su stvar tržišta.
Isplata šteta uredna
– Vjerujem da se svi osiguravatelji približavaju području u kojem daljnji pad neće biti moguć uzimajući u obzir zakonske obveze. Regulator radi i, vjerujem, intervenira po potrebi – otvoren je direktor Hrvatskog ureda za osiguranje Hrvoje Pauković koji uvjerava da se, unatoč padu premije od čak 215 milijuna kuna u prvih šest mjeseci 2015., ne osjećaju nikakvi poremećaji u isplati šteta te da će tako sigurno i ostati. Smatra da kraju dolazi i opadajući trend šteta, o čemu će se trebati voditi računa u budućnosti. Očekuje smanjenje intenziteta pada premije i postupni oporavak kasko portfelja.
– Već je neko vrijeme bilo potrebno redefinirati kasko cjenike, povisiti premiju na neke realne razine. Taj je trend sada vidljiv te se u značajnoj mjeri osjeća aktivnost nadzornog tijela – otkriva direktor HUO-a.
U Croatia osiguranju kažu da pritisak niskih cijena u industriji nije u skladu s održivim i odgovornim poslovanjem te su cijene korigirali. No, njihov konkurent Euroherc tvrdi da je upravo CO u ponudu osiguranja državnog voznog parka uključio 2500 besplatnih polica.
– Ovo rušenje cijena negativno će utjecati na tržište osiguranja, posebno kaska koji se posljednjih mjeseci oporavljao. Doći će do pada prosječne cijene kaska i percepcije cijene osiguranja budući da je ponuđena cijena po vozilu za premiju od 620 kuna – optužuju ih u Eurohercu.
Allianz nije linearno dizao cijene kaska, već ih je redizajnirao kroz ponudu niza djelomičnih pokrića. U Uniqi su premiju smanjili za osiguranike koji imaju manje šteta, a povećali je za one koji ih imaju više.
>>HDZ se zbog nekoliko glasova ne smije kockati budućnosti CO
Sve lopovluk. Zna se tko je kupio CO i cije interese zastupa ova vlada