NOVI brend Eride

Dugoročni najam vozila sigurno je isplativiji od kupnje automobila

Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
Dugoročni najam vozila sigurno je isplativiji od kupnje automobila
08.12.2017.
u 19:47
Do 2025. većina će vozila na globalnoj razini biti u vlasništvu leasing društava, fleet managementa i rent-a-car društava, predviđa Babić
Pogledaj originalni članak

Usluzi dugoročnog najma vozila umjesto klasičnog posjedovanja voznog parka hrvatske su tvrtke priklonjene već niz godina, a u posljednje se vrijeme bilježi značajan rast potražnje za ovom uslugom.

Direktor jedne od najpoznatijih domaćih tvrtki za najam vozila Ridecara, Marijan Babić, smatra da će do 2025. većina vozila na globalnoj razini zapravo biti u vlasništvu leasing društava, kompanija za upravljanje voznim parkom (tzv. fleet management, FMG) i rent-a-car društava.
Kao najveće prednosti njihovih usluga u ovom kontekstu Babić navodi činjenicu da ova tvrtka za klijenta odrađuje kompletni posao nabave, isporuke i brige o vozilu za vrijeme trajanja ugovora, a da im dobro ide svjedoči i podatak o 25 milijuna kuna prihoda od otvaranja početkom ove godine do danas.

Koje su prednosti korištenja dugoročnog najma vozila?

Nisam od onih koji će reći da je dugoročni najam bolji od eventualno nabave putem leasinga, no sigurno je bolja opcija od kupnje vozila. Iz iskustva koje imamo s našim korisnicima vidljivo je da su to tvrtke koje ne žele obavezu duže od 12 mjeseci ili tvrtke koje žele all inclusive uslugu, ali ne žele trošiti vrijeme na nabavu i druge popratne obaveze. Dugoročni najam svoju popularnost djelomično duguje i nestabilnostima na tržištu zbog kojih predstavlja manje rizičnu opciju od same kupovine vozila.
Iako veliki dobavljači usluge dugoročnog najma ističu njegove prednosti u odnosnu na leasing, jedno ne isključuje drugo pa će tako uvijek biti društava koja će svoju nabavu raditi direktno putem leasinga, ali i onih koji će se sve više okretati usluzi dugoročnog najma.

Osim usluge dugoročnog najma u suradnji s leasing društvima nudimo i uslugu fleet managementa, odnosno upravljanja voznim parkom (FGM) gdje korisnik ima direktan kontakt s leasingom dok mi pružamo uslugu upravljanja voznim parkom.

Navedena je mogućnost pogodnija za manje i srednje tvrtke koje imaju nekoliko vozila u dugoročnom najmu, i nemaju resurse za dodatnu brigu o vozilu, a s obzirom na to da naša usluga za razliku od leasinga uključuje i potpunu brigu o vozilu, uključujući registraciju, osiguranje, zamjensko vozilo, odvoz i dovoz vozila na registraciju, brigu u slučajevima kvara ili štete, ali odvoz i dovoz vozila na redovno i izvanredna održavanja.


Kažete da je usluga upravljanja voznim parkom (FMG) zaživjela u Hrvatskoj.

Definitivno je zaživio, a postoji nekoliko velikih igrača i to je usluga koju su tvrtke vidljivo prepoznale. Nama su zanimljive srednje tvrtke, srednje i male flote jer nam je kvaliteta usluge primarna. Na velikim flotama marže ne postoje, a kvaliteta usluge bi za naš standard bila neprihvatljiva.


Kakva su očekivanja govoreći o finalnim poslovnim rezultatima?

U manje od godinu dana napravili smo preko 25 milijuna kuna prihoda, a godinu ćemo završiti u plusu. Pravi rezultati i nekakva stagnacija rasta prihoda u ovom biznisu osjete se u trećoj godini jer stopa rasta je vrlo velika u prve tri, pa su nam zapravo za naše pojmove ovi rezultati dosta skromni.

Među Ridecarovim uslugama, koja je najpopularnija?

Najveći prihod ostvarili smo od usluge kratkoročnog najma dok smo najveći rast doživjeli s uslugom RIDE2, odnosno najmom vozila s vozačem. Ovdje su nam rezultati za 2017. bili 400 posto veći od inicijalnih planova, dok u 2018. očekujemo daljnji rast i do pet puta. Ridecarova najpopularnija usluga na domaćem tržištu je Bizzride, a njenim odvajanjem od ostatka ponude postigli smo sjajne rezultate. Namijenjena je prvenstveno poslovnim korisnicima, a očekujemo dvoznamenkastu stopu rasta novih korisnika.

Kakvo je trenutno stanje na tržištu najma automobila?

Stanje na tržištu nikada nije bilo zanimljivije, danas imamo mnogo pružatelja ovih usluga, veliki brendovi su kroz franšize prisutni u Hrvatskoj. K tome, imamo i društva i iz susjednih zemalja poput Slovenije, a prisutni su i veliki rent-a-car operateri iz Španjolske i Grčke. U biznis je ušlo i puno autokuća, pa je ukupno stanje na tržištu raznoliko. U rent-a-caru su mnogi vidjeli priliku za brzu zaradu, stoga svake godine imamo nekoliko novih tvrtki, ali i onih koje nestaju s tržišta.
Cijena usluge nikada nije bila manja, no u konačnici profitiraju korisnici, a one tvrtke koje su najkvalitetnije sigurno će dugoročno gledano opstati. Vidimo i trend akvizicija te sigurno u nekom kraćem razdoblju očekujemo i potencijalno veću konsolidaciju na tržištu.

Koliko često nadopunjavate svoju flotu i vodeći se kojim kriterijima?

Kod nabave vozila primarno se vodimo politikom najboljeg omjera cijene i kvalitete, dok na tu odluku zapravo utječe puno faktora. Najveća količina vozila na tržištu nabavlja se baš zbog usluge kratkoročnog najma vozila u turističke svrhe.

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.