Svaki drugi nautičar na odmor u Hrvatskoj dolazi iz kućanstva s mjesečnim primanjima višim od 3500 eura (1500 eura više nego klasični turisti), gotovo 80 posto ih ima višu ili visoku školu, a ako je riječ o Rusima, Francuzima li Britancima, dnevno troše natprosječnih 170 eura. Na odmoru, prema istraživanju Instituta za turizam, u prosjeku svaki potroši oko 1300 eura. Mnoge od njih ugošćuju, dakako, i u šibenskoj marini D-Marin Mandalina, koja, pritom, jedina u Hrvatskoj prima i megajahte. Marina sa 400 vezova, koja za superjahte do čak 140 metara ima 79 mjesta, od jučer je i prva hrvatska marina s oznakom najviše kvalitete Ministarstva turizma “Pet sidara”.
– Kako bi naša zemlja postala još konkurentnija, moramo stalno ulagati u kvalitetu i raznovrsnost, a posebice to vrijedi za elitne vrste turizma kao što je nautika – istaknuo je ministar Darko Lorencin. I predstavnici vlasnika šibenske marine, turske korporacije Dogus grupa, prednost daju kvaliteti pred kvantitetom.
– Ovo je važan korak prema podizanju razine turističke ponude na hrvatskoj obali. Radije nego da se radi samo na povećavanju broja vezova, smatramo da u mnogim hrvatskim marinama postoji i potreba za podizanjem standarda. Nakon dovršetka marine s pet sidara, turističkom kompleksu dodat ćemo i ekskluzivni boutique-hotel sa spa i wellness centrom – najavljuje Burak Baykan, regionalni direktor Dogus Group Croatia.
Iz turske korporacije, koja na Jadranu ima tri marine, potvrđuju interes i za Tankerkomercovu marinu u Zadru, a pomno prate i što se događa u ACI-ju čiji su dioničar. Ne kriju da bi rado postali partneri.
Inače, za najbogatije i najzahtjevnije jadranske goste od 68 jadranskih marina najspremnije ih je, inače, svega desetak posto. Oznaku najviše, prve kategorije, prema kategorizaciji koja je vrijedila do 2008., nosi samo sedam marina. Od 15 marina kategoriziranih kasnije samo je šibenskoj zasad uspjelo dobiti maksimalnih pet sidara. To je jamstvo da nautičari mogu računati kako recepcija radi najmanje 16 sati, da marina ima liječnika, da su sportski tereni udaljeni najviše dva kilometra itd.
>> Šibenska marina D-Marin Mandalina prva s oznakom 'Pet sidara'
Hrvatska država treba ulagati u obnovu lučica naših prvenstveno manjih otoka. Znamo da se mnogi nautičari švercaju i ne plaćaju vez već se sidre po manjim uvalama dalje od kopna ( mi svi plaćamo parking za naša kola ). Naravno na rive treba dovesti vodu i struju. To nam je jedina i velika šansa da zadržimo naše stanovništvo na otocima. Potencijala uz malo ulaganja ima mnogo. Ne treba tu biti puno pametan. Velike marine neka budu za čartere , za velike jedrilice i jahte