Hit u EU i Hrvatskoj

Eurosender redefinirao paketnu dostavu

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Tim Potočnik Žiga Janez Eurosender
Foto: Thinkstock
dostava paket paketi
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Eurosender
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Eurosender
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Eurosender
11.05.2016.
u 09:45
Već su 70% jeftiniji od klasičnih dostavnih kanala pa dostava torbe ili paketa do 20 kg unutar EU u roku do tri dana stoji 29,99 eura.
Pogledaj originalni članak

Startup Eurosender, koji je rekordno brzo postao europsko ime za jeftinu dostavu paketa i prtljage, prepoznalo je i hrvatsko tržište. U dva mjeseca, otkad su službeno predstavljeni, promet im se udvostručio, a Hrvatska popela među tržište s najvećim volumenima, uz Portugal, Njemačku, Sloveniju i Rumunjsku.

– Ako rast na ovom tržištu bude još veći, imamo namjeru otvoriti ured u Hrvatskoj u iduće dvije godine i zaposliti još hrvatskih građana – kaže Tim Potočnik, jedan od osnivača i direktor Eurosendera čiji je glavni tim smješten u uredu u Ljubljani, a postoji još londonski ured.

Stopama nove dijaspore

Sad su već prisutni u svim zemljama članicama EU, nedavno su otvorili na Balearima i Madeiri, a u planu su Švicarska, Srbija i Norveška. Cilj im je omogućiti dostave i na drugim kontinentima. Budući da je Potočnik ideju razradio nakon što se kao student povratnik iz Poljske u Ljubljanu našao u prostoriji punoj prtljage čiji bi prijevoz vjerojatno bio skuplji od osnovne vrijednosti, počeli su kao tvrtka optimizirana za osobne pakete do 50 kilograma. No, u razvoju odredila ih je sve veća potražnja u teretnom prometu.

– To je trenutačno naš glavni fokus. Istodobno, u mnogim zemljama pokušavamo uvesti uslugu “flexi”, odnosno preuzimanje dostavnih paketa u najkraćem mogućem vremenu jer je poslovnim korisnicima vrijeme presudan faktor – objašnjava Potočnik.

Kaže da je Hrvatska postala vrlo jako tržište za dostavu paleta, a B2B segment (poslovanje između dvije tvrtke, op. a.) toliko je ojačao da prognoziraju kako će uskoro volumenom premašiti promet među pojedincima. Građani uglavnom šalju osobne stvari i to kad se sele privremeno ili trajno u inozemstvo, a s toplijim vremenom i sportsku opremu. Još uvijek je, kao i na početku rada, jedna od najpopularnijih ruta Hrvatska – Irska u koju se u posljednje vrijeme zbog posla iselio velik broj Hrvata. Velik je promet i u Njemačku i Belgiju.

Posluju isključivo putem online platforme preko koje klijenti naručuju, a Eurosender nakon toga angažira neku od svjetskih dostavnih tvrtki da obavi dostavu “od vrata do vrata” na temelju omjera cijene i učinkovitosti.

Pregovaračka pozicija

– Dakle, mi za kupca odabiremo najbolju kvalitetu usluge za najnižu cijenu. I preuzimanje paketa i dostava mogu biti u bilo kojem mjestu u zemljama koje pokrivamo. Jedino španjolski i portugalski otoci nisu u cijelosti pokriveni – ističe Potočnik.

Gube li pakete, pitamo. Stopa izgubljenih paketa, kaže, nije veća od ukupne stope dostavnih tvrtki. Ako paket nestane, tvrtka zadužena za isporuku istražuje slučaj. Zaključi li se da je izgubljen, Eurosender uime klijenta pokreće proceduru potraživanja.

Paketi su osigurani u vrijednosti do 200 eura, a tvrtka pokriva dodatno osiguranje; primjerice, premija za pakete u vrijednosti od 2000 eura iznosi 2,99 eura.

Potočnik najavljuje da će cijene u budućnosti sigurno dodatno spuštati jer im je volumen u Hrvatskoj dovoljno velik da imaju snažnu pregovaračku moć prema dostavnim kompanijama. Već sad su 70 posto jeftiniji od klasičnih dostavnih kanala pa dostava torbe ili paketa do 20 kilograma unutar Europske unije u roku od dva do tri dana stoji 29,99 eura u odnosu na dostavni prosjek od 150 eura.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.