Konferencija HUOJ-a:

Facebook generacija traži veću etičnost kompanija i PR-a

Foto: ''
Facebook generacija traži veću etičnost kompanija i PR-a
28.10.2010.
u 20:00
PR nije prijevara. No, komunikacija mora biti iskrena i u cilju strateških ciljeva kompanija, što u je RH jako teško, kazao je danas Nadan Vidošević, čelnik HKG i uprave Kraša
Pogledaj originalni članak

U vrijeme krize i recesije PR stručnjacima vrijednost raste. Europski komunikacijski monitor, najveće empirijsko istraživanje o donosima s javnošću i korporativnom komuniciranju među 1955 stručnjaka u 46 zemalja svijeta, pokazalo je, naime, kako je komuniciranje u krizi dobilo veće značenje u 72 posto kompanija.

PR isplativ u krizi

Čak 22 posto službi za komuniciranje u krizi je i povećalo svoja primanja, a 21 posto ih zarađuje više od 100.000 eura godišnje, kazao je Dejan Verčić, osnivač agencije Pristop i profesor odnosa s javnošću na Sveučilištu u Ljubljani, na današnjoj 11. konferenciji za odnose s javnošću HUOJ-a. Trendovi u struci potvrđuju kako u najvećim svjetskim kompanijama PR, kao dio strateških poslovnih jedinica, vlada već danas. Očekivalo se kako će online kanali u tome preuzeti primat nad tiskanim medijima, no oni su i dalje prvi. Pitanje budućnosti tako nije kako kupiti medijski prostor, nego kako ga zaraditi, čulo se na konferenciji.

Informacija i komunikacija, naime, imaju izrazito važnu ulogu u "dobu" razgovora u kojemu odnosi s javnošću, kakve smo poznavali do prije nekoliko godina, društvenim angažmanom postaju odnosi s ljudima. Tvrdi to, naime, Pascal Beucler, potpredsjednik i glavni strateg MS&L grupe te predavač na Sorboni i HEC-u. Danas tek 40 posto potrošača vjeruje kako "velike tvrtke" rade "pravu stvar", što nije samo posljedica krize. Stvorio se golem jaz između vrijednosti velikih kompanija i običnih ljudi, pogotovo tzv. facebook generacije za koju se misli da je ništa ne zanima osim igrica i 3D Avatara.

"F" generacija ima stav

No, prava je istina da se tvrtke kod "f" generacije, koja mijenja pravila u svijetu biznisa jer joj nije prioritet zarada, moraju ponovno izmisliti i shvatiti da su oni njihovi novi svjetski potrošači, kaže Beucler. Marketinški stručnjaci morat će biti svjesni kako u postmaterijalističkom dobu potrošači preispituju i tvrtku koja stoji iza određenog brenda i njezin sustav vrijednosti. A što vrijedi za klijente, morat će vrijediti i za PR kompanije, kazao je Beucler.

Izvlačenje maksimuma iz ljudskih potencijala glavno je u krizi, kazao je Nadan Vidošević, predsjednik HGK i uprave Kraša, osvrćući se na važnost PR-a u kompanijama. PR, tvrdi on, nije prijevara. No, komunikacija mora biti iskrena i u cilju strateških ciljeva kompanija, što u je RH jako teško. S jedne je strane multinacionalni kapital, a s druge domaći koji tek niče u 21. stoljeću i u svojoj je srži pohlepan. U RH, u kojoj će kriza trajati još najmanje desetljeće, pitanje društvenog morala temeljno je pitanje s kojim se treba suočiti, a potom ne samo kako da postane 28. članica EU nego i kako da se pozicionira u jugoistočnoj alijansi i postane komunikacijski koridor s ostatkom Europe, kazao je Vidošević.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.