Hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines trebao bi ukinuti linije prema Londonu, Parizu, Kopenhagenu, Prištini, Podgorici i Istanbulu jer na njima ima gubitke. To je jedan od zaključaka do kojeg se došlo u procesu izrade programa restrukturiranja CA. Upućeni izvori kažu nam da CA zarađuje samo na linijama prema Lufthansinim bazama (Frankfurt, München), dok na svim ostalim linijama bilježi uglavnom milijunske gubitke.
Za spas potrebno 130 mil. eura
CA je za pomoć u restrukturiranju angažirao tvrtke Intel, KPMG i BDO koje su, prema posljednjim dostupnim informacijama, zaključile da bi hrvatski nacionalni prijevoznik trebao ukinuti neprofitabilne linije prema londonskom aerodromu Gatwick, Prištini i Podgorici, dok bi linije za londonski Heathrow, Pariz, Kopenhagen i Istanbul prvo trebalo pokušati spasiti poskupljenjem karata, a ako to ne dade rezultate i te bi linije trebalo ukinuti. Jedna od ideja je i da CA svoje slotove (pravo slijetanja zrakoplova aviokompanije na aerodrom za svaki pojedini let) za najveći europski aerodrom Heathrow i pariški Charles De Gaulle dade u podnajam nekoj drugoj aviokompaniji. Naime, do slotova na tim aerodromima se jako teško dolazi, pogotovu na Heathrowu jer sve aviokompanije žele letjeti na tako prometne aerodrome, ali za sve jednostavno nema mjesta.Tako bi CA, obistini li se ideja o podnajmu slotova za Pariz i London, ostala bez linija za najveće europske zračne luke.
Neisplative su linije i za Split i Dubrovnik, ali za njih CA dobiva subvencije od države. Također, CA trpi gubitke i na linijama iz Zagreba u Skoplje i Sarajevo, ali o njihovu se ukidanju ne razmišlja jer je na tim linijama riječ uglavnom o tranzitnim putnicima koji potom pune avione CA na drugim letovima. Zaključeno je i da CA u svojoj floti ima jedan do dva zrakoplova airbus 320 viška i da bi ih se trebala riješiti. Croatia Airlines trenutačno u floti ima tri A320 koji imaju po 164 sjedišta, četiri A319 sa 132 sjedišta te šest dasheva sa 76 sjedišta. S druge pak strane, CA je još 2008. godine naručila četiri nova A319 vrijedna oko 160 milijuna dolara, koji će biti isporučeni 2014. i 2015. godine! Za stavljanje CA na noge potrebno je, pak, između 80 i 130 milijuna eura. A za upumpavanje tog novca u tu tvrtku, koja je samo u prvom tromjesečju ove godine imala gubitak od 93 milijuna kuna, razmišlja se o dvije opcije koje su u okviru pravila Europske unije o potporama. Objema je zajedničko to što država daje taj novac.
Potpora jednom u 10 godina
Prema jednoj od varijanti kojima se teži, taj bi novac država dala CA po tzv. Market Economy Investor principu. U tom slučaju ne bi se radilo o državnoj potpori jer bi se pritom država kao investitor izjednačila s privatnim poduzetnikom pa bi te mjere morala prikazati kao mjere restrukturiranja tvrtke koje bi poduzeo i privatni poduzetnik u istoj situaciji.
Usto, država mora opravdati takvu investiciju u restrukturiranje planom povrata investicijskih ulaganja po minimalnoj stopi primjenjivoj za takva ulaganja na tržištu, a koja iznosi između 10 i 20 posto. Druga opcija je da se potpore za restrukturiranje prijave kao državna potpora sukladno zrakoplovnim propisima o restrukturiranju, ali takva državna potpora može biti samo jednom u razdoblju od 10 godina.
Upućeni u zrakoplovno tržište kažu da su iznesene ideje vezane uz program restrukturiranja CA, stare ideje uprave te tvrtke. Posebno strahuju od ideje o podnajmu slota za Heathrow i smatraju da bi to bio uvod u konačnu propast hrvatske nacionalne aviokompanije.
Gase li se letovi Croatia Airlinesa za London i Pariz?
Životna drama čovjeka kojemu se divila Jugoslavija: 'Supruga i ja izbačeni smo na ulicu, očajan sam'
– Ne znam što ću ni kako ću. Očajan sam čovjek. Uza sve sam trenutačno nezaposlen. Moja supruga i ja smo sada praktički i bez imovine i bez mogućnosti da živimo normalno – kazao je nekadašnji nogometaš
Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona
Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović
FOTO Voditeljica (43) koja ljubi 17 godina mlađeg pozirala u badiću i pokazala besprijekornu figuru
Jedna nuspojava upotrebe antibiotika pojavljuje se kod čak 40% pacijenata, evo kako je izbjeći
Tijekom zime izloženi smo raznim bakterijskim infekcijama, gdje se često primjenjuje terapija antibioticima. Kako prevenirati i tretirati nuspojave ovih lijekova, objašnjava liječnica obiteljske medicine Dubravka Bokarica iz Zagreba.
Kako je “mračna bonaca” izazvala nemir u Njemačkoj: Dunkelflaute je nova prijetnja energetici?
Jeste li čuli za pojam dunkelflaute? Ova riječ izaziva strah i trepet u industriji obnovljivih izvora energije, a prošli tjedan ova prirodna pojava dogodila se u Njemačkoj. No o čemu je zapravo riječ?
Sve ove linije za europske i svjetske metropole CA treba ukinuti jer je konkurencija prejaka i nikad za jednog patuljka kao sto je CA nece biti isplativa. Treba se organizirati kao carter kompanija i prevoziti turiste na linijama kao na primjer (Glasgow, Aberdeen, Geteborg, Stockolm, Malme,Tromso, Bodo, Molde, Bergen, Stavanger, Oslo, Hamburg, Liverpool, Haag, Manchester, Berlin, Krakow, St. Petersburg, Moskva, Kiev,..)-(Split, Rijeka, Dubrovnik, Zadar i Zagreb)