Interes gospodarstvenika i krajnjih potrošača za teme zelenoga gospodarstva sve je veći, sudeći po podacima o preuzimanju kataloga hrvatskih nositelja GREEN MARK-a, a koje je objavila specijalizirana medijska agencija za energetiku i okoliš ENERGO MEDIA SERVIS. Ta je agencija 8. travnja ove godine predstavila elektroničko izdanje kataloga 67 hrvatskih nositelja GREEN MARK-a koje je do danas preuzelo više od 10.000 korisnika.
GREEN MARK - SIGN OF EXCELLENCE je obilježje održive usluge, proizvoda ili tehnologije radi stvaranja dodane vrijednosti, promicanja, povećanja konkurentnosti i tržišnog plasmana istih. GREEN MARK dodjeljuje se pravnim osobama za usluge, proizvode ili tehnologije u svim oblicima gospodarske aktivnosti na području Republike Hrvatske sukladno kriterijima za dodjelu. Oznaka se dodjeljuje pravnim osobama, osim za usluge, proizvode ili tehnologije, i za održivu proizvodnju, skladištenje, distribuciju i potrošnju električne i toplinske energije.
GREEN MARK zajednički su osmislili djelatnici i savjetnici tvrtke Energo Media Servis te Saveza za energetiku Hrvatske. Uvođenje oznake započelo je 1. kolovoza 2011. godine donošenjem Pravilnika o dodjeli istoimene oznake i u nastojanju da na hrvatskom tržištu, a dijelom i radi PR-ovskog booma zelenih usluga, proizvoda i tehnologija, zapravo započne proces odvajanja zelenoga od onoga što to nije te da se na takav način krajnjim potrošačima jamči održivost onoga što nabavljaju.
– Vodeći se idejom dugoročno održivog poslovanja, HEP Opskrba želi zadovoljiti potrebe svojih kupaca, kako gospodarstva, tako i građana, ne ugrožavajući pri tome buduće generacije. Drago nam je da su naša ulaganja u inovativne proizvode i usluge u području zelenog gospodarstva, zaštite okoliša i energetske učinkovitosti prepoznali brojni kupci te na taj način potvrdili da i oni slijede put održivog razvoja. U samo godinu dana otkako smo predstavili ZelEn, zelenu energiju iz obnovljivih izvora, više od 20 hrvatskih kompanija odabralo je upravo ovaj proizvod, a svakodnevno dobivamo i nove upite. Krenuli smo i s gradnjom punionica ELEN na kojima će se električna vozila puniti energijom dobivenom također iz obnovljivih izvora. Ovako ćemo povezati cijelu Hrvatsku, priključiti se europskoj energetskoj autocesti i pridonijeti smanjenju emisija CO2 i očuvanju okoliša. No, to je tek uvod u našu viziju održivog razvoja, stoga možete očekivati da ćemo oznaku GREEN MARK s ponosom nositi dugi niz godina – istaknula je
Tina Jakaša, direktorica tvrtke HEP Opskrba d.o.o..
– ELKA d.o.o. je tvrtka za proizvodnju kabela čiji je strateški cilj imati važnu ulogu na navedenim tržištima te proširiti poslovanje na nova tržišta. Vizija ELKE je postati kabelska tvrtka s interesom za vertikalno i horizontalno širenje, a s ciljem povećanja konkurentnosti. Nastavljajući više od 80 godina dugu tradiciju u proizvodnji električnih vodova i kabela, želimo i nadalje održati visoku kvalitetu naših proizvoda i usluga, kako bismo učvrstili naš položaj i ugled na tržištu u zemlji i inozemstvu. GREEN MARK nam donosi dodatnu vrijednost i prepoznatljivost kao i priznanje i poticaj ekološkoj važnosti i načinu razmišljanja – izjavio je Vatroslav Sablić, predsjednik Uprave Elke.
– DUCATI komponenti d.o.o. je inovativna, tehnološki razvijena proizvodna tvrtka koja posluje u Ludbregu od 2002. godine, kao dio grupacije DUCATI Energia S.p.A., čije je sjedište u Bologni, u Italiji, a poslovna prisutnost širom svijeta. Danas zapošljava više od 100 ljudi te svake godine ulaže više od 7% ukupnih prihoda u razvoj novih proizvoda. Tvrtka je poznata po proizvodnji generatora, motora, statora, dijelova izvanbrodskih motora i ostalih dijelova za sve vrste dvokotača. Kada govorimo o "zelenom" gospodarstvu, proizvodnju tvrtke DUCATI komponenti iz Ludbrega možemo podijeliti u četiri osnovne grupe: mali elektromoped simpatičnog naziva "Free Duck", akumulatori električnih vozila, mali vjetrogeneratori te e-kotač "Copenhagen Wheel". GREEN MARK ulijeva sigurnost našim klijentima te jamči da smo ekološki i društveno osviještena tvrtka, što nam daje dodanu vrijednost na tržištu – istaknuo je Dražen Crnković, direktor DUCATI komponenti d.o.o..
– GREEN MARK nam je vrlo vrijedan za imidž komunikaciju te nam je osobito drago što i u Hrvatskoj postoji vrednovanje poslovanja koje se temelji na ekoprincipima. Naš je ponos još veći jer se GREEN MARK odnosi na naše cjelokupno poslovanje budući da su ekostandardi inkorporirani u našu poslovnu viziju i misiju, kao i u temeljne vrijednosti tvrtke – istaknula je Jadranka Boban Pejić, predsjednica Uprave Biovege d.o.o.. Dodajmo ovome kako je 2012. godine Boban Pejić po izboru Saveza za energetiku Hrvatske proglašena i najboljom menadžericom hrvatskog zelenog gospodarstva, a za projekt "Biovega d.o.o. - proizvodnja prirodne hrane, trgovina i usluge". Tom prigodom istaknula je: – Bez ljubavi, srca i volje nema zelenog gospodarstva i crvena boja ove nagrade zasigurno je odabrana kako bi se ukazalo na strast koju svi dobitnici gaje prema zelenom razvoju Hrvatske.
– Caparol je dio globalne grupacije DAW koja unutar sebe objedinjuje vodeće građevinske brandove u Europi. Neosporni je lider u kvaliteti i inovacijama unutar svog industrijskog sektora. Od svog osnutka, strategija tvrtke je održati beskompromisnu kvalitetu i standard s naglaskom na vrhunske i ekološki prihvatljive i održive proizvode koji ne štete zdravlju. Poduzećem se upravlja na održiv način usmjeren ka budućnosti kako bismo na tržište plasirali inovativne, visokovrijedne i održive proizvode koji u konačnici pridonose vrijednosti održivih građevina. Caparol d.o.o. ponosni je prvi, a za sada i jedini, proizvođač i distributer boja te ostalih građevinskih premaza i fasadnih sustava u Hrvatskoj kojemu je dodijeljena oznaka "Green Mark - Sign of Excellence". Ovo obilježje održive odnosno "zelene" usluge, proizvoda i tehnologije prati globalnu politiku našeg poduzeća te za nas predstavlja iznimno bitno priznanje prepoznatosti naših doprinosa ekološki održivom trgovanju i gospodarenju – izjavila je Verica Mazić, direktorica prodaje tvrtke Caparol d.o.o..
– Vodeća smo tvrtka u projektiranju rasvjetnih rješenja s naglaskom na energetsku učinkovitost, što nas obvezuje da pratimo razvoj naprednih tehnologija te iste implementiramo u naše projekte. Pri tome ne smijemo zanemariti ergonomiju samog prostora koji projektiramo, njegovu funkciju te ugođaj unutar samog prostora, odnosno moramo postići uravnotežen koncept rasvjete. Uravnoteženi koncept rasvjete definira rasvjetno rješenje koje kao alat maksimalno koristi ljudima, a da pri tome ne škodi okolišu. Postizanje ovih ciljeva zahtijeva savršenu kombinaciju znanstvenih spoznaja, tehničkih inovacija i obilje dizajnerskih ideja – kao i osjećaj odgovornosti prema okolišu i samom čovjeku. GREEN MARK ulijeva sigurnost našim klijentima te jamči da smo ekološki i društveno osviještena tvrtka, što nam daje dodanu vrijednost na tržištu – istaknuo je Miran Kovaček, mag. ing. el., direktor tvrtke Telektra d.o.o..
– Strategija brige za okoliš jedna je od najvažnijih u politici marke Peugeot. Želimo ponuditi kvalitetne proizvode koji su odgovorni prema okolišu, bez žrtvovanja voznih svojstava. Oznaka "Green Mark" za marku Peugeot znači veću prepoznatljivost Marke kao zelenog brenda, a marka Peugeot može ponuditi mnogo u toj domeni. Napori koje Peugeot ulaže u nove proizvode i tehnologije koje su u službi brige za okoliš, u skladu su s kriterijima potrebnim za dobivanje ovog certifikata. Na primjer, svaki deseti primjerak modela 3008 u Europi proda se u hibridnoj verziji. Sve to govori u prilog želje marke Peugeot da djeluje u skladu sa svojom strategijom brige za okoliš, stalno inovirajući u toj domeni i nudeći u cijelom svijetu proizvode koji su prihvatljivi za okoliš – izjavio je Tomislav Miletić, direktor marke Peugeot.
– O rezultatima pilot-projekta zagrebačkog sustava javnih bicikala svjedoči 3.500 zadovoljnih korisnika koji očekuju ekspanziju mreže u Zagrebu. Dugoročni cilj nam je s postojećih 12 već do sredine sljedeće godine proširiti mrežu na oko 40-50 stanica kako bismo stali uz bok velikim europskim metropolama. GREEN MARK za nas predstavlja veliko priznanje za doprinos smanjenju emisije C02, prometnih gužvi i pozitivnog utjecaja na zdravlje građana. Ujedno predstavlja i krunu uspjeha našeg start-upa jer se bliži prva godišnjica pokretanja projekta kada smo ispred Tehničkog muzeja pustili u rad prvi sustav javnih bicikala u Hrvatskoj – istaknuo je Krešimir Dvorski, direktor tvrtke Sustav javnih bicikala d.o.o..
– Eko Taxi, kao prvi i jedini ekološki taksi prijevoznik u Hrvatskoj koji koristi hibridna vozila, s ponosom nosi oznaku GREEN MARK. Ponosni smo upravo zbog činjenice da smo prepoznati kao kompanija koja iskazuje visoku ekološku svijest i brigu o okolišu. Držeći se visokih standarda za što boljom kvalitetom usluge, ova oznaka znači dugotrajnu vrijednost i omogućuje razvoj zelenog i konkurentnog gospodarstva za koji se Eko Taxi opredijelio. Od samih početaka, vrijednost i filozofija tvrtke je postati vodeća hrvatska autotaksi kompanija usredotočena na održivi razvoj, a dodijeljeni GREEN MARK potvrda je našeg truda i znak da se razvijamo i rastemo u željenom smjeru. GREEN MARK znači veliku prepoznatljivost Eko taxija kao zelenog branda i dodatni nam je poticaj za daljnji rad i napredak te prije svega za pružanje što kvalitetnije usluge našim klijentima – istaknuo je Mislav Munivrana, direktor tvrtke Eko prijevoz d.o.o..
– Usluge koje pruža Odvjetničko društvo Dominković i partneri u suradnji s Deloitte Legal S.p.o., a posebice na području obnovljivih izvora energije, gdje su naši odvjetnici pioniri u savjetovanju vezano za projekte obnovljivih izvora energije, sukladne su konceptu koji promovira GREEN MARK. Društvo ove projekte prati tijekom njihova cjelokupnog životnog ciklusa, počevši od procesa planiranja i ishođenja dozvola, preko izgradnje, upravljanja i održavanja do financiranja ili prodaje. Pritom savjetujemo najrazličitije sudionike tržišta obnovljivih izvora energije, poput financijskih institucija, prodavatelja i kupaca projekata, sponzora te proizvođača i dobavljača opreme. Dodijeljeni GREEN MARK predstavlja priznanje za naša kontinuirana nastojanja da se nadopunjavanjem i kombiniranjem tradicionalnih pravnih usluga s onima s područja zelene ekonomije, prilagodimo potrebama tvrtki s područja energetike, gospodarenja otpadom, zelene gradnje, kao i čistih tehnologija. Navedeni pristup primjerice olakšava poslovanje klijentima u velikim infrastrukturnim projektima koji su obveznici sve strožih okolišnih dozvola ili start-up kompanijama za čiste tehnologije koje traže savjet o zaštiti intelektualnog vlasništva ili financiranju projekata – istaknula je Ivana Dominković Cecelja, direktorica Odvjetničkog društva Dominković i partneri d.o.o. u suradnji s Deloitte Legal.
– Mi u Arena Centru poznati smo po razvijenoj ekološkoj svijesti, o čemu najbolje govori naša praksa. Prvi smo šoping-centar koji je kroz projekt "Urbani vrtovi" dio svoje zelene površine namijenio besplatnom korištenju građana. Arena Centar je ponosni vlasnik GREEN MARK-a, domaćin prvog hrvatskog green-tech i green-lifestyle sajma te mjesto održavanja brojnih zelenih akcija i radionica. Uz veliki broj modnih, gastro i zabavnih sadržaja, Arena Centar je najzeleniji centar u Hrvatskoj, što je prepoznato u javnosti. Arena Centar GREEN MARK komunicira u svim svojim kampanjama, što je odlučujuće za veliki broj naših posjetitelja koji svoje kupovne odluke temelje na savjesnom i ekološkom pristupu. S ponosom možemo reći da smo 2013. godinu završili s brojkom od 8,5 milijuna zadovoljnih posjetitelja, koji znaju da Arena Centar pruža više od šopinga i zabave. Svjesni smo da se održivi razvoj temelji na brizi za okoliš i društvo, zato smo i postali primjer društveno odgovornog šoping-centra – istaknuo je Mike Pugh, direktor ARENA Centra.
– Brokula&Ž je mali hrvatski brend odjeće od tkanina iz organskog uzgoja pa svaki certifikat koji potvrđuje našu temeljnu ideju poslovanja, onu ekološke održivosti, znači još jedan dokaz kvalitete koju potrošači sve više prepoznaju i cijene – izjavio je Zoran Šainović, direktor Brokule&Ž. Šainović je u svibnju prošle godine za medijski portal croenergo.eu istaknuo i kako vjeruje da u Brokula&Ž proizvodima leži i potencijal za međunarodni uspjeh. – Naime, globalni potrošač se sve više zanima za kvalitetu i porijeklo svega što konzumira, pa tako i za odjeću koju nosi. Mi želimo tkanine iz organskog uzgoja pretvoriti u kvalitetne, lijepe i zabavne odjevne predmete te u autentičan hrvatski proizvod – naveo je Šainović.
Službeni popis nositelja GREEN MARK-a s pripadajućim uslugama, proizvodima i tehnologijama nalazi se u Registru u uredu Saveza za energetiku Hrvatske ili na sljedećem linku. Katalog svih hrvatskih nositelja oznake možete preuzeti na sljedećoj poveznici ili ga preuzeti u (.pdf) formatu u nastavku.
Vijesti iz svijeta energetike, obnovljivih izvora energije, energetske učinkovitosti i zaštite okoliša pratite na portalu www.croenergo.eu