Analiza HGK

Srpanj i kolovoz idealni 
za jačanje maloprodaje

Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
Srpanj i kolovoz idealni 
za jačanje maloprodaje
16.08.2017.
u 13:10
Potencijali potrošnje hrane i pića na temelju porasta broja stanovnika (turista) trebali bi spremnije i bolje iskoristiti naši maloprodajni lanci
Pogledaj originalni članak

Povećanje broja stanovnika u kolovozu, temeljem dolazaka i noćenja turista u jadranskoj Hrvatskoj, kreće od 9 posto u Splitu pa do čak 461 posto u malom gradiću Ninu, čiji se broj stanovnika od 3000 ljeti poveća za 5,5 puta. Nin je rekorder i po ljetnom povećanju broja stanovnika, utvrdila je Hrvatska gospodarska komora u svojoj analizi.

Promatrano po županijama, osjetne su razlike u povećanju broja stanovnika u ljetnim mjesecima. Raspon se u kolovozu kreće od 35,9% povećanja broja stanovnika u Splitsko-dalmatinskoj županiji do 116,7% u Istarskoj županiji. To donosi rast potrošnje, koja ima značajan utjecaj na kretanja maloprodajnoga prometa. U prometu cijele godine najveći udio odnosno najveći promet u trgovini na malo ostvari se u srpnju i kolovozu.

– Promet u trgovini na malo značajan je dio osobne potrošnje, koja pak čini oko 60% bruto domaćeg proizvoda. Potencijali potrošnje u segmentu hrane i pića na temelju porasta broja stanovnika na nekom prostoru (županiji) uslijed dolaska i noćenja stranih turista u srpnju i kolovozu, mogli bi pomoći i, primjerice, našim maloprodajnim lancima za pripremu za turističku sezonu, odnosno za dodatno usmjeravanje potrošnje na određene segmente maloprodaje – kažu u Komori. Turizam u Hrvatskoj sezonskog je karaktera – u srpnju i kolovozu ostvari se 60% noćenja cijele godine. Stoga, bitno je iskoristiti ta dva mjeseca za zarade u turizmu i s njim povezanoj djelatnosti trgovine, zaključuju u HGK.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.