ne žele otkriti tko je dao ponudu

Horvat izračunao: Spašavanje Uljanika i 3. maja stajat će 800 milijuna eura

Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Darko Horvat
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Uljanik
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Radnici Uljanika ponovo u štrajku jer im nije isplaćena plaća za rujan
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Uljanik
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Uljanik
29.01.2019.
u 19:25
Vlada očekuje da će strateški partner podmiriti barem 400 milijuna eura dugova, a poduzetnici zainteresirani za Uljanik žele čisti start i spremni su ulagati u budućnost
Pogledaj originalni članak

Prema vrlo nepreciznoj procjeni Ministarstva gospodarstva restrukturiranje Uljanik Grupe koštat će najmanje 800 milijuna eura. Ministar Darko Horvat, koji i dalje ne otkriva tko su investitori zainteresirani za preuzimanje škverova, poručio je da se očekuje da strateški partner plati barem polovicu tog iznosa.

To bi značilo da Vlada od strateškog partnera očekuje ulaganje 400 milijuna eura u dva škvera. Drugim riječima, država sad očekuje da će spašavanje Uljanika i 3. maja stajati najmanje šest milijardi kuna, a spremna je podmiriti tri milijarde kuna tog ogromnog ceha. Iz proračuna je pak već otišlo 2,5 milijardi kuna na plaćanje kredita Uljanik Grupe za koje je država jamčila, a to svakako nije kraj jer, iako jamstva za brod jaružalo na kojem je 923 milijuna kuna državnih jamstava još nisu protestirana, očekuje se da će banke pokušati naplatiti svoja potraživanja.

Ipak, brod koji se vodi pod šifrom 500 djelomično je završen, odnosno stupanj dovršenosti je 80 posto pa bi država uz pregovore s naručiteljem ili prodaju nekom drugom naručitelju ipak mogla nadomjestiti dio troškova vezanih uz naplatu jamstava što nije slučaj u drugom otkazanom brodu broj 531 na kojem je 265 milijuna kuna jamstava, a koji je otkazan prije nego što je naručen. Kosturima iz ormara mogli bi se pokazati već otkazani brodovi jer neki naručitelji žele nadomjestiti štetu koju su pretrpjeli neizvršenom narudžbom i kašnjenjem u izvedbi brodova, a to ni moglo izazvati milijunske štete. Time bi se povećao i ukupni ceh za spas brodogradilišta, a teško da će ga platiti poduzetnici koji su u ovom trenutku zainteresirani preuzeti Uljanik Grupu.

Strateški partneri svakako računaju na to da će morati sudjelovati u sanaciji kompanija koje upravljaju Uljanikom i 3. majem, ali kroz ulaganja u budućnost tvrtki, a ne kroz saniranje dugova iz prošlosti. To je princip koji se vidi, koliko se može čuti, i iz obvezujućih ponuda, a među kojima, kako je nakon prezentacije sindikatima ministar Horvat rekao, ima i “onih ozbiljnih”. I dalje se krije tko je predao ponudu, a izvjesno je da još nekoliko dana neće biti službenih informacija. Uprava će odabrati ponudu koja joj se bude činila najuvjerljivija, a učinit će to ubrzo kako bi se moglo osigurati spas kompanija.

Naime, i brodogradilištu Uljanik i 3. maju prijeti stečaj, dapače već su u predstečajnoj proceduri, zbog blokada od oko 150 milijuna kuna na njihovim računima. Radnici nisu primili nekoliko plaća pa se osipaju. Navodno je sveukupno ostalo manje od tri tisuće radnika u oba škvera što bi značilo da je trećina radne snage napustila dokove na kojima nema ni brodova.

Državni zavod za statistiku objavio je jučer podatke o industrijskoj proizvodnji po kojima je zabilježen najveći mjesečni pad od čak 6,6 posto. Industrija se ne oporavlja, a njezinu rastu u prilog ne ide ni kriza u brodogradilištima koja su vrlo često održavala volumen proizvodnje.

Pogledajte video: Radnici Uljanika ponovno u štrajku

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

SO
sokodnaranče
19:47 29.01.2019.

Bolje da pitamo dojče stručnjaka Antu Portasa. On će nam znalački objasnit kako bi se ovo u socijalizmu riješilo. 😁😁

DU
Deleted user
00:49 30.01.2019.

12 F -16 Block 25 + modernizacija ili 10 ganc novih Gripena plus surdnja sa Švedima ili 6 novih F -16 B70 ili 16 komada ganc novih i full opremljenih južnokorejskih FA 50 (mini F -16 ) i gospodarska suradnja sa Rep. J.Korejom! Usput i NAJTRAGIČNIJE , koliko je več tako 100tinjak mil. pa i milijardi eura ubačeno u rupe bez dna tipa "Uljanik"?!? A da ne govorimo o "sitnicama" tipa NOVI BMWi i to po točno odrđenim specifikacijama za EU i HR političke lopove??? Itd.. itd. država za poludit...Koja je ovo država :-)!

Avatar Gerbil, the farming Troll
Gerbil, the farming Troll
08:55 30.01.2019.

Ponovno oće milijarde kuna utući da bi se proizvelo ne brodove, nego milijune kuna minusa. Jeftinije je dakle platiti radnike da nista ne rade.