Priznati turistički poduzetnik i predavač Klaus Kobjoll sutra gostuje u hotelu Antunović na kongresu "Nove boje turizma", gdje će stručnjacima govoriti o uspješnom vođenju. Njegov hotel Schindlerhof već je nekoliko puta proglašen najboljim u u Njemačkoj.
Koja je glavna poruka vašeg predavanja koje ste nazvali "Budi drukčiji ili umri"?
– Imamo previše sličnih hotela koji zapošljavaju slične ljude sa sličnim proizvodima i sličnim cijenama. To će vas dovesti do profita od nule ili čak ispod nje i zato trebamo biti drukčiji.
Kako postići toplinu i prijateljsku nastrojenost osoblja, za koju se zalažete, posebno sada kada ljudi nisu dovoljno plaćeni za svoj posao ili im plaće kasne?
– Najvažnije je izabrati prave ljude. Moraju imati talent koji će biti prepoznat kad ih zapošljavate – moraju biti zainteresirani za druge ljude. Moraju biti sposobni patiti ako nešto ne funkcionira kako treba te imati sposobnost empatije. To je najvažnija stvar.
Kakva su očekivanja današnjeg "prosječnog" turista?
– Morate odlučiti na koju grupu ciljate. Mi smo poslovni hotel koji ugošćuje samo poslovne ljude. I ne uplećemo se u drugo jer to ne bi funkcioniralo na duge staze.
Koliko znate o Hrvatskoj, hrvatskom turizmu i kako ga možemo popraviti?
– Ne znam ništa o vašem turizmu, ali ga zamišljam poput Azurne obale. Hrvatska ima netaknut krajolik, prelijepo more i divne ljude. I zato preporučujem da ciljate na visoko, a ne na "prosječni" turizam. Hrvatskoj treba više poduzetništva. Ne sviđa mi se kada imate ljude koji ulažu novac u hotel i druge ljude koji upravljaju njime. Pravi poduzetnici svoj posao vode drukčije od menadžera koji vode hotele.
Što će se promijeniti u sljedećem desetljeću u svjetskom turizmu, koji su novi trendovi?
– Mislim da će masovna tržišta igrati sve slabiju ulogu u budućnosti. Kako društvo postaje sve individualiziranije, tako će i potrebe putnika postati raznolikije. Uvjeren sam da će hotel postati odredište putnika, bez obzira na kojoj se destinaciji nalazi. Dizajn hotela i atmosfera u njemu presudit će pri odabiru lokacije za putovanje. I posljednje, danas putno iskustvo počinje puno prije samog putovanja, jer ljudi pronalaze sve informacije na internetu, izmjenjuju iskustva na socijalnim mrežama, pa hotel mora biti jako i dobro predstavljen na internetu.