Istraživanje Centra za istraživanje tržišta GfK iz srpnja pokazuje promjene u ponašanju hrvatskih kupaca i načinima na koji oni donose odluke pri kupnji roba i usluga.
Istraživanje pokazuje da većina hrvatskih građana pri kupnji proizvoda i usluga danas ponajviše gleda i vrednuje "omjer cijene i kvalitete", njih čak 39 posto.
Prvenstveno kvaliteta bitna je za 22,5 posto ispitanih građana Hrvatske; zdravlje, odnosno "koliko su proizvod ili usluga dobri za moje zdravlje" ističe 17 posto naših sugrađana.
S obzirom na recesiju i krizu u Hrvatskoj, zanimljivo je da je stavka cijene tek na četvrtom mjestu sa svega 8,3 posto.
– U vrijeme izražene krize, kada zasigurno svaki naš sugrađanin iznimno pazi kako će potrošiti svoju kunu, ovaj je podatak iznimno zanimljiv – naglašava Mirjana S. Pelaić, direktorica tvrtke Axios u Hrvatskoj, i dodaje kako vjeruje da je razlog tome što su naši sugrađani danas bombardirani ponudama s niskim cijenama, ali i prečesto preniskom kvalitetom.
– Građani su se očito tijekom nekoliko zadnjih godina nerijetko "opekli" inzistirajući na najnižoj cijeni. Eksperimentirajući s kupnjom nekih novih proizvoda i usluga, naučili su da mogu tražiti iznimno nisku cijenu, ali da pri tome ne moraju odustati od visoke kvalitete. Neki proizvođači i neki davatelji usluga upravo to im i nude – vrhunsku kvalitetu uz iznimno povoljnu cijenu. Stoga nas ne čudi da u ovoj gospodarskoj krizi pobjeđuju na tržištu upravo tvrtke koje nude najbolji omjer cijene i kvalitete, zaključuje Pelaić.
Zanimljiv je nalaz ovog istraživanja i taj da su tradicija, navika kupovanja, kao i brend, odnosno marka, koji su prema brojnim istraživanjima prije sadašnje recesije (prije 2008 godine), bili primarni razlog odluke o kupnji kod brojnih hrvatskih građana, danas na samom dnu ljestvice.
Recesija u Hrvatskoj očito je za domaće potrošače bila iznimno brz edukator. Dok su kupci na razvijenim tržištima već prije 2008. godine u pravilu isticali da se prilikom kupnje ponajviše vode kvalitetom, naši su sugrađani tada prvenstveno naglašavali: tradiciju, naviku kupovanja, vjernost robnoj marki i sl.
U svega nekoliko godina, i naši potrošači sada, prilikom odluke o kupovini, vrednuju gotovo slične vrijednosti kao i njihovi zapadni "kolege" na razvijenijim svjetskim tržištima, zaključuje se u istraživanju.
"Obzirom na trenutnu recesiju i krizu u Hrvatskoj". Zar nemate lektora? Rečenica bi trebala početi "S obzirom na......"