Zdravstveni turizam

Hrvatska pamet gradi “grad zdravlja” u Dubaiju

dubai
Linda Abdullah
Zdeslav Radočić
20.02.2016.
u 14:21
Najveći svjetski kongresni centar Beč domaćin je 6. HTI konferencije na kojoj će se predstaviti ponuda hrvatskog i svjetskog zdravstvenog turizma, a među njima i novi "Dubai Healthcare City"
Pogledaj originalni članak

Za dva tjedna najveći svjetski kongresni grad Beč ugostit će 6. HTI konferenciju industrije zdravstvenog turizma. Prema riječima Lejle Krešić-Jurić, direktorice Sektora za turizam HGK, suorganizatora tog najvećeg međunarodnog skupa zdravstvenog turizma u Beču – u organizaciji su još hrvatska tvrtka Wellness Dalmacija na čelu s direktorom HTI konferencije Zdeslavom Radovčićem te američka MTA (Medical Tourism Association) na čelu s Jonathanom Edelheitom – riječ je o prvom pravom izvoznom hrvatskom proizvodu u sektoru zdravstvenog turizma danas u EU. Naime, tijekom pet godina naša HTI konferencija pozicionirala se na mapu najvažnijih i najvećih svjetskih skupova zdravstvenog turizma koji spaja i umrežava ključne sudionike zdravstvenog turizma u EU.

– Preuzimajući ulogu europskog lidera za umrežavanje, razmjenu znanja i najnovijih pokazatelja s tržišta sektora zdravstvenog turizma, dokazali smo da i mala članica EU kao što je Hrvatska svojim izvoznim proizvodom znanja može znatno pridonijeti internacionalizaciji i promociji turističke ponude članica EU prema trećim zemljama – naglašava Zdeslav Radovčić.

Privlačenje gostiju

A među prvima je taj potencijal “hrvatske pameti” prepoznao najveći i najbogatiji arapski “centar svijeta” – Dubai. Naime, Dubai ima, prema riječima Linde Abdullah, direktorice tamošnjeg Ureda za zdravstveni turizam (Medical Tourism Dubai Health Authority, DHA), velik problem kako privući europske pacijente u novi “Dubai Healthcare City” (grad zdravlja) u izgradnji. Stoga se s velikim zanimanjem očekuje njezino uvodno predavanje na temu tržišta Bliskog istoka (“Middle East Market”) na otvaranju HTI konferencije u Beču, koja je među prvima prepoznala potencijal hrvatskog izvoznog proizvoda “HTI knowhowa” za umrežavanje zbog potencijalnog priljeva pacijenata iz EU. S druge strane hrvatski pružatelji zdravstvenih usluga i hotelskog smještaja pokušat će privući u Hrvatsku dio svjetskih međunarodnih dolazaka, vezanih uz zdravstveni turizam.

– HTI konferencija odlična je platforma za Dubai Health Authority za povezivanje s istaknutim djelatnicima vodećih svjetskih organizacija i gospodarskih subjekata iz industrije zdravstvenog turizma. DHA teži uspostavljanju dugoročnih kooperativnih odnosa s ostalim sudionicima u regiji i globalno – kaže Linda Abdullah.

Na sedamnaestom mjestu

Dubai Healthcare City (DHCC) projekt je težak pola milijarde dolara i po opsegu jedinstven u svijetu. Kad bude završen, prostirat će se na više od 5 milijuna četvornih metara i sadržavati i wellness-klaster veličine 16 nogometnih terena.

Na pitanje koji je značaj HTI konferencije u Beču za Health Tourism industriju u Dubaiju, L. Abdullah odgovara: – Taj događaj predstavlja idealnu platformu za Dubai Health Authority i za povezivanje s istaknutim djelatnicima vodećih svjetskih organizacija i gospodarskih subjekata iz industrije zdravstvenog turizma. Jako je pohvalno da Hrvatska ima tako jak izvozni proizvod. Izuzetna je to prilika i za sudionike industrije hrvatskog zdravstvenog turizma jer će dobiti priliku predstaviti se ključnim kupcima zdravstvenih usluga. Naime, više od 80 posto bolnica u Dubaiju ima internacionalne akreditacije, a kao rezultat toga predviđa se rast broja zdravstvenih djelatnika od 35 posto do 2020. godine. Dubai je posvećen stvaranju uvjeta za sretniji i ispunjeniji život lokalnog stanovništva i posjetitelja.

DHA djeluje u partnerstvu s klinikama, bolnicama, zdravstvenim organizacijama i ustanovama, dodaje L. Abdullah, a pružaju usluge tretmana u sljedećim područjima: ortopedska i sportska medicina, plastična kirurgija, oftalmologija, dentalna medicina, dermatologija, preventivni pregledi i wellness te tretmani umjetne oplodnje. Dubai ima namjeru pozicionirati se kao vodeći brend u svijetu zdravstvenog turizma pokretanjem sveobuhvatnog i za korištenje jednostavnog web-portala, naglašava Linda Abdullah.

A koja su tržišta budućnosti za DHA i kako se europsko tržište uklapa u te planove?

– Strategija zdravstvenog turizma DHA (Dubai Health Authority) ima namjeru pozicionirati Dubai kao globalno priznatu destinaciju pri izboru medicinskih i wellness-tretmana. Dobar strateški položaj, odlična povezanost putem velikog broja avionskih linija i multikulturalnost populacije čini Dubai atraktivnom opcijom za inozemne pacijente koji preferiraju bliske lokacije za kraći odmor. Dubai je postao zdravstvena ispostava u regiji, primarno za estetske, dentalne i ortopedske tretmane što upotpunjuje iskustva i dodatno povećava kredibilitet zdravstvenog sektora. U 2015. godini došlo je do rasta broja zdravstvenih turista koji je ukupno iznosio 434.486 za prva tri kvartala prošle godine, što po indeksu svjetske asocijacije za medicinski turizam (Medical Tourism Association) stavlja Dubai na 17. mjesto u svijetu, zaključuje Linda Abdullah. S druge strane poznato je da se hrvatski zdravstveni turizam dijeli na medicinski, wellness i toplički.

Trenutačno Hrvatska ima najviše potencijala u wellness-turizmu, koji bilježi rast od 12 posto na svjetskoj razini. No ne treba zanemariti i putovanja radi medicinskih zahvata i terapija, jer Hrvatska može biti izuzetno kompetitivna zbog nižih cijena posebice kada se zna da statistika pokazuje kako je odabir gotovo 80 posto putovanja zbog medicinskih usluga povezan s uštedama. Kada je posrijedi wellness-turizam, mnoge hrvatske hotelske kuće, poput rovinjske Maistre, investirajući u wellness-infrastrukturu i višednevne wellness-programe, spremne su postati wellness-hoteli, umjesto trenutačnih hotela s wellnessom.

No za ovo će biti potrebno investirati i u certificiranje usluga i osoblja, kako bi se privukao wellness-gost. Trebat će pronaći i specijalizirane prodajne kanale i marketinške kolaterale koji će Hrvatsku pozicionirati na svjetsku mapu wellness-destinacija.

Resorti i lanci kao wellhoteli

– Za takvu igru Hrvatska treba pomoć velikih svjetskih igrača pa se HTI povezao s najvećom, svjetskom krovnom neprofitnom organizacijom za medicinski i wellness-turizam, američkim Medical Tourism Associationom (MTA), koji je lani u suradnji s HTI-jem održao i prve radionice za certificirane djelatnike u zdravstvenom turizmu u regiji, a sljedeća je u subotu 5. ožujka u Beču. MTA ujedno izdaje i posebne “Health & Wellness” vodiče te su tako do sada napravljeni vodiči za Jordan, Tajvan, Dominikansku Republiku, Portoriko i još mnoge druge pa se može očekivati da će i Hrvatska prepoznati važnost tog marketinškog kanala – kaže Zdeslav Radovčić, direktor HTI konferencije.

Cijeli resorti i hotelski lanci, čije osoblje može biti istrenirano, a oni certificirani kao wellhoteli, imaju šansu. Stoga je pitanje tko će u Hrvatskoj biti taj koji će prepoznavajući statistike i trendove postati vizionar novog pozicioniranja tog selektivnog oblika turizma. A posebno u trenutku kad Hrvatska nije dosegla ni kapacitete koje smo imali još 1990. godine (trenutačno Hrvatskoj nedostaje, prema nekim procjenama, 100.000 kreveta) pa se relativno automatski kapaciteti i dalje pune samo putem ponude noćenja s doručkom. Možda će ipak visoka i kratka sezonalnost utjecati na razvoj selektivnih oblika turizma, kao što su medicinski i wellness-turizam, čime će se povećati tzv. broj dana otvorenosti hotela.

>>Zdravstveni turizam idućih će godina rasti 7 posto godišnje

>>Bogati Arapi traže luksuzni šoping, a 30 tisuća kuna im je sitnica

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DJ
djemsbremz
14:59 20.02.2016.

Hrvatska bijeda ce nesto graditi, hrvatska inace poznata kao wellnes sila kao bizovac npr.Dajte molim vas nemojte obmanjivati javnost.Bijeda laz i prevara s tim se mozete identificirati u svijetu.To je ono sto vam stvarno lezi.

Avatar tanđara
tanđara
18:48 20.02.2016.

ma super...! ako smijem pitat....: gdje je moj dio kolača?