Köln je od jučer glavni dizajnerski grad Europe u kojemu oko 1200 tvrtki iz 50-ak zemalja predstavlja više od 100.000 komada namještaja za uređenje čitavog spektra različitih interijera, a čak trećina ih ima svoju premijernu izložbu. Naravno, počeo je Međunarodni sajam namještaja IMM Cologne 2011., koji je ove godine upotpunjen i novim sajmom Living Kitchen.
S obzirom na njegovu važnost te izlazak Europe iz recesije, na sajmu se očekuje više od 80.000 dilera i trgovaca namještajem, spremnih za konkretne narudžbe. Stoga ne čudi da na tom događaju siječnja, barometru najnovijih trendova opremanja i življenja, izlažu i hrvatske tvrtke DIN Novoselec s njemačkim partnerima te Modo interijer, Mahagoni, Prima namještaj i mladi dizajner Davor Silov iz Atmosfere – čiji su nastup potpomogli HGK i Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva. Nisu brojni kao talijanski, nizozemski, danski ili švicarski izlagači, prema kojima se ove godine „nosi“ bijelo te svijetli tonovi masivnog drva, poput kern jasena - ili pak kineski koji su jeftinim namještajem doslovce zatrpali čitav jedan paviljon – no i oni se, tvrde, premijerno predstavljaju u Kölnu s premijernim namještajem s kojim ciljaju niše na pojedinim europskim tržištima.
U fokusu nam je namještaj od slavonskog hrasta, jasena i oraha – proizvod od masivnog, prirodnog drva tretiran samo biljnim uljima i „prijateljski“ za okoliš, te vrhunskog dizajna. Još nismo ekskluzivni, zasad smo orijentirani na višu srednju klasu. No svjesni smo da na domaćem tržištu, na kojemu je i plaćanje problem, ne možemo ozbiljno raditi pa se nadamo skandinavskom i njemačkom tržištu, a od travnja i američkom – kaže Miroslav Mršo, direktor Modo interijera, kojemu je već prvi dan sajma donio priliku za nove inozemne poslove za koje će se namještaj uskoro proizvoditi u novoj modernoj tvornici u Osijeku, vrijednoj 5,5 milijuna kuna.
Najveće iznenađenje, kad je o hrvatskim namještajcima riječ, na sajmu je Prima, koja je u nas percipirana samo kao trgovac namještajem. No, činjenica je da tvrtka posljednjih godina u svojoj maloprodajnoj mreži prodaje čak 75 posto vlastite proizvodnje u sedam tvornica za pločasti, tapecirani, masivni namještaj te za madrace i podnice, tvrdi glavna direktorica Gordana Pušetić. Nakon što je u krizi i njima pala proizvodnja, počeli su, dodaje, razmišljati kako će popuniti neiskorištene kapacitete u tvornicama i kome još prodavati robu. Tako se prvi put u povijesti jedan veliki hrvatski retailer namještaja na svjetskom sajmu predstavlja kao proizvođač. Dizajnom, kvalitetom i vrstama drva posebice su se, doznajemo, pripremili za zemlje Beneluksa, francusko te tržišta Njemačke i Austrije. Lani su otvorili i svoj prvi salon u Makedoniji, a u planu ih je još sedam u ovoj i idućoj godini s ukupnim ulaganjima oko 2 milijuna eura. Dosad je oko 15 posto realizacije Prima grupe završavalo na inotržištima, no Pušetić je uvjerena da unatoč Poljacima, koji su im najveća konkurencija, jer imaju velike proizvodne kapacitete - a i dugo su prisutni, bliži i dominantni na njemačkom tržištu – te Kini, Vijetnamu i Tajvanu, koji jako utječu na cijene – mogu uspjeti.
Zna li se da je Njemačka i dalje najveće tržište namještaja u Europi vrijedno čak 27 milijardi eura godišnje, iza kojega slijede Velika Britanija sa 16,8, te Italija s 13,6 milijardi eura, na njemačkom tržištu, koje je već tradicionalno za hrvatske drvoprerađivače, uz pravi marketinški pristup, kvalitetu i konkurentne proizvode, poglavito od slavonskog hrasta, svakako ima mjesta.
Svu sreću, nadam se da ćete uspjeti!!!!!!!!!!!!!!!!!!