Nema razloga da ponajveći svjetski putnici Nijemci, koji godišnje odu na čak 70 milijuna putovanja, i ovog ljeta ne budu najbrojniji na Mediteranu. Pogotovo Bavarci, koji su s 37.000 eura bruto društvenog proizvoda po stanovniku iznad europskog, ali i iznad njemačkog prosjeka.
Žive dobro i raspoloženi su za putovanja. Samo jučer, prvog dana, minhenski turistički sajam f.re.e. posjetilo je čak 30.000 Bavaraca. Svejedno, nitko od 1200 izlagača iz šezdesetak zemalja, okupljenih u glavnom gradu Bavarske, ne misli da će biti lako dobiti ovogodišnju turističku utakmicu.
Izuzetak je možda jedino stabilna Španjolska, koja je i zemlja partner minhenskog sajma i koja, s obzirom na buking, u 2015. možda i premaši lanjskih deset milijuna gostiju iz Njemačke. Turoperatori koji prodaju Hrvatsku kazuju kako trenutno, s više uloženog i novca i truda, imaju podjednak broj rezervacija kao lani u isto vrijeme. Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić uvjeren je da ćemo na kraju 2015. ipak brojati dva-tri posto više od lanjskih 2,07 milijuna Nijemaca. Promidžbeni budžet za tu zemlju raste s lanjskih 16 na otprilike 23 milijuna kuna u ovoj godini i efekta bi moralo biti.
No, kako reče jedan njemački turistički radnik, nitko nema ekskluzivitet na naklonost njemačkih turista, pa se, recimo, Turska trenutno u Njemačkoj suočava s minusima između deset i 15 posto. Glavni krivac su nesigurnosti i sukobi u susjedstvu te zemlje. Turska, koja ugošćava oko pet milijuna Nijemaca, neće se predati bez borbe pa mediteranski konkurenti strahuju od masovnog spuštanja cijena tamošnjih hotelijera. Neizvjestan je razvoj događaja i s Grčkom, koju je lani za odmor izabralo 2,3 milijuna Nijemaca. Buking je trenutno dobar, ali jasno je da će nastavak ovisiti o tome kako će se razvijati pregovori između grčke Vlade i EU.
skupo