Apsolonovo istraživanje

Hrvatske tvrtke nespremne za digitalizaciju

Foto: Getty Images
U uredu
Digitalizacija
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Vedran Antoljak, glavni partner u Apsolonu
13.04.2019.
u 23:18
Prema Apsolonovu istraživanju, aktivnostima digitalne transformacije najviše se upravlja s razine IT odjela (44%), dok 26 posto ispitanika njome upravlja s razine predsjednika uprava, a 15 posto s razine člana uprave.
Pogledaj originalni članak

Digitalna transformacija poslovanja nije pitanje izbora, ona je neizbježna jer alternativa je propast, govore to svi stručnjaci, a pokazuju i sva svjetska istraživanja. Stanje digitalizacije hrvatskog gospodarstva je loše, pokazalo je Istraživanje o digitalnoj spremnosti hrvatskih tvrtki, koju je proveo Apsolon na uzorku od 300 hrvatskih tvrtki. Čak 59 posto ispitanih hrvatskih tvrtki smatra da je stanje digitalizacije hrvatskog gospodarstva slabo (47%) ili jako loše (12%), pri čemu su velike tvrtke kritičnije u svojoj procjeni. Anketa je, među ostalim, pokazala da tek 15 posto domaćih kompanija ima razvijenu strategiju digitalne transformacije, samo 17 posto ih smatra da je potpuno spremno na promjene koje će ona donijeti, a manje od trećine (29,7%) transformacija je pri vrhu liste prioriteta.

Šefovi to nisu prepoznali

Stručnjaci Apsolona, donedavno Sense Consultinga, osmislili su i hrvatski digitalni indeks (HDI) koji analizira spremnost gospodarstva na izazove koji ubrzano mijenjanju tradicionalni način poslovanja.

Digitalizacija

Istraživanje je pokazalo i da hrvatske tvrtke nisu dovoljno upoznate s pojmom digitalne transformacije te je u najvećem broju poistovjećuju s digitalizacijom postojećih poslovnih modela i/ili analognih procesa, što čini do 40 posto ukupnog procesa digitalne transformacije. Preostalih 60 posto koji, među ostalim, čine razvoj inovativnog poslovnog modela, stvaranje novih usluga/proizvoda te izgradnja održivog sustava sklonog kontinuiranim inovacijama i promjenama, mnogo je zahtjevniji dio za koji je nužna aktivna uloga upravljačke strukture tvrtki radi provedbe transformacije na svim razinama.

Prema Apsolonovu istraživanju, aktivnostima digitalne transformacije najviše se upravlja s razine IT odjela (44%), dok 26 posto ispitanika njome upravlja s razine predsjednika uprava, a 15 posto s razine člana uprave.

– Podaci upućuju na to da čelni ljudi hrvatskih tvrtki nisu prepoznali važnost i potrebu za digitalnom transformacijom. Nužna je promjena stava upravljačke strukture hrvatskih tvrtki koja će omogućiti cjelovitu implementaciju digitalne transformacije u poslovanju, a time osigurati buduću konkurentnost i uspjeh na tržištu – kazao je Vedran Antoljak, glavni partner u Apsolonu.

Zaposlenici optimističniji

Pri usporedbi rezultata istovjetnih istraživanja, onog Apsolona za Hrvatsku te tvrtke Etventure GmbH za Njemačku, važnost digitalne transformacije prepoznalo je vrlo malo hrvatskih tvrtki (4,5%) za razliku od Njemačke, gdje taj postotak iznosi 35 posto.

Velike razlike pronalazimo i kada je riječ o spremnosti zaposlenika za provedbu digitalne transformacije – samo devet posto hrvatskih tvrtki smatra da su njihovi zaposlenici spremni za taj proces, dok je taj postotak 42 posto među njemačkim tvrtkama. U pitanju spremnosti za digitalnu transformaciju čak 77 posto hrvatskih tvrtki izjavilo je da je dobro pripremljeno za razliku od tek 35 posto njemačkih tvrtki – uzimajući u obzir ekonomske i gospodarske prilike, hrvatska procjena ovdje se čini vrlo optimističnom. Iskustva u projektima digitalne transformacije pokazuju da digitalno transformirane tvrtke imaju 35 posto veće prihode, dok se motivacija i produktivnost zaposlenika povećava i do 40 posto.

Pogledajte i video o uvođenju eura:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.