Beogradske novosti

Hrvatske tvrtke pokupovale vodeće srpske brendove

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Hrvatske tvrtke pokupovale vodeće srpske brendove
26.01.2015.
u 15:35
- Najviše naših brendova u vlasništvu je hrvatskog Agrokora, na čijem je čelu Ivica Todorić i Atlantic grupe Emila Tedeschija, navode Novosti
Pogledaj originalni članak

Hrvatske tvrtke tijekom godina postale su vlasnice dvadesetak poznatih srpskih brendova kao što su smoki, krem-bananice, Frikom sladoledi, “Bakina tajna”… U isto vrijeme, kako pišu beogradske Novosti, Srbi u Hrvatskoj ne posjeduju gotovo ništa.

- Najviše naših brendova u vlasništvu je hrvatskog Agrokora, na čijem je čelu Ivica Todorić i Atlantic grupe Emila Tedeschija. “Grand kafa“ više nije srpska, kao ni čokolada “Najlepše želje”, Dijamant ulje, ali ni najstarija srpska voda Karađorđe, navode Novosti dodajući kako su hrvatske tvrtke preuzele njihovu prehrambenu industriju. Smeta ih i što su samo tri srpske kompanije uspjele proteklih godina probiti se na hrvatsko tržište. Govoreći o ovome agroekonomist Mile Prostran rekao je kako su srpske kompanije i u bivšoj državi imale veliki problem u pronalasku mjesta na tržištima Slovenije i Hrvatske.

– Oduvijek je postojala neka nepisana odbojnost prema našim kompanijama. Ipak, napeta situacija nije smetala biznismenima iz Hrvatske. Znali su što hoće i agresivno su nastupili jer biznis je biznis. Hrvatske tvrtke promišljeno su investirale i niti jednu kompaniju koju su kupili nisu upropastili, rekao je za Novosti Prostran. Dodaje i kako je sve ono što su hrvatske tvrtke kupile bilo zdravo i da niti jedna tvrtka nije kupljena iz stečaja. Podsjeća i kako su neke srpske kompanije pokušale izboriti mjesto na hrvatskom tržištu ali nisu uspjele. Podsjeća na Delta kompaniju Miroslava Miškovića koji je pokušao kupiti zemljište Zagrepčanke i Mesnu industriju Improm iz Križevaca ali nije uspio. Nije uspjela niti Dunav grupa koja je željela kupiti Karlovačku mljekaru. Navodi se i kako i danas u Srbiji ima dosta potencijala za investiranje u cestovnu infrastrukturu, industriju, energetiku, poljoprivredu, turizam dok je Hrvatska te potencijale ranije iskoristila. Podsjećaju i kako Hrvatska ima veća financijska opterećenja stranih ulagača, veće stope poreza na dobit, PDV kao i veće troškove radne snage u odnosu na Srbiju. 

>> Todorić nadzire trećinu srpskog tržišta 

>> Ante Todorić: Agrokor će u Srbiji investirati 100 milijuna eura

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

SA
sablja810
15:07 28.01.2015.

Netreba nam zajednica. Business je business, a politika nema veze s time. Ali, bolje je da se hvataju Poljske i tih zemalja, a ne "regiona", tko sisa vise taj "region".

BO
borac2525
15:56 26.01.2015.

Na podrucju prehrane ova dva igraca drmaju bivsom jugom, ali ne poradi kapitalizma cec poradi toga sto je nasa drzava izuzetno pogodna za ova dva i jos par igraca, kao da je nekako napravljena bas za njih...

SA
samoborka
19:57 26.01.2015.

Poslije Srboslavije zavladala Croslavija... Neka.