Proizvodi hrvatskih drvoprerađivača na britanskom su tržištu "best buy"! Već prvog dana specijaliziranog sajma graditeljstva The National Homebuilding and Renovation Show u Birminghamu na kojem se predstavlja sedam hrvatskih drvoprerađivača u organizaciji HGK i uz sufinanciranje Ministarstva šumarstva, tvrtka Soldus ugovorila je distribuciju i prodaju svoje stolarije, a PPS Galeković i Azelija-Kupa, za čije proizvode također vlada veliko zanimanje, novim milijunskim poslovima šire poslovanje.
I velika kuća za Britance
Azelijine vrtne kućice Oaza od 16 do 27 kvadrata na britanskom su tržištu, naime, u manje od pola godine postale pravi hit. Nakon lanjske isporuke vrijedne oko milijun eura, tvrtki se u ovoj godini smiješi posao za Engleze od 7 milijuna eura, a na englesko su tržište upravo lansirali i prvu veliku kuću od slavonske hrastovine od oko 150 kvadrata, kaže prodajni predstavnik Azelije Ozren Smerečinski ističući kako su njihovi proizvodi 100 posto hrvatska pamet i kvaliteta, a u njima participiraju i proizvodi drugih hrvatskih drvoprerađivača poput Lokava ili Drvoproizvoda.
Izvan Ujedinjenog Kraljevstva, gdje ih distribuira tvrtka CroatianCabin Britanca Davida Whitewooda, prva velika drvena kuća gradi se i za austrijsku glumicu, čije ime u Azeliji zasad drže u tajnosti, no tvrde da će biti reprezentativna. Samo prizemlje ima oko 150 kvadrata, a radi se i na promociji kućica za odmor u hrvatskim kampovima i hotelima.
PPS Galeković na britanskom je tržištu prisutan već šest godina i sajmovi su, tvrde, izvrstan put za povećanje prodaje i profita kompanije, pogotovo na tržištu poput britanskog koje izuzetno cijeni hrastovinu. S obzirom na osviještenost Britanaca i jake „zelene" lobije, i te kako je važno da drvo dolazi iz zemlje u kojoj su šume pod certifikatom FSC koji jamči da se njima održivo gospodari, kaže voditelj prodaje Željko Galeković.
– Iako je kriza dosta utjecala na britansku ekonomiju, još je mnogo ljudi koji vole trošiti novac, ali sada očekuju i kvalitetu za svoj novac. Unatoč krizi lani je u Britaniji sagrađeno više od 150.000 novih kuća, a oko 50 posto njih manje su kuće za odmor, vrtne kućice i slično koje povećavaju vrijednost britanskih nekretnina pa je ovo pravo vrijeme za kvalitetne proizvode iz Hrvatske – tvrdi D. Whitewood ističući da su Britanci, kojima je hrastovina "u srcu", jednostavno iznenađeni hrvatskim drvnim proizvodima kakve nisu očekivali iz jugoistočne Europe, već samo iz nordijskih i sličnih zemalja.
Sajam u Birminghamu tako je najbolji način za dizanje svijesti Britanaca o hrvatskim proizvodima, no Hrvati trebaju još puno učiti o marketingu i samopromociji te da dobrih rezultata nema bez pametnih i dobrih ulaganja, poručuje Whitewood.
Konkurentni kvalitetom
S njime se slaže i Rajko Ružička, pomoćnik direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK, uvjeren kako veliki potencijali britanskog tržišta sigurno mogu promijeniti dosadašnji mali izvoz Hrvatske. Tvrdi kako imamo namještaj, stolariju, parkete, drvene kuće… koji su konkurentni kvalitetom, dizajnom, i što je iznimno važno, cijenom i rokovima isporuke.
- Puno je velikih distributera s britanskog tržišta posljednjih godina radilo s kineskim i poljskim partnerima, kojima je zbog krize naglo pala kvaliteta i brzina isporuke, tako da Hrvatska koja je britanskom tržištu puno bliža, taj posao može odraditi i brže, i kvalitetnije i po konkurentnim cijenama - naglasio je Ružička.
Uz Azeliju, PPS Galeković i Soldus, na birminghamskom će se sajmu do nedjelje u proboju na ovo iznimno važno i veliko tržište okušati i Bilokalnik drvo, Lokve, Drvoproizvod i Domet koji se predstavljaju na zajedničkom štandu površine 102 četvornih metara. The National Homebuilding and Renovating Show međunarodni je sajam graditeljstva, na kojem će biti predstavljeno više od 1000 proizvoda i usluga, a održavaju se i seminari te savjetovanja s vodećim stručnjacima iz tog područja.
hvala bogu nesto pozitivno za cuti