Tajni kupac

HŽ Cargo morao prodati vagone da bi imao za plaće

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
HŽ Cargo morao prodati vagone da bi imao za plaće
24.02.2014.
u 09:15
U Cargu ne žele otkriti tko je kupac, no doznajemo da je riječ o CIOS-u
Pogledaj originalni članak

HŽ Cargo morao je hitno prodati dio svojih vagona kako bi uprava te tvrtke mogla isplatiti plaće za svojih gotovo 2.800 radnika. Kupac je tih vagona, kako doznajemo, CIOS, čiji je suvlasnik poznati poduzetnik Petar Pripuz, koji je sagradio svoje poslovno carstvo na reciklaži otpada.

Propao natječaj

U HŽ Cargu ne žele otkriti koliko su vagona prodali, kome i za koju cijenu, pravdajući se poslovnom tajnom, no dobro upućeni kažu da je Cargo od te transakcije dobio oko šest milijuna kuna. Uprava HŽ Carga, koju je prije nekoliko mjeseci postavio resorni ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić nakon što je smijenio neuspješne prethodne šefove toga posrnulog državnog poduzeća, našla se u velikim problemima kad je morala odustati od prodaje 634 stara vagona u prosincu prošle godine jer nije bila zadovoljna ponuđenim iznosom.

– Javno prikupljanje ponuda za prodaju 634 teretna vagona različitih serija poništeno je jer vrijednosti dostavljenih ponuda nisu bile prihvatljive za nas. U roku za dostavu ponuda pristigle su dvije ponude, i to jedna za 140 vagona u iznosu od 2,997.680 kuna i druga za 634 vagona u iznosu od 13,251.341,40 kuna – navode u Cargu. Dodaju da je naknadno putem pregovaračkog postupka za dio vagona dogovorena veća prodajna cijena nego što je postignuta na javnom natječaju.

– Na osnovi elaborata i s obzirom na financijsko stanje društva i obvezu redovite isplate plaće, kao i činjenice da je postignuta veća cijena za prodaju dijela vagona, u HŽ Cargu donesena je odluka o rashodovanju i prodaji dijela vagona koji su bili predloženi za prodaju javnim prikupljanjem ponuda – objašnjavaju u Cargu.

Tako su hitno prodali, navode, vagone različitih serija koji nisu bili komercijalno iskoristivi jer su dio vagona zamijenili moderniji vagoni, a drugi je dio vagona bio oštećen ili jače korodiran, zbog čega bi njihov redoviti popravak iziskivao veće troškove.

Prednost najmu

HŽ Cargo, prema elaboratu iz 2013., planira prodati ukupno otprilike 1.600 vagona. Njihova knjigovodstvena vrijednost na kraju prošle godine bila je oko 140 milijuna kuna. Ipak, njihova tržišna vrijednost puno je manja, a kolika je točno u HŽ Cargu ne mogu procijeniti. No, tvrde da će prije prodaje prvo pokušati dati u najam vagone. Cargo ukupno ima gotovo 6.000 vagona.

>> 'Mjerama ušteda nećete spasiti HŽ Cargo'

NAJAVLJUJU POČETAK RADOVA

RS ne odustaje od zračne luke u Trebinju, a evo zašto je to jako loše za stanovništvo na jugu naše države

Bez obzira na to što dubrovački političari upozoravaju da BiH obvezuje Konvencija o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencija, kao i Protokol o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, Dodik je nedavno izjavi da je specifičnost lokacije dala mogućnost i drugima da utječu na gradnju, ali da oni unatoč tome neće odustati od projekta

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

BA
Black Angels
09:28 24.02.2014.

bal vampira

NZ
NAĐI-zaZAGREBbezkumova
09:37 24.02.2014.

Kad su izbori? Zašto ne bismo imali predsjedničke i parlamentarne ove godine? Uštedjeli bismo 100 milijuna kuna i riješili bismo se ove crvene sramote u jednom danu.

AA
aabbcc
09:35 24.02.2014.

Prva ponuda 140 vagona i za njih mogu kupiti 6 luksuznih limuzina pa zaradjivati taksiranjem putnika, umjesto prevozenjem roba ako sefovi auta ne zadrze kao svoja sluzbena.