TURIZAM

I ovogodišnju će sezonu obilježiti štedljivost najbrojnijih hrvatskih gostiju

Foto: Borna Filić/PIXSELL
I ovogodišnju će sezonu obilježiti štedljivost najbrojnijih hrvatskih gostiju
20.02.2015.
u 10:00
Oduvijek su racionalni potrošači, ne vole demonstrirati da imaju, ali niti sada misle da je sve riješeno time sto Njemačka stoji dobro, opisuje njemačke turiste tamošnji turistički radnici
Pogledaj originalni članak

Njemačka plovi sigurno, gospodarska situacija je za poželjeti, nezaposlenost zanemariva. Deseci milijuna njemačkih turista, koji će i ove godine barem na jedno, dva dulja putovanja, svejedno ne žele potrošiti niti jedan, jedini euro nepotrebno.

- Apsolutno. Sama cijena nam nije presudna, puno putujemo, ove godine, recimo, planiramo u Mozambik i Irsku, ali želimo biti sigurni da ćemo dobiti punu vrijednost za svoj novac - kazuje bračni par minhenskih učitelja Gabriele Gotz - Rechenberger i Klaus Rechenberger, koji mjesečno zarađuju po nešto vise od dvije tisuće eura. 

- Nismo od onih koji unaprijed zacrtaju koliko će potrošiti na odmoru baš do zadnjeg eura, mi za razliku od mnogih naših sunarodnjaka posegnemo u novčanik i kad nismo planirali. Ali razlog mora biti nešto dobro, vrijedno, isplativo - kažu naši sugovornici, koji su proputovali dobar dio svijeta, no u Hrvatskoj nikad nisu bili.

- Znamo da imate lijepe plaže, znamo i za Janicu i Ivicu Kostelića, ali jednostavno nismo još razmatrali tu mogućnost...

Ove godine im ni Grčka nije bila opcija. Ali česta tema razgovora jest.

- Problemi u Grčkoj i s Grčkom problemi su Europe, to slabi euro, dolar jača pa nam poskupljuju dolarske destinacije - kaže Klaus.

Poslovično racionalni štednju su, kao i većina njihovih sunarodnjaka kad je kriza počela, shvatili ozbiljnije od svih Europljana. Danas vjeruju da su baš zato i prošli dobro. Kako god, na svoj veliki užitak, putovanja sirom zemaljske kugle, Nijemci bez problema godišnje potroše između 60 i 70 milijardi eura. Ponajveći svjetski putnici odmor planiraju unaprijed, unaprijed i štede - u njemačkim agencijama ne znaju što je prodaja putovanja na rate, kojima pribjegava, recimo, do 80 posto Hrvata - i beskompromisno paze da ono što kupuju toliko i vrijedi.

Najbrojniji hrvatski gosti nikad se nisu razbacivali novcem, ali mnoge je iznenadilo što su se potrošnjom poravnali s gostima iz istočnoeuropskih zemalja. Sa 62 eura prosječnih dnevnih izdataka na odmoru u Hrvatskoj, kako je pokazalo istraživanje Tomas 2014., troše čak po euro manje od Mađara, jednako koliko i Poljaci i svega euro-dva više od Slovaka ili turista iz BiH. Čak i Talijani, pritisnuti teškom gospodarskom krizom, na na Jadranu svaki dan svog odmora potroše u prosjeku četiri eura više nego Nijemci.

Jedan Britanac sam kod nas potroši koliko i dva njemačka gosta. Njemačku potrošnju zasigurno ruši činjenica što masovno dolaze svojim automobilima i rado odsjedaju u privatnom smještaju i kampovima. Svaki hotelski gost donese, naime, 106 eura dnevno, dok gosti privatnog smještaja prosječno potroše 57, a kampisti 48 eura. Upravo Britanci i Rusi, koji dolaze avionima i biraju ponajbolje hotele, i imaju ponajveću potrošnju.

- Nešto takvo od Nijemaca ne treba očekivati. Oni sigurno neće nadomjestiti manjak ruskih turista u hotelima sa četiri ili pet zvjezdica - kaže Selimir Ognjenović, direktor njemačkog turoperatora ID Riva tours, kojeg je i samog iznenadilo što su Nijemci po potrošnji na odmoru u Hrvatskoj tako nisko rangirani.

- Mi štedimo kad nemamo, oni štede kad imaju, to je takav mentalitet. No, mislim da se događa i nešto više od toga. Oprezni su u potrošnji oduvijek, ne vole demonstrirati da imaju više od drugih ali i ne misle da je sve riješeno time što Njemačka stoji dobro. Stoga će i ovu turističku godinu itekako obilježiti skroman potrošački pristup nesrazmjeran njihovoj dobroj ekonomskoj situaciji. Neosporno je da imaju novca, ali moramo poštivati da se s njime ne žele razbacivati. Turističkoj industriji preostaje to poštivati, njemačko tržište je toliko veliko da mu se možemo samo prilagođavati i svi skupa moramo tražiti načina kako ih potaknuti da troše više, da možda u isti restoran iziđu dvaput, da im se suveniri toliko svide da su vrate sutradan po još i slično - veli Ognjenović.

Mogu li to domaćini u Hrvatskoj? Teško u samo jednoj sezoni. Gosti su se još lani žalili kod nas da nemaju na što trošiti. Mogućnosti za kupnju, ponuda izleta i sadržaja za zabavu, prema spomenutom istraživanju, najlošije su ocijenjeni.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

EV
evropljanin
16:00 22.02.2015.

gosp. kovacevic novac za vas jurnalismus baceni je u jamu . bolje da ste ostali doma i nesto ucili o cemu znate razgovarati.