Živjeti u Hrvatskoj i pokrenuti drugu tvrtku u 23. godini, a da nije naslijeđena ili fiktivna, je li to moguće? Osvježenje u moru depresivnih priča koje pokazuje da nisu svi mladi obeshrabreni braća su Arlović, Mihael i 19-godišnji Antonio, studenti Zagrebačke škole za ekonomiju i menadžment, koji iz rodne Cerne nisu došli na fakultet ubiti još koju godinu do beznađa nezaposlenosti, nego stvoriti neka nova radna mjesta.
Obojica direktori
S Mihaelom smo prvi put razgovarali prije tri godine, kad je, još „zeleniji“, otvorio centar za poduku – Studilicu, koja posluje pod tvrtkom Inveni plus. Uz desetak stalnih predavača, sezonski u vrijeme mature angažira i do 26 instruktora. I posao ide! Kako je tada i obećao, da će i dalje stalno nešto smišljati, sad se u novi pothvat upustio s mlađim bratom s kojim je smislio novu modnu marku „Study Buddy“, i otvorio istoimenu tvrtku. No hijerarhije nema.
– Obojica smo direktori – kažu uglas vrijedni Slavonci.
Preko web-portala otprije dva tjedna prodaju majice i tunike s tematskim printom, fiktivnim likom Study Buddyjem koji utjelovljuje uzornog studenta, sportaša koji pomaže kolegama u učenju, putuje po svjetskim gradovima čiji su simboli otisnuti na odjeći, no u budućnosti će Buddy i tulumariti, zabavljati se, slušati dobru glazbu...
– Želimo postići efekt da „tekstil govori“, ime smo smislili zajedno s kolegama i gradimo izvorni hrvatski brend. Proizvodnju smo ugovorili s đakovačkom tvrtkom Struktura koja zapošljava više od 120 radnika, a radi i za Benetton. I to nakon što smo obišli cijelu Hrvatsku, upoznali se s materijalima, procesom tiskanja... – objašnjava Mihael.
Izabrali su, kažu, najbolji tekstil i tehnologiju sitotiska u materijalu zbog koje se slika ne ispire ni nakon bezbroj pranja. Proizvodnja je zato nešto skuplja, no ne žele da im itko može reći: što ste nam to prodali?! – Želimo stvoriti dugoročan brend uz koji se veže kvaliteta – dodaje Antonio.
Reakcije su u prva dva tjedna odlične, narudžbe stižu, često i grupne, da se uštedi na poštarini. Cijene se kreću od 160 do 400 kuna, zasad je u ponudi odjeća za odrasle mlade ljude, a u planu je i kolekcija za mlađe.
Iz obitelji poduzetnika
S obzirom na to da je Study Buddy i humanitarac, ugovorom su regulirali da deset posto prihoda doniraju SOS Dječjem selu Hrvatska. Time nastavljaju i svoju dobrotvornu orijentaciju jer i na Studilici osobama s invaliditetom naplaćuju nižu cijenu poduke.
– Odrasli smo u obitelji koja tako razmišlja, želimo i mi biti takvi – skromno kažu braća, odrasla u obitelji malih poduzetnika koja danas uistinu može biti ponosna.
Što im roditelji kažu na poslovne pothvate?
– Poduka uz niske cijene odmah im se svidjela, a kad smo počeli razgovarati o modnom brendu, otac je u početku komentirao da bi to mogao biti rizik i bio malo sumnjičav. Sad je prezadovoljan – kaže Mihael te priznaje i da je teško uskladiti posao i fakultet, da i roditelji pritišću da ga privede kraju, što mu je sljedeći cilj. Zahvalan je i profesorima na znanju koje mu pomaže u poslu i podršci idejama.
Tako smo i mi krenuli 1990, nakon nogiranja iz velike kompanije. !5 godina sve pet, nijedan sat blokade. Onda je trebalo da nam država vrati pretporez ... došli umjesto da nav vrate - uzeli 30 milijuna kuna i 11 godina vodimo spor. Eto, dečki da znate što vas u Hrvatskoj očekuje.