PRVI HRVATSKI 'JEDNOROG'

Suosnivač Infobipa: Idemo prema novoj eri koju nazivamo ‘interakcija 4.0'

Foto: Filip Kos/PIXSELL
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
31.07.2020.
u 10:05
Ni globalna kriza s koronom nije poremetila planove te je investicija bila uspješna, kaže suosnivač Silvio Kutić
Pogledaj originalni članak

Glavna gospodarska vijest jučer glasila je – Infobip je ostvario ulaganje od 200 milijuna dolara i time prešao vrijednost od milijardu dolara. Takve se kompanije nazivaju jednorozima, pa je vodnjanski softverski gigant prva hrvatska kompanija koja je dosegla magičnu vrijednost i postala jednorogom. Tako nešto nije često ni u svijetu.

Investitor je One Equity Partners, privatni investitor iz Sjedinjenih Država, točnije iz New Yorka s uredima u Chicagu te Frankfurtu. Riječ je o društvu za kapitalna ulaganja u segmentu srednje velikih poduzeća usmjereno na industrijski, zdravstveni i tehnološki sektor u Sjevernoj Americi i Europi. Društvo je od 2001. zaključilo više od 180 transakcija diljem svijeta. OEP, osnovan 2001. godine, odvojio se od JP Morgana 2015. godine.

Nova era u interakcijama

U Infobipu naglašavaju kako je to ujedno i najveće europsko softversko ulaganje serije A financiranja u posljednjih nekoliko godina. Infobip u One Equity Partnersu dobiva iskusnog strateškog partnera koji će kompaniji pomoći izgraditi prisutnost na tržištu Sjeverne Amerike i ubrzati rast tvrtke kroz strateške akvizicije.

– One Equity Partners ima bogato iskustvo u poticanju transformacijskog rasta kod tvrtki u koje investira. Uzbuđeni smo što ćemo surađivati s ovim jedinstvenim timom u vremenima kada se Infobip snažno širi, rekao je jučer Silvio Kutić, izvršni direktor Infobipa.

– Uvjereni smo da konverzacijska korisnička sučelja transformiraju način naše interakcije s digitalnim uslugama i ona će zauvijek promijeniti načine naše interakcije sa svijetom koji nas okružuje. Idemo prema novoj eri koju nazivamo ‘interakcija 4.0.’ u kojoj surfanje internetskim stranicama ili skidanje mobilnih aplikacija zamjenjujemo konverzacijskom interakcijom kao temeljem komunikacije. Infobip planira biti predvodnik ove ere, a investicija OEP-a pomoći će nam u dostizanju tog cilja – rekao je suosnivač i direktor vodnjanske tvrtke.

– Zajedno dijelimo viziju kojom ćemo dodatno potaknuti Infobipov rast uoči IPO-a, kako na globalnoj razini, tako i na sjeverno-američkom tržištu provedbom niza identificiranih strateških akvizicija, poručio je povodom ulaganja svoje tvrtke u Infobip Chip Schorr, Senior Managing Director, OEP.

Ulaganje u vlasnički kapital

Ono što posebno treba naglasiti jest da je ovo prvo ulaganje koje je Infobip ostvario, dosadašnji je rast financiram isključivo iz prihoda. Probijanje granice od milijardu dolara ostvareno je i bez IPO-a, izlaska na burzu, čija je mogućnost bila jedna od najvažnijih gospodarskih vijesti prošle godine. U povodu ove gotovo nevjerojatne vijesti postavili smo nekoliko pitanja Silviju Kutiću, suosnivaču i direktoru Infobipa.

Što podrazumijeva ulaganje od 200 milijuna dolara One Equity Partnersa, ulaze li oni u vlasničku strukturu ili je riječ o drukčijem dogovoru?

– Ulaganje One Equity Partnersa je u vlasnički kapital te će oni postati manjinski dioničar u kompaniji – rekao je Kutić.

Vjerujem da se planira još ovakvih investicija. Na koji se način biraju ulagači? Vidimo da je i dalje prisutan Citi, ali i nova institucija Foerster, a da je upravo njihov zadatak da nađu prave partnere za Infobip?

– Cijeli investicijski proces pokrenut je sredinom 2019. godine. Tada su nam počele pripreme te smo za tu priliku, zato da nam pomognu, angažirali Citi, jednu od vodećih svjetskih investicijskih banaka. U međuvremenu smo nastavili s nadogradnjom korporativnih procesa, kontinuirano se interno ojačavamo novih imenima, a cilj nam je bio da u ovaj investicijski krug uđemo što spremniji, kao i da stvorimo kvalitetne temelje za IPO u budućnosti. Određene kontakte s društvom OEP imali smo i prije cijelog investicijskog procesa, ali njihov smo tim detaljnije upoznali tijekom samog procesa, u seriji intenzivnih razgovora s njim došli smo do zaključka da su pravi partner za našu iduću fazu razvoja. Društvo OEP u svom portfelju kompanija u koje je ulagao ima brojne tvrtke iz tehnološkog sektora. U svim se dosadašnjim investicijskim procesima pokazalo se kao vrlo dobar partner i pomogli su tim tvrtkama u njihovu daljnjem rastu, ali i transformacijama. To je možda i najvažniji razlog zašto smo se odlučili za partnerstvo s društvom OEP u ovom investicijskom krugu – rekao je jedan od osnivača Infobipa.

IPO je bio velika priča prošle godine, no možda sada i nije toliko potreban. Ima li Infobip sada dovoljno novca za konačni proboj na američko tržište? Ima li ambicija i na drugim tržištima?

– Za neko buduće izlistavanje na, primjerice, Newyoršku burzu, investicija profesionalnog investicijskog fonda u našu kompaniju možda i ne mora biti nužan preduvjet. Ipak, ono će svakako biti od velike pomoći. – kaže Kutić.

Infobip je jedna od rijetkih tvrtki kojima je lockdown zapravo pomogao, broj je poruka porastao za 20 posto. Kakvi su brojevi sada, bilježi li se pad ili ste možda uspjeli održati trend kroz aplikacije poput, primjerice, Andrije koje ste radili i drugdje?

- Nekoliko dana prije izbijanja svjetske krize uzokovane koronavirusom započeli smo službeno s investicijskim procesom. Bilo je to početkom ožujka ove godine. Bili smo tada svjesni da će to izvjesno imati negativan utjecaj na opći sentiment među investitorskom zajednicom diljem svijeta. Ipak, to se nije pokazalo preprekom u slučaju samog interesa investitorske zajednice oko potencijalnog ulaganju u našu tvrtku. Poslovanje Infobipa se u posljednjih nekoliko mjeseci, u ovom globalnom periodu korona krize, dodatno ubrzalo što je potvrdilo naš poslovni model i ujedno dodatno ojačao interes investitora za ulaganjem u Infobip.

Američko je tržište vrlo kompetitivno, uvijek se ponavlja ime najvećg konukrenta Twilia, sada je tamo i ekonomska kriza uz ovu zdravstvenu koja ne jenjava. Koja su realna očekivanja s Vaše strane za to najsnažnije tržište, hoćete li uspjeti na nacionalnom američkom nivou?

- Već smo u posljednjih nekoliko godina krenuli s izgradnjom našeg tima u Sjevernoj Americi i izgradnjom tamošnjeg prisustva. Tamo već imamo urede u New Jerseyu, San Franciscu i Vancouveru, te data centre u New Yorku i Torontu. Ipak, za još snažniji iskorak i učvršćenje poyicije na najjačem svjetskom tržištu, onom u SAD-u, planiramo i otvoreni smo za potencijalne akzicije s ciljem dobivanja dodatne skale i baze korisnika, kao i za akvizicije onih kompanije koje će doprinijeti ubrzanoj transformaciji poslovnog modela Infobipa us mjeru konverzacijskog SaaS-a (eng. SaaS – software as a service).

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

JA
JAYIST
10:51 31.07.2020.

Bravo dečki, svaka čast! Vaše aplikacije poput sms parkinga svi koristimo i drago mi je za vaš uspjeh. Kamo li sreće da imamo još takvih tvrtki u Istri...

ZA
zagabria5
11:14 31.07.2020.

Kod nas uvijek neko dizanje u nebesa. Prvo treba znati da je to njihova vlastita subjektivna procjena a ne tržišno potvrđena vrijednost. Njihovim ulagačima je stalo da napumpaju vrijednost ali tržište je mora potvrditi a to će ići puno teže. Drugo oni su u poslu bez visoke dodane vrijednosti, prodaju jeftino SMS-ove i drže jeftine call centre gdje konkuriraju niskom cijenom rada. To je velika razlika od firmi koje imaju tehnološki monopol. Zato smanjite malo dojam. Runde od 200 mil ulaganja su vrlo česte i nisu nikakva iznimka. Nama uvijek fali realnosti jer smo u svemu najbolji a ustvari ispadne i ništa od toga.

KO
Korumpirani
10:13 31.07.2020.

Bila je prije njih jedna tvrtka koja je bila četiri i pol milijona rog,koja je nabila svim hrvatima rogove.