Kako u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, trendovi na rent-a-car tržištu se mijenjaju. Iz godine u godinu vidljiv je porast zainteresiranosti za dugoročni najam vozila te se pretpostavlja da tu uslugu danas koristi preko 18.000 poslovnih korisnika u Hrvatskoj. Osim uštede, poslovni korisnici nemaju nikakvu brigu oko administracije i voznog parka, osim eventualno goriva, stoga nije čudno zašto ova usluga postaje toliko popularna među poslovnim korisnicima.
Razgovarali smo s Krunom Bodružićem, generalnim direktorom Hertza o trendovima, kako rent-a-car tvrtke odgovaraju na sve veću popularnost električnih vozila i korona-krizu, a i koje se sve usluge danas nude, s obzirom na to da su se u proteklih desetak godina intenzivirale. Zašto je dugoročno ova usluga jedna od najisplativijih opcija za poslovne korisnike i njihov vozni park, pročitajte u velikom intervjuu.
Dugoročni najam automobila u svijetu je već odavno poznata praksa i uobičajena stvar. Hrvatska u ovom pogledu ipak kaska za europskim tržištem. Mijenja li se situacija te postaje li Hrvatska sve primamljivije tržište za dugoročni najam vozila?
Svakako, dugoročni najam vozila postaje sve zanimljivija opcija i na hrvatskom tržištu. Potrebna je daljnja edukacija tržišta po tom pitanju, međutim iz godine u godinu vidljiv je porast zainteresiranosti. Usluga je sve više prepoznata kao isplativo i vrlo praktično rješenje.
Pretpostavlja se da se u Hrvatskoj u dugoročnom najmu nalazi preko 18.000 vozila i da je ova praksa tipična za strane tvrtke koje posluju u Hrvatskoj. Kako hrvatske tvrtke prepoznaju te usluge?
Tako je, usluga dugoročnog najma u svijetu je postala standard, samo jedna od brojnih usluga outsorcinga koje tvrtke uobičajeno koriste. U Hrvatskoj tradicionalni načini posjedovanja vozila i dalje prevladavaju, ali određen broj tvrtki, pogotovo velikih i srednje velikih, već je prepoznao uslugu dugoročnog najma vozila. Svjesni su svih prednosti usluge i prate svjetske trendove. Također, i manje tvrtke sve više prepoznaju dugoročni najam kao uslugu s brojnim prednostima, pogotovo one koje nemaju osobu zaduženu za brigu oko vozila odnosno voznog parka.
S obzirom na to da se usluga dugoročnog najma vozila u Hrvatskoj intenzivirala u posljednjih 10-ak godina, koje se danas sve usluge nude za korisnike s obzirom na prošlost?
Kao i brojne druge usluge i proizvodi, i ova usluga se kroz vrijeme razvija i unaprjeđuje, samim time postaje zanimljivija potencijalnim korisnicima. U početku se svodila na najam automobila na razdoblje od nekoliko mjeseci, sada je tu već puno više opcija. Dugoročni najam je moguće ugovoriti na razdoblje do 5 godina.
Osim toga, u cijenu su uključene brojne dodatne usluge poput tehničkog pregleda i registracije vozila, svih servisa, usluge pomoći na cesti 24/7, osiguranja, zamjenskog vozila, zimske opreme, što znači da primarna usluga podrazumijeva uključen cjelokupan paket usluga kako bi potrošači mogli bezbrižno koristiti automobil bez popratnih obaveza i troškova koji uvijek dolaze uz posjedovanje automobila.
Koje su danas krucijalne prednosti dugoročnog najma vozila koje sve više prepoznaju poslovni korisnici s obzirom na kupovinu vozila?
Jedna od najvećih prednosti je u tome što dugoročni najam korisnika u potpunosti oslobađa od bilo kakve brige nad voznim parkom te automatski samim time podrazumijeva značajnu uštedu vremena ali i resursa. Korisnici se mogu posvetiti drugim obavezama, odnosno fokusirati se na svoju osnovnu djelatnost.
Uz to, ova usluga tvrtkama ne predstavlja veliko financijsko opterećenje kao što je to prilikom kupovine vozila, a također i administracija je puno jednostavnija, odnosno mi ju u potpunosti preuzimamo na sebe.
Prednosti su zaista brojne, a kao što ste rekli, poslovni korisnici su ih sve više svjesni.
Međutim, što je s privatnim korisnicima i korištenjem usluge dugoročnog najma vozila – Je li ona prepoznata i kod njih?
Interesa svakako ima. Ljudi traže ponude, razmatraju dugoročni najam kao opciju mobilnosti, međutim zasad dugoročni najam kao usluga pruža ipak značajno više prednosti poslovnim korisnicima u odnosu na privatne. Što će se događati u budućnosti, ne znamo. Neka su predviđanja da će s vremenom usluga postati puno atraktivnija čak i za privatne korisnike.
Gotovo pa i nema područja na koje korona kriza nije utjecala. Na koji se način očitala u rent-a-car tvrtkama? U nekim područjima spominju se i pozitivni učinci. Primjerice, to je digitalizacija. Je li ova kriza potaknula razvoj i u rent-a-car industriji na neki način i pokrenula vaš tim na drugačije poglede prema budućnosti?
Kao i u ostalim područjima, 2020. godina je bila teška i neizvjesna, ali u svakom slučaju je donijela i niz promjena, odnosno potaknula razvoj u dodatnim smjerovima, do kojih bez korone vrlo vjerojatno ne bi došlo. S obzirom na to da je sezona, i turizam općenito, bio vrlo upitan, upravo se usluga dugoročnog najma pokazala kao veliki potencijal u rent-a-car industriji.
Dodatno, ljudi su u određenim trenucima željeli sigurnost, odnosno izoliranost pa su preferirali vožnju automobilom umjesto nekim drugim prijevoznim sredstvima poput autobusa, što je približilo rent-a-car široj publici.
U svakom slučaju, imali smo vremena sagledati potencijale kojih do tada možda nismo bili svjesni, a cjelokupna situacija nas je potaknula da postanemo još fleksibilniji i naučimo se maksimalno prilagođavati svakom trenutku i situaciji.
S kolikom flotom vozila raspolaže Hertz koju može ponuditi korisnicima usluge dugoročnog najma?
Hertz raspolaže s flotom preko 1.000 vozila različitih marki, a ono što je možda važnije naglasiti je da korisnicima nudimo mogućnost odabira bilo kojeg automobila iz cjelokupne ponude novih automobila na hrvatskom tržištu, a to našu ponudu novih vozila čini gotovo neograničenom.
Rastuća je globalna potražnja i interes za električna vozila, a Hertz je nedavno naručio preko 100.000 Tesli u SAD-u kao odgovor. Kakav je interes za dugoročni najam električnih vozila na hrvatskom tržištu?
Potražnja među poslovnim korisnicima je definitivno u porastu i sa sigurnošću možemo reći da će sve više rasti. Budućnost vidimo u tome, neki proizvođači automobila su već najavili prestanak proizvodnje klasičnih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Što se nas tiče, možemo reći da smo spremni odgovoriti na sve zahtjeve po pitanju isporuke električnih vozila.
Sadržaj nastao u suradnji s Hertzom.