konačno dogovor

Iz novog megapivara dolazit će svako treće prodano pivo na svijetu

Foto: Reuters/PIXSELL
Iz novog megapivara dolazit će svako treće prodano pivo na svijetu
14.10.2015.
u 13:15
Nova će tvrtka imati ukupni godišnji promet od 244 milijarde dolara, preteći će Nestle i po tome biti najvećom na svijetu kada se radi o robi široke potrošnje
Pogledaj originalni članak

Još malo pa nestalo, kaže narodna, pa je tako nekako i u prošlih tjedana najavljivanom spajanju dviju najvećih svjetskih pivarskih kompanija, AB InBev-a i SABMillera, nakon što su obje korporacije objavile da su se o poslu vrijednom 106 milijardi dolara načelno dogovorile.

Dogovor je ovisio o pristanku dvaju najvećih dioničara SABMillera na preuzimanje. Trojica predstavnika duhanske grupe Altria, koja drži 26,6 posto dionica drugog najvećeg svjetskog pivara SABMillera, podržala su spajanje, no dvojica predstavnika kolumbijske obitelji Santo Domingo, koja ima 13,9 posto, dogovor su odbila.

Međutim, i oni su se slomili nakon što je AB InBev, najveći svjetski pivar, povisio otkupnu cijenu dionice. Rezultat je formiranje najvećeg svjetskog proizvođača robe široke potrošnje, a nova će tvrtka imati promet od 244 milijarde dolara. Također, novi megapivar kuhat će tri od deset piva prodanih u svijetu. No to neće trajati predugo jer će regulatori sigurno imati što reći pa će nastupiti divestiranje.

Slično se dogodilo i kada se InBev spojio s Anheuser-Buschom kada su se, da bi namaknuli dovoljno kapitala, primjerice, prodali svoje poslove u istočnoj i srednjoj Europi, između ostalog i Zagrebačku pivovaru. AB InBev tvrdi da neće imati problema s kapitalom za spajanje, a začudo, regulatori neće imati baš toliko posla jer oba su pivara jaka u različitim regijama pa se najviše divestiranja očekuje na tlu Sjeverne Amerike. Ni motivacija za ovako veliki posao nije tajna, njime bi AB InBev prvi put ušao na afričko tržište. Tamo se očekuje snažan rast prodaje piva što bi trebalo nadoknaditi pad u zapadnoj Europi i Sjevernoj Americi. Za očekivati je da će svoju priliku nakon divestiranja tražiti Heineken i Carlsberg nastojeći kupiti ono što novi pivar ne bude mogao zadržati.

>>Potražnja za Karlovačkom pivom ne jenjava

>>Nakon tri godine Zagrebačka pivovara mijenja vlasnika

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.