Nogometni biznis

Izgradio biznis na žutim i crvenim kartonima

Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
Izgradio biznis na žutim i crvenim kartonima
12.06.2014.
u 15:30

Mercury ima prihod između 10 i 13 milijuna kuna godišnje, imaju četiri trgovine u Hrvatskoj, a otvorit će ih još pet
Pogledaj originalni članak

        Britanci očekuju da će Hrvatska na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Brazilu biti rekorder po broju kartona. A jedan od važnijih distributera kartona u Hrvatskoj i regiji karlovačka je tvrtka Mercury. Njezin vlasnik Nikola Sumina Laufer objašnjava da su zastupnici jedne od najkvalitetnijih sportskih robnih marki – danskog Selecta.

– Okvirna je cijena kompleta 20-ak kuna. Riječ je o plastičnom materijalu koji mora biti dobro vidljiv i otporan na vlagu – kaže Sumina Laufer. No kad je o lopti riječ, karlovački je poduzetnik uvjeren da za nogomet i rukomet ne postoje bolje lopte od onih danskih.

– Tvrtku Select stvorio je 1947. Eigil Nielsen koji je igrao amaterski nogomet u rodnoj Danskoj, a nakon Hitlerove okupacije pobjegao je u Švedsku. U tamošnjoj reprezentaciji igrao je glavnoga napadača, centarfora, a nakon rata vratio se u Dansku i postao reprezentativni vratar – objašnjava. Nezadovoljan loptama, odlučio je napraviti savršenu. To je rezultiralo novom strukturom i patentiranjem ventila kakav danas postoji na gotovo svim lopatama. Njegove su lopte postale standard za rukomet te bez njih gotovo nema prvenstva ili Olimpijade. Select biraju i brojni malonogometni klubovi i reprezentacije. Njihovu vrijednost prepoznali su i u velikom nogometu, Sumina Laufer priznaje da je taj sport danas prevelik biznis da bi mala tvrtka poput Select Sporta mogla konkurirati globalnim divovima poput Adidasa.

Select je 90-ih bio veliki sponzor hrvatskog sporta, njihovim su loptama igrali Hajduk i Osijek, sponzori su mnogim savezima, prije svega rukometnima i malonogometnom. S tom loptom Hrvatska je osvojila prvo zlato na Olimpijskim igrama – u rukometu na OI 1996. u Atlanti, gdje je Mercury bio sponzor hrvatske olimpijske delegacije. Tvrtka iz Karlovca sponzorirala je i talijanske divove Milan, Juventus, Romu, Veronu i Napoli.

– Do 2000. bili smo uvelike prisutni u masovnom sportu, što sa Selectom, a nešto više i s Diadorom. No kad je 1998. uveden PDV, a poklopio se i niz drugih stvari, situacija se na tržištu promijenila. Broj kupaca gotovo nam se preko noći prepolovio, sa 400 na 200, a kasnije i na 100, da bismo na kraju zadržali samo suradnju s profesionalnim klubovima i savezima. Imali smo 21 trgovinu, a sada imamo četiri – prisjeća se Nikola Sumina Laufer.

Tvrtka Mercury trenutačno zapošljava 10-ak radnika, a ostvaruje prihod 10 do 13 milijuna kuna godišnje. Planira otvaranje još pet trgovina.

>>Preko HRT-ove aplikacije ocjenjujte igrače i komentirajte odluke sudaca    

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.