najbolje kompanije

Južna Hrvatska: Sardina- od više djelatnosti forsiraju najbolju

Foto: 'Ivo Cagalj/PIXSELL'
Južna Hrvatska: Sardina- od više djelatnosti forsiraju najbolju
28.09.2012.
u 16:00
Sardina je investirala 200 milijuna kuna u izgradnju nove tvornice za preradu sitne ribe na 30 tisuća četvornih metara. Dijelom su uložili vlastita sredstva, dijelom kreditna iz HBOR-a
Pogledaj originalni članak

Sardina iz Postire na Braču već više od stoljeća, od 1907. godine, proizvodnju zasniva na izlovu srdele i druge plave ribe. Danas im je kapacitet ukupno 2700 tona plave ribe godišnje, što rezultira sa 18 milijuna konzervi i 200 tona ribljeg brašna te još 500 tona visokokvalitetne bijele ribe i 1000 tona plavoperajne tune iz uzgoja. Među tvrtkama su koje se uspješno nose s krizom i, što je iznimno važno, značajno investiraju.

– Jedna smo od rijetkih tvrtki iz ove branše koja se odlučila na diverzifikaciju na više djelatnosti, to je naš način da se nosimo s gospodarskim trenutkom – kaže Mislav Bezmalinović, predsjednik uprave Sardine i vaterpolska legenda s mjestom u Kući slave splitskog sporta.

Proizvodnju su, ističe, raspršili u više segmenata i svake godine vide u kojem im prodaja bolje ide pa tu djelatnost forsiraju i povećavaju proizvodnju. Tako im je lani rasla i proizvodnja tune.

>>50 naj kompanija u južnoj Hrvatskoj (1. dio)

– Pred nama je ulazak u Europsku uniju, jeftiniji pristup novcu, pa smo odlučili investirati 200 milijuna kuna u gradnju nove tvornice za preradu sitne ribe na 30 tisuća četvornih metara. Dijelom smo uložili vlastita sredstva, dijelom kreditna iz Hrvatske banke za obnovu i razvij, pa sada očekujemo povrat sredstava iz fondova Europske unije. Strategija nam je širenje proizvodnje u još više segmenata – kaže čelnik tvrtke o možda najvećoj investiciji u povijesti domaćeg ribarstva.

Otkriva da u novoj tvornici planiraju proizvoditi konzerve, paštete, slane, marinirane i filetirane ribe i znatno povećati proizvodnju, na 30-ak milijuna konzervi na godinu. Vjeruje da bi tvornica mogla početi raditi baš do ulaska u Europsku uniju.

>>50 naj kompanija u južnoj Hrvatskoj (2.dio)

– Prednost nam je i to što izvozimo po cijelom svijetu. Likvidnost tvrtki koje uvoze naše proizvode je dobra, uredno plaćaju, što nije slučaj s domaćim tržištem. Da se oslanjamo samo na hrvatsko tržište, propali bismo – otvoreno kaže Bezmalinović.

Čak 75 posto proizvodnje ide u izvoz; u zemlje Europske unije, Australiju i Japan, u koji se sliju tone tune iz Jadranskog mora. Hrvatska je riba na tim tržištima na iznimno dobroj cijeni.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.