Više od 40.000 korisnika svakodnevno u Hrvatskoj koristi FINA e-Račun, kako bi si olakšali i ubrzali poslovanje, a među njima su i velike tvrtke poput PBZ-a, Zagrebačke banke, DM-a, Medike, Croatia osiguranja, Hanza medije i niza drugih. Samo u 2021. godini, razmijenjeno je preko pola milijuna e-računa među tvrtkama, a obveznici javne nabave su do listopada 2022., preko servisa e-Račun za državu zaprimili gotovo 18 milijuna e-računa.
Kako bi svaki korisnik dobio uslugu koju treba, Fina je osmislila tri načina razmjene e-Računa, putem:
- web aplikacije
- vlastitog računovodstvenog programa
- Fine, u vaše ime
Razmjena putem web aplikacije
Riječ je o jednostavnom razmjenjivanju e-računa koji se kreiraju, potpisuju, šalju i zaprimaju pojedinačno putem web aplikacije. Pošiljatelj ga popunjava u aplikaciji, potpisuje e-potpisom te šalje primatelju.
Sustav funkcionira tako da zaprimi e-račun, provjeri potpis i prava te ga prosljeđuje primatelju. Primatelj zaprima e-račun, prihvaća ga i plaća, ili odbija, a pošiljatelj zaprima potvrdu o isporuci i statusu e-računa (zaprimljen, plaćen, odbijen ili prihvaćen). Potom se e-račun automatski arhivira.
Sa svojim internet bankarstvom možete povezati FINA e-Račun te tako automatski kreirati e-uplatnice. Sve što je potrebno je registrirati se na FINA e-Račun u banci u kojoj imate internet bankarstvo i s kojom Fina ima ugovor: Zaba, PBZ, Raiffeisen banka i Slatinska banka. Zbog sigurnosti, za korištenje FINA e-Računa, potrebni su Finini poslovni certifikati.
Na ovaj način možete slati račune i korisnicima koji nisu registrirani za zaprimanje e-računa, a potrebno je jedino znati njihovu e-mail adresu i imati njihovu suglasnost o zaprimanju e-računa u tom obliku. Ovaj oblik razmjene najčešće biraju obrtnici, mali iznajmljivači, samostalne djelatnosti, ali i male do srednje tvrtke i udruge.
Razmjena putem vlastitog računovodstvenog programa
Ako vam je potrebna automatska razmjena većeg broja dokumenata, Fina vam omogućava integraciju s vašim računovodstvenim programom kako biste izravno iz njega slali i zaprimali e-račune. Na taj način se svi računi koje unesete izravno šalju primatelju, a e-računi koje primite automatski se učitavaju.
Time se poslovni procesi dodatno ubrzavaju, a ovu opciju najčešće biraju velike te male do srednje tvrtke. Fina im pruža besplatnu podršku prilikom integracije i stoji na raspolaganju za sve dodatne informacije.
Slanje računa u vaše ime
Svaki korisnik koji želi, može donijeti svoje račune i opunomoćiti Finu da ih pošalje u elektroničkom obliku u njegovo ime. Sve što je potrebno je popuniti punomoć, dostaviti presliku osobne iskaznice i račune u najbližu Fininu poslovnicu ili ih predati online na Fininim stranicama. Nakon toga, Fina šalje račune u ime korisnika koji dobiva obavijest o statusu računa, a račun se arhivira putem FINA e-Arhiva.