9. Weekend Media Festival

Kako voditi globalni brand

Foto: PR FOTO
9. Weekend Media Festival
Foto: PR FOTO
9. Weekend Media Festival
21.09.2016.
u 16:30
Pogledaj originalni članak

Ovogodišnje 9. izdanje Weekend Media Festivala u Rovinju će ovoga vikenda okupiti regionalne i svjetske stručnjake iz područja medija, marketinga i komunikacija. Na ovom najvećem regionalnom festivalu komunikacija kao govornik na panelu pod nazivom Globalni brandovi prisustvovat će i Martina Ćurić, voditeljica marketinga i komunikacija tvrtke Schneider Electric Dubai. U razgovoru s Martinom, kao što će to biti i na panelu u Rovinju, nastojala nam je dati odgovore na zanimljiva pitanja na temu vođenja branda te naglasiti važnost istoga u kontekstu prilagođavanju različitim tržištima.

  1. Kako se vodi globalni brand poput Schneider Electrica?

Kada govorimo o brandu zapravo možemo reći da govorimo o doživljaju koji želimo da korisnik osjeti u doticaju s našim brandom. Unutar kompanije Schneider Electric vjerujemo da je pristup energiji osnovno pravo svakog čovjeka. Želimo da svi imaju pristup sigurnoj, pouzdanoj, učinkovitoj i održivoj energiji. Osnovne vrijednosti našeg branda su izravnost, izazov, otvorenost, strast i učinkovitost i izražavamo ih u svakodnevnoj komunikaciji s kolegama unutar kompanije, našim korisnicima, partnerima i dioničarima. Kada znate vrijednosti i kakav utisak želite ostaviti na korisnike tada možete i komunicirati s okolinom i prilagoditi brand okruženju u kojem se nalazite, a da same vrijednosti ostanu nepromijenjene. Upravo je u tome i najveći izazov jer morate dobro poznavati okruženje u kojem želite predstaviti brand. 

  1. Kako isti brand funkcionira u različitim državama i kulturama – primjer Dubai vs. balkanska regija?

Različite kulture nose specifičnosti kojima se trebate prilagoditi ili uložiti mnogo vremena i truda u edukaciju tržišta u kojem se nalazite kako bi mogli prihvatiti novosti ili različitosti koje vaš brand donosi, naravno tamo gdje je to uopće moguće. Dubai je doista multikulturalno središte s jakim naglaskom na tradiciju, luksuz i bogatstvo te  izobilje svega što vam padne na pamet, stoga je tržište naviklo da može imati sve i odmah. S obzirom na različite kulture i pristup poslu je dosta šarolik, od potpunog neprofesionalizma do onih koji su izuzetno organizirani i posvećeni onome što rade. Vrednuje se kvaliteta i znanje, tržište je motivirano biti najbolje s obzirom na viziju koju postavlja vladar UAE, stoga ni ne čudi da radnici iz svih krajeva svijeta dolaze u Dubai jer su mogućnosti velike. Balkanska regija s druge strane ima jednu zlatnu sredinu gdje se te razlike ne ističu toliko, pa je i pristup tržištu jednostavniji. Naravno da je meni bilo lakše voditi brand na tržištu koje poznajem i gdje sam odrasla, velika prednost je i komunikacija na materinjem jeziku. No u takvom okruženju postoji opasnost da dođete u situaciju gdje vam ponestane inovativnosti jer je okruženje previše poznato, pa se držite sigurne zone, što je za napredak brenda vrlo rizično.

  1. Mora li se brand prilagođavati lokalnim kontekstima?

Vjerujem da se svaki brand treba prilagoditi lokalnim okolnostima, jer je to jedini način da se približi ljudima i korisnicima što je i krajnji cilj svakom brendu. Doista je prava umjetnost uspostaviti ravnotežu između izvornih vrijednosti brenda koje donosi globalna strategija i lokalnih utjecaja karakterističnih za svako tržište. Svaki globalni brend donosi nove vrijednosti na tržište no uspjeh itekako ovisi o tome i koliko je postojeće tržište spremno usvajati nove i drugačije stvari. 

  1. S kojim se izazovima susrećete na Vašoj poziciji?

Prihvaćanje promjena i novih prijedloga pristupa tržištu je najveći izazov. Sa svakom novom tehnologijom imate i veće mogućnosti razvijati posao, prikazati brend korisnicima na načine koji prije nisu bili mogući. Najbolji primjer su današnje tehnologije virtualne stvarnosti ili Blockchain princip, koji će sigurno donijeti i nove mogućnosti za globalne brandove da uspostave i nove načine interakcije sa svojim korisnicima. Tehnologija se razvija brzo, no mogućnost njenog usvajanja nije jednaka na svim tržištima i dok, s jedne strane ulažete resurse u razvoj i inovativnost kako bi pratili trendove, također trebate zadržati i tradicionalne mehanizme marketinga i sinergijom oba pristupa komunicirati brand na tržištu. 

  1. Koja su tržišta po Vašem mišljenju otvorenija novim brandovima?

Tržišta koja ulažu u edukaciju, gdje je znanje temelj napretka, imaju i veću otvorenost prema novim brandovima. Spremnost na promjene, istraživanje, želja za jednostavnijim rješenjima je prvi korak prema prihvaćanju  novog.

Pogledajte na vecernji.hr