trgovački lanci

Konzum i dalje najjači, Plodine postale prvi konkurent

Foto: ''
Konzum i dalje najjači, Plodine postale prvi konkurent
27.07.2012.
u 13:25
Uvjerljivo najveći skok prihoda u 2011. imao je Lidl koji je zahvaljujući tome postao treći najjači trgovac u Hrvatskoj.
Pogledaj originalni članak

AZTN je proveo istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2011.

Istraživanje se temeljilo na uzorku od 55 poduzetnika koji su, prema ostvarenim prihodima, najveći trgovci na malo i veliko u Republici Hrvatskoj. Usporedba ukupnih prihoda poduzetnika pokazala je da je tržište maloprodaje u 2011. unatoč nastavku krize ukupno raslo 5,3 posto u odnosu na godinu prije, dok je tržište veleprodaje naraslo 2 posto.

S tržišta obuhvaćenim istraživanjem u godinu dana nestao je samo jedan poduzetnik (Idis Kutina), a nastavljen je i lagani rast koncentriranosti tržišta (povećan je zajednički udio prvih 10 poduzetnika i iznosi 78 posto).

Istodobno, međutim, i u 2011. godini nastavljen je trend smanjivanja dominacije Konzuma i rasta njegovih glavnih konkurenata. Konzum je ipak najjači trgovac u Hrvatskoj koji drži tržišni udio nešto manji od 30 posto i lidersku poziciju u jedanaest županija u Hrvatskoj te gradu Zagrebu.

No, jedna od značajki tržišta maloprodaje jest i uspješnost regionalnih i lokalnih trgovaca koji i u 2011. bilježe rast prometa i tržišnih udjela. Zahvaljujući visokom rastu prihoda, prvi Konzumov konkurent u 2011. postale su Plodine.

Međutim, uvjerljivo najveći skok prihoda u 2011. imao je Lidl koji je zahvaljujući tome postao treći najjači trgovac u Hrvatskoj. Lidl i Kaufland članice su grupe Schwarz i zajedno su najjači Konzumov konkurent u Hrvatskoj s oko 15 posto tržišnog udjela.

Najveće nominalno smanjenje prihoda među svim poduzetnicima obuhvaćenim istraživanjem imao je Mercator-H.

Među deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj u 2011. ušao je Studenac iz Omiša, a izišao K.T.C. iz Križevaca.

Između 65 i 70 posto prihoda na tržištu maloprodaje ostvareno je u prodajnim mjestima velikog formata, odnosno u supermarketima i hipermarketima, pri čemu su najveći rast prometa imali hipermarketi i – male prodavaonice.

Za razliku od tržišta maloprodaje, tržište trgovine na veliko vrlo je koncentrirano i na njemu se u 2011. pokazatelj koncentriranosti u odnosu na godinu prije dodatno povećao. Dva najveća rivala – Konzum i Metro – na tom tržištu drže zajednički tržišni udjel veći od  73 posto.

Cjelovitu informaciju o Istraživanju tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo AZTN će naknadno objaviti na svojim internetskim stranicama.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

KA
karambita
16:16 27.07.2012.

Da, sjebali su SFRJ , ekonomski okupirali Hrvatsku..Lidl; Aldi i tako redom..zna se o kome se radi

C1
c11dugi
17:48 27.07.2012.

Realno Konzum kao i Mercator ili Plodine su treca dimenzija u odnosu na Lidl. Ali je kriza pa ljudima vise nije bitna kvaliteta (nekima nikad ni nije bila) vec iskljucivo povoljna cijena. To sto u Lidlu osim povrca i kruha nema ni jednog hrvatskog proizvoda, a vecina su trecerazredne Lidlove robne marke ( uvezene iz Njemacke) je druga stvar. Osobno kupujem u Konzumu i Mercatoru ili Sparu i probam kupiti u vecini hrvatske marke, iako i tu treba paziti jer npr. Zvijezdino maslinovo ulje nije od nase masline i lose je kvalitete, a za 20 kn. vise imamo npr. ulje zadruge iz Omisa ili Makarske koje stoji odmah do njega. Uglavnom kriza je na svim nivoima, hrana je sumanuto preskupa kao i sve ostale stvari.

Avatar pinko_palinko
pinko_palinko
16:15 27.07.2012.

NE kupujte u Mercatoru NE kupujte u Mercatoru NE kupujte u Mercatoru