Biznis je biznis

Kraševe Dorine, petit beurre, Životinjsko carstvo... opet u Lidlu

Foto: Damir Špehar/PIXELL
Kraševe Dorine, petit beurre, Životinjsko carstvo... opet u Lidlu
31.05.2017.
u 18:29
Naši su proizvodi lideri na tržištu te nije čudno da ih traže i potrošači i svi trgovci u Hrvatskoj, kaže direktor prodaje Kraša Darko Džinić.
Pogledaj originalni članak

Zbog neizvjesnosti oko Konzuma brojne tvrtke traže put do polica drugih trgovačkih lanaca. Puno manjih dobavljača smanjilo je isporuke Konzumu jer zbog nenaplaćenih dugovanja nemaju dovoljno novca da plate kooperante i isporuče veće količine, a kako je keš sve više na cijeni, cvjeta i crno tržište, posebice “zelenjave”.

S druge strane, malo je vjerojatno da bi restrukturiranjem, ako do njega dođe, opstale sve trgovine Konzuma, koje su od 75% prodaje domaćih proizvođača na hrvatskom tržištu “gutale” najmanje 30% robe pa nije čudno što je ovih dana i Kraš ulistan na police Lidla. Napolitanke, petit beurre, čokolade Dorina, Životinjsko carstvo..., čak 17 različitih artikala reklamira se kao novo u ponudi.

"Jedan smo od najpoželjnijih brendova"

No u Krašu opovrgavaju kako je njihovu ulasku u Lidl kumovala teška situacija s Agrokorom. Jednostavno se poklopilo da su pregovori koji dugo traju sada okončani, objašnjava nam direktor prodaje Kraša Darko Džinić ističući kako je hrvatska konditorska perjanica puno ulagala u svoje brendove, ambalažu, marketing..., što su prepoznali kupci i traže njihove proizvode. Čak pet-šest njih je i lider na tržištu u svojim kategorijama te je normalno da ih svi trgovački lanci, i ne samo Lidl, žele na svojim policama.

– Lidl definitivno prati što se događa na tržištu, a mi smo jedan od najpoželjnijih brendova – kaže Džinić te dodaje kako njihov ulazak u Lidl nije nimalo dramatičan kako se to prikazuje. I 2007. i 2008. bili su prisutni u Lidlu s 80-ak proizvoda pa opet od 2010. do 2012. U Lidlu Hrvatska nisu htjeli komentirati ponovno ulistavanje Kraša, tek kako na svakodnevnoj bazi optimiziraju i mijenjaju asortiman, susretljivi su i spremni na otvoren razgovor sa svima te da odluke o izboru dobavljača ovise ponajviše o kvaliteti proizvoda i najboljem omjeru cijene i kvalitete.

Ističu kako im je težnja nastaviti s podrškom domaćim dobavljačima, s naglaskom na najmanje poljoprivredne proizvođače i OPG-ove. Nedavno je tako predstavljeno 15 novih domaćih dobavljača voća i povrća odabranih putem natječaja Okusi svoj zavičaj, a u 2016. njemački je diskonter izvezao oko 18 milijuna eura asortimana hrvatskih dobavljača na inozemna tržišta u kojima posluje, što je 50% više u odnosu na 2015.  

 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar soliloquy
soliloquy
21:20 02.06.2017.

Baš lijepo, Kraš je doslovno preko noći postao konkurentan za Lidl, a Lidl je isto tako preko noći odjednom postao poželjan partner domoljubnom Krašu. Tako je to kada čobani instantno nauče principe tržišne ekonomije. No razočarao me Lidl - zašto uopće imati posla sa firmom koja je prije manje od dva mjeseca pozvala vlastite radnike da kupuju vlastite proizvode u Konzumu i time narušila tržišnu utakmicu? Nadam se da ih je Lidl dobro odrao u pregovorima i oborio im cijenu ispod proizvodne.