USPJEŠNA PRIČA

Krenulo je slučajno, a danas su jedan od vodećih proizvođača borovnica u Hrvatskoj

Poduzetnička priča Borovnice Maje Bakač
Poduzetnička priča Borovnice Maje Bakač
22.02.2020.
u 12:53
Njihova plantaža se prostire na šest hektara, na njoj je posađeno više od 12 tisuća grmova, a godišnji prinos iznosi oko 25 tona
Pogledaj originalni članak

Poduzetnička priča Borovnice Maje Bakač započela je s njezinim ocem, koji je nedaleko od Čakovca odlučio zasaditi voćnjak s jabukama. No kako je analiza tla pokazala da je zemlja prekisela za jabuke, izbor je pao na borovnice, koja uspijeva isključivo na kiselom tlu. „Bio je to ujedno i izazov jer u to vrijeme proizvod „Američka borovnica“ nije bio poznat na tržištu, ni u praktičnom uzgoju u Hrvatskoj. Plantaža je među prvima kod nas koji se bavi proizvodnjom borovnica i u svojim začecima 2001. godine nazvana je Blueberry ranch“, priča Maja Bakač, vlasnica tvrtke. 

„Plantaža se prostire na šest hektara i na njoj se nalazi oko 12.000 grmova, a godišnji prinos iznosi oko 25 tona. Ukupna površina je sedam ha tako da imamo još prostora za širenje. Budući da je navodnjavanje ključno za uzgoj borovnica, izgradili smo sustav navodnjavanja kap po kap kao i sustav za odvod suvišne vode sa zemljišta u zimskim mjesecima. Energiju potrebnu za pogon pumpi za vodu crpimo isključivo iz vlastite solarne elektrane. Kao pokazatelj ozbiljnosti proizvodnje, ali i ekološke osviještenosti i osviještenosti o sigurnosti hrane koja se stavlja na tržište, tvrtka od 2017. godine posjeduje GlobalGAP certifikat“, dodaje.

Svježe borovnice prodaju na plantaži, u specijaliziranim trgovinama voćem i online. Ipak, najviše prodaju preko veletrgovaca voćem koji ih distribuiraju svim važnijim trgovačkim lancima. Kako većinu plodova prodaju preko veletrgovaca koji traže uniformno pakiranje u kutijice od 250 g ili 125 g, pakirane u kartonske kutije i složene na paletu, trebao im je učinkovitiji sustav pakiranja.

Poduzetnička priča Borovnice Maje Bakač

„Mikro zajmom za ruralni razvoj realiziranim u suradnji s agencijom HAMAG-BICRO kupili smo liniju za pakiranje borovnica. Investicija je nastavak kontinuiranog ulaganja u unapređenje prodaje proizvoda. Suradnja je bila iznenađujuće jednostavna. Od prvog upita pa do realizacije sve je išlo vrlo brzo i bez puno komplikacija. Obrasci su pregledni pa smo dokumentaciju mogli popuniti sami, bez angažiranja konzultanta“, ističe. Ukupna vrijednost ulaganja u proizvodnju je gotovo 171 tisuća kuna, dok je iznos potpore iznosio nešto više od šest tisuća kuna.

 „Proces pakiranja na novoj liniji obuhvaća kontrolu kvalitete borovnica i odstranjivanje primjesa (lišće, ostaci cvjetova), doziranje u kutijicu, vaganje i kontrolu, poklapanje posudice, lijepljenje deklaracije, stavljanje u kutiju i stavljanje kutije na paletu. Nabavkom linije ubrzao se sam proces, što znači da borovnice prije ulaze u hladni lanac, a to izravno utječe na kvalitetu te vijek trajanja na polici“, kaže naša sugovornica.

„Danas, 18 godina otkako je zasađen prvi grm, vizija nam je proizvodnja američkih borovnica u količinama i kvaliteti kojom možemo biti značajan i prepoznatljiv dobavljač na tržištu. Da bismo to ostvarili, moramo redovito ulagati u zemljište, u širenje plantaže i u uzgojne tehnologije, ali i u optimizaciju proizvodnog i prodajnog procesa. Iako nam je fokus na svježim borovnicama, razvijamo i druge proizvode pa smo ove sezone prvi put proizveli i Ekstra džem od borovnica za koji se nadamo da će naći svoje mjesto na tržištu“, zaključuje.

Sadržaj omogućio HAMAG-BICRO

Poduzetnička priča Borovnice Maje Bakač

HAMAG-BICRO sudjeluje u provedbi financijskog instrumenta sufinanciranog iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj u sklopu Programa ruralnog razvoja 2014.-2020. – Europa ulaže u ruralna područja.

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr