upis dionica

Ledo: Lider proizvodnje sladoleda jača poziciju u regiji

Foto: Željko Lukunić/Pixsell
Ledo: Lider proizvodnje sladoleda jača poziciju u regiji
18.12.2012.
u 12:00
S novim kapitalom Ledo namjerava preuzeti srpski Frikom i Ledo iz Podgorice i ojačati na drugim tržištima.
Pogledaj originalni članak

Upis dionica Leda u rasponu cijene od osam do devet tisuća kuna za dionicu počeo je jučer, a završava u srijedu u deset sati, nakon čega će biti i utvrđena konačna cijena novih dionica kojima Ledo planira povećati kapital za najmanje 750 milijuna kuna. A tako ojačana tvrtka želi potpuno preuzeti srpski Frikom, u kojem već ima udjel, i Ledo iz Podgorice te obaviti konsolidacjiu i potom ojačati izvoz na druga tržišta.

Inovativni sladoledi

Predsjednik uprave Leda Tomislav Kitonić održao je na Zagrebačkoj burzi prezentaciju tvrtke koja godinama ima kontinuirani rast, pa čak i u posljednje dvije godine koje su bile zahtjevne za poslovanje.

– Prednost nam je što poznamo regiju odnosno znamo gdje je za kojim proizvodima potražnja veća ili manja. To je bila naša prednost pred konkurencijom, a što se vidjelo i u poslovnim rezultatima – rekao je Kitonić.

Primjerice, kada je Ledo preuzeo Frikom 2003. godine ta je tvrtka bila pred propašću i imala je udjel na tržištu od 29 posto, a njezin konkurent kojeg je preuzeo Nestle 60 posto. Danas Frikom ima udjel od 77 posto, a prvi konkurent Nestle pao je na 15 posto. Od kada je Agrokor preuzeo Ledo, svake je godine tvrtka imala rast prihoda od prodaje za 19 posto i profitabilnosti od 22 posto, odnosno profitabilnost je 17 godina rasla brže od prodaje. Tvrtka u regiji drži 80-postotni udjel u sladoledima te 60-postotni udjel u smrznutoj hrani. Nakon konsolidacije tvrtka planira povećati izvoz na druga tržišta, iako su Ledovi sladoledi već dobro prihvaćeni u nekim zemljama poput Norveške, Kazahstana, Slovačke... Kitonić takve rezultate tumači i dobrim marketingom te prodajom i distribucijom. Primjerice, u posljednjih šest godina u izboru najboljih inovativnih sladoleda u svijetu Ledo je pet puta odnio nagradu.

Dobra distribucija

– Distribucija je brza, odnosno tko iz regije danas naruči, sutra će mu roba biti isporučena. Pa će tako na sto kilograma proizvedene hrane Ledo u regiji opskrbljivati dvije trećine tržišta, a konkurencija 21,7 posto, odnosno Ledo je po tom pitanju 40 posto bolji od konkurencije – rekao je Kitonić.

Aranžeri izdanja novih dionica su Erste i Raiffeisen banka. Član uprave Erste banke Boris Centner izjavio je da je ta dokapitalizacija dobar signal i za ostale koji imaju dobre prihode i dobit da dodatno ojačaju svoju snagu i traže strateškog partnera. Dionica Leda bit će nakon dokapitalizacije uvrštena u službeno tržište burze. Udjel Agrokora smanjit će se pak u Ledu sa 78,85 posto na 55 posto.

>>Ledo na burzi: Dionica će se upisivati po 8000 kuna

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

SV
svitilnik
17:04 18.12.2012.

Ako Ledo sladolede , po kvaliteti na svjetskoj razini , ne možete prodati dalje od Beograda , onda ste stvarno prdac na vitru