Njemački diskonter

Lidl u lički logistički centar uložio 180 milijuna kuna

Foto: 'Dalibor Urukalovic/Poslovni dnev'
Lidl u lički logistički centar uložio 180 milijuna kuna
11.01.2012.
u 22:00
Najuspješniji - Nitko od stranih trgovaca u Hrvatskoj ne raste brzo poput Lidla.
Pogledaj originalni članak

Njemački diskonter Lidl nastavlja brzu i uspješnu ekspanziju u Hrvatskoj. Najuspješniji strani trgovac u vlasništvu Schwartz grupe, koji je u pet godina poslovanja na hrvatskom tržištu sa 129. pozicije dospio među 25 najuspješnijih poduzetnika po ostvarenim prihodima, u četvrtak, naime, u Perušiću otvara logističko-distributivni centar (LDC) vrijedan čak 180 milijuna kuna, odakle će se u nazočnosti predsjednika Ive Josipovića odaslati i prva pošiljka proizvoda za Lidlov socijalni dućan, koji također otvara danas – u Gospiću.

I 77. prodavaonica

Prema riječima predsjednika uprave Marina Dokozića, Lidlov LDC u Perušiću površine 32.726 četvornih metara značit će otvaranje 150 radnih mjesta na području od posebne državne skrbi, a osim što podrazumijeva i najviše europske građevne standarde, iz njega opremat će se sve Lidlove prodavaonice od Kvarnera do Istre te od Like do juga Dalmacije.

– U svojim dućanima svakodnevno nastojimo osigurati svježu robu i najpovoljnije cijene za najpovoljniju kvalitetu i vjerujemo da su to kupci prepoznali. Možda to nije poznato široj javnosti, no hrvatski su proizvođači u Lidlovim trgovinama zastupljeni sa 50% od 2000 ponuđenih proizvoda – kaže Dokozić te najavljuje dalji organski rast u Hrvatskoj gradnjom i otvaranjem novih prodavaonica i u 2012. godini, od kojih će prvi biti u Novom Vinodolskom. Posljednji u 2011., a 76. u Hrvatskoj, otvoren je u prosincu na zagrebačkoj Savici.

Dokozić nije spreman komentirati makroekonomska kretanja na hrvatskom tržištu maloprodaje, ni poslovne rezultate Lidla, osim da je njima vrlo zadovoljan, kao i time da su nedavno dobili i nagradu za izvrsno upravljanje ljudskim resursima – Certifikat Poslodavac Partner.

Diskonteri sve više "in"

No, iz nama dostupnih izvora doznajemo kako je Lidl, unatoč krizi i recesiji, u 2010., u odnosu na 2009., ostvario prihode veće 27%, što najbolje govori o uspješnosti modela diskontnih cijena kojima privlači sve više klijenata te daljem trendu povećavanja prometa velikih trgovačkih lanaca na štetu malih kvartovskih prodavaonica, kojima je u obavljanju dnevne kupnje do 200 kuna vjerno još samo 15% građana. Sa sestrinskim Kauflandom, Lidl je, prema istraživanju Delloitea, u 2010. ostvario najsnažniji rast prihoda i među vodećim trgovcima u Adria regiji, čak 18%, a za financijska izvješća za 2011. čeka se završetak poslovne godine, 29. veljače, napominje Dokozić.

Nakon dvije godine istraživanja tržišta, što je dijelom i odgodilo njegov ulazak, a dijelom ga natjeralo da izmijeni temeljni koncept, Lidl je, podsjetimo, na hrvatsko tržište ušao potkraj 2006., otvarajući u istom danu 13 prodavaonica i LDC u Jastrebarskom. Sa 36 trgovina u 2007. je ostvario prihod od 771 mil. kuna i gubitak od 258 mil., a sa 70 prodavaonica u 2010. već 2,1 milijardu kuna prihoda i gubitak od 26 mil. kuna. Nezavisni analitičari procjenjuju kako bi Lidl 2011. mogao završiti sa 2,5 milijardi kuna prihoda.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

UK
Ugo Kajvez
14:05 12.01.2012.

Ovakvim lancima treba uvjetovati da MORAJU prodavati BAR 50 posto domaće proizvedene robe .........

OV
ovett
14:51 13.01.2012.

Ugo Kajvez Kojim to lancima? To misliš na strane lance ili lance općenito? Jer Lidl prodaje više naše robe nego lanac Velikoga gazde. A bilo bi još i više da naše firme smiju raditi sa Lidlom jer im to Veliki gazda brani. Tko radi sa Lidlom leti iz njegovog lanca. To znam iz prve ruke, i baš bi htio da me netko proba demantirati.