Postoji jedna dionica koja ima još i veći rast od bitcoina. Prema pisanju utjecajnog Bloomberga, riječ je o – Konzumu. Samo ne ovom našem, nego onom mađarskom. Dionice su tog konglomerata disperziranog poslovnog portfelja na mađarskoj burzi ove godine narasle za čak šest i pol tisuća posto za što je bitcoinu trebalo više od dvije godine. S nešto više od preračunato 15 centi za dionicu, cijena se popela na oko deset eura. K tome, nije nimalo ružičasto za ugro-Konzum izgledalo prošle godine. Prodaja je pala za 99 posto, kratkoročni dug povećao se za sedam puta, otpušteno je 86 posto zaposlenih. A onda je početkom veljače 20-postotni udio kupio stanoviti Lőrinc Mészáros, gradonačelnik mjesta Felcsút, bivši instalater plina. Ali i nekada šulkolega mađarskog premijera Viktora Orbána koji je dječaštvo proveo u mjestu kojega je Mészáros gradonačelnik.
U samo dva tjedna od objave te vijesti vrijednost se dionica Konzuma učetverostručila. Jedan je investitor na popularnom mađarskom webu Portfolio napisao – Sad stiže državni novac, ova će dionica eksplodirati!
Od 2014. godine Mészárosevo se bogatstvo uvećalo za 15 puta pa je sada peti najbogatiji Mađar. A jasno je i kako je Felcsút najbogatije mjesto po glavi stanovnika, 2008. bili su 336. U Hrvatskoj ga znamo i po nečemu drugome, upravo je Lőrinc Mészáros prije gotovo dvije godine uložio u NK Osijek. “Tko zna, možda sam pametniji od Marka Zuckerberga”, izjavio je nedavno Orbánov prijatelj.
Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:
Mađarski RTL izračunao je prošle godine kako su tvrtke povezane s Mészárosem i njegovom obitelji vrijedile 858 milijuna dolara. U jednom je intervjuu Mészáros je izjavio kako su za njegovo bogatstvo zaslužni Bog, sreća i – Viktor Orbán.
Sada Konzum vrijedi 245 milijuna dolara i to nakon naglog skoka koji se dogodio u drugoj polovici ove godine. Prema pisanju Bloomberga, u prvom je polugodištu tvrtka imala prihod od prodaje od samo 140.000 dolara, no razgranate investicije u turizam ili financije preko novih podružnica uvećale su taj iznos za oko stotinu puta. To je privuklo i investitore. Ništa slično Konzumu nije viđeno još od kraja 90-ih godina i pojave Amazona. No, čak je i dionici Amazona za rast od šest tisuća posto trebalo dvije godine – od 1997. do 1999.
"šulkolega" "dječaštvo" 😉