Na tržištu EU prisutno je 60 posto domaćih tvrtki, značajnije su prisutne one velike, prije svega iz kemijske, drvnoprerađivačke i prehrambenoprerađivačke industrije, pokazala je najnovija anketa HGK o učincima trogodišnjeg članstva u EU, a koja je provedena među njihovih 316 članova-tvrtki.
Kako navode u HGK, analiza ukazuje da je razlog veće prisutnosti velikih tvrtki njihova financijska moć, pa je zato potrebno osmišljavanje dodatnih programa i mjera namijenjenih mikro, malim i srednjim poduzećima, koje će se usmjeriti prema jačanju konkurentnosti, pa tako i prisutnosti na zajedničkom tržištu.
Anketa je pokazala da njih 20 posto ne posluje, ali namjerava izvoziti na tržište EU. Trideset sedam posto anketiranih tvrtki izjavilo je da su nakon ulaska u EU počele izvoziti svoje proizvode na tržište Unije, dok je 40% njih povećalo izvoz. Njih 38% bilježi povećane prihode od izvoza.
Najbolje rezultate pokazuju velike tvrtke kod kojih je 50% počelo izvoziti, 64% povećalo je izvoz, dok ih je 59% povećalo prihode od izvoza. Istodobno je počelo izvoziti samo 28% mikropoduzeća, 27% povećalo je izvoz nakon ulaska u EU, dok 26% njih bilježi povećane prihode od izvoza.
Sektorski gledajući, najbolje rezultate bilježe poljoprivreda i ribarstvo te prehrambenoprerađivačka industrija koje bilježe rast plasmana proizvoda.
Nešto više od jedne trećine ispitanika izjavilo je da ulazak u EU nije olakšao poslovanje, ali su zato svi u IT industriji i telekomunikacijama potvrdili da im je poslovanje olakšano.