Mladen Antunović:

'Mi smo investicije dovršili u roku, ali drugi nas ne prate'

Foto: ' '
'Mi smo investicije dovršili u roku, ali drugi nas ne prate'
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Marko Biočina
27.02.2013.
u 18:00
Projektna dokumentacija za LNG terminal treba biti gotova do lipnja
Pogledaj originalni članak

Burna je godina iza predsjednika uprave Plinacra Mladena Antunovića. Tek što je tvrtka završila jedan desetogodišnji investicijski ciklus, u pripremi je novi, u kojem bi Plinacro trebao biti nositelj projekta gradnje LNG terminala, ali i niza drugih strateški važnih investicija.

U kojem će smjeru zalihe

Nedavno ste bili na pregovorima u Bakuu u vezi s realizacijom projekta Jadransko-jonskog plinovoda. Kakve su šanse da Hrvatska ipak bude na međunarodnom plinskom tranzitnom smjeru?

Činjenica je da konzorcij koji upravlja razvojem plinskog polja Shah Deniz 2 u Kaspijskom jezeru još nije donio odluku kojim će smjerom usmjeriti te goleme zalihe plina na europsko tržište. U igri su ostali projekti West Nabucco i TAP, a odluka će biti donesena u drugoj polovici ove godine. Bude li se konzorcij Shah Deniz opredijelio za projekt TAP, i realizacija za Hrvatsku iznimno važnog IAP-a, odnosno Jonsko-jadranskog plinovoda došla bi u prvi plan.

Što bi Jadransko-jonski plinovod značio za Hrvatsku? O kolikim je ulaganjima riječ?

Jonsko-jadranski plinovod (IAP) bi, osim jednostavnije plinofikacije krajnjeg juga Hrvatske, povećao učinkovitost upravo završenoga plinovodnog sustava Like i Dalmacije, kao i cijeloga transportnog sustava naše zemlje. No taj projekt ima i regionalnu, ali i širu, južnoeuropsku važnost. Njegovom realizacijom plinoficiralo bi se područje Albanije, Crne Gore te dijela Bosne i Hercegovine pa bi se time gospodarski aktivirala cijela regija. Ujedno, za Hrvatsku bi to bio i važan strateški energetski iskorak jer bi aktivirao sve potencijale koje naša zemlja ima u poslovanju s prirodnim plinom. Hrvatski dio Jonsko-jadranskog plinovoda, od Dugopolja do granice s Crnom Gorom, ukupno je dugačak 250 kilometara, a procijenjena vrijednost investicije iznosila bi 265 milijuna eura.

Kako napreduje projekt LNG terminala u Omišlju? Postoji li konkretan interes investitora da financiraju gradnju tog objekta?

Projekt gradnje LNG terminala u Hrvatskoj u fazi je izrade projektne dokumentacije, koja bi trebala biti završena do lipnja 2013., a nakon toga će uslijediti odluka o ulaganju. Kakav će biti model ulaganja, još nije odlučeno. Interes stranih investitora, ponajprije Kataraca, postoji, a vjerujemo da će ih biti još i više kad projektna dokumentacija bude završena.

Zašto se odustalo od gradnje plinovoda Kukuljanovo – Omišalj?

Kapacitet plinovoda Kukuljanovo – Omišalj trebao je biti do 1 mlrd. m3/godinu, a bio je planiran kao poveznica postojećega 75-barskog sustava i LNG terminala te bi trebao osigurati i opskrbu prirodnim plinom otoka Krka te plina za Dinu Petrokemiju. Ipak, vrlo je vjerojatno da će količine plina koje će trebati transportirati od LNG terminala biti veće od 1 mlrd. m3/god. pa bi u tom slučaju kapacitet plinovoda Kukuljanovo – Omišalj bio premalen.

Interkonekcija sa Srbijom

Jesu li riješeni svi problemi u realizaciji 4. faze plinofikacije Like i Dalmacije?

Upravo su ovih dana završeni građevinski radovi na gradnji magistralnog plinovoda Benkovac – Dugopolje, čime je Plinacro uspješno završio i posljednju dionicu plinovodnog sustava Like i Dalmacije. Trenutačno su u tijeku još samo završna ispitivanja, slijedi tehnički pregled, a ishođenje uporabne dozvole očekujemo u proljeće ove godine.

Kolika je trenutačna iskorištenost kapaciteta toga magistralnog plinovoda?

Zasad su jedini potrošači novosagrađenoga magistralnog sustava distributivni sustavi Ogulina i Zadra. Očito se i na ovom projektu ponavlja priča koja nas prati tijekom cijelog investicijskog ciklusa: Plinacro je sve svoje investicijske planove završio u zadanim rokovima, no ostali nas energetski subjekti, na žalost, ne uspijevaju pratiti.

Koji su glavni razvojni planovi za sljedeću godinu?

Najvažnija je priprema projekata tranzitnih plinovoda i interkonekcija za potrebe evakuacije LNG-a iz Omišlja prema slovenskoj, odnosno mađarskoj granici. Tu je i priprema gradnje tranzitnog plinovoda i interkonekcije sa Srbijom za potrebe Južnog toka, kao i pripremna faza realizacije svih ostalih interkonekcija i projekata nacionalnoga plinskog transportnog sustava.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

KA
kasuv
20:43 27.02.2013.

ovaj gospon niti je započeo niti završio jer je sve projektirano i ugovoreno prije njega,bilo bi mu bolje da se vrati tamo od kud je prije godinu i pol došao lp