član uprave Kauflanda Hrvatska

Miroslav Orešković: Cijene 15.000 proizvoda zaokružit ćemo na niže u eurima

Foto: Kaufland
Miroslav Orešković
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Ponuda proizvoda u trgovini Kaufland
Foto: Kaufland
Miroslav Orešković
08.12.2022.
u 12:53
Orešković kaže kako se Kaufland obvezao i Etičkim kodeksom da uvođenje eura neće koristiti za neopravdano povećanje cijena unatoč tome što se cijene formiraju na temelju ponude i potražnje na slobodnom tržištu
Pogledaj originalni članak

Trgovački lanac Kaufland Hrvatska ovih je dana najavio kampanju "Fer transfer" s obećanjem kako kod njih neće biti povećanja cijena niza proizvoda zbog prelaska s kune na euro. Dapače, zaokruživat će ih i na niže. Što to konkretno znači, misle li da će eursko poslovanje započeti bez problema, kako se inflacija i zamrzavanje cijena nekih osnovnih namirnica odražavaju na njihovo poslovanje..., razgovaramo s Miroslavom Oreškovićem, članom uprave za financije i administraciju Kauflanda Hrvatska.

Jeste li spremni za novu nacionalnu valutu?

Vjerujemo da smo odradili dobru pripremu. Prelazak na euro dug je i kompleksan proces, posebno za nas u maloprodaji. U njega je već više od godinu dana uključen velik broj naših odjela, a cilj nam je da sve bude jasno i transparentno te da u konačnici kupac tu tranziciju ne osjeti na našim cijenama. Zbog transparentnosti, stvaranja povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače, potpisali smo i Etički kodeks s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, čime smo se obvezali da postupak uvođenja eura nećemo koristiti za neopravdano povećanje cijena unatoč tome što se cijene formiraju na temelju ponude i potražnje na slobodnom tržištu. Našim kupcima tako želimo reći "hvala" za povjerenje koje nam oni poklanjaju svakog dana.

O koliko proizvoda je riječ? Koliko će Kaufland izgubiti zaokruživanjem cijena na niži iznos, govorimo li u brojkama? S druge strane potrošači se bune jer primjećuju kako su neki drugi trgovci već sad neopravdano zaokružili, pa i povisili cijene koje će se uskoro iskazivati samo u eurima.

U kampanji "Fer transfer" zaokružit ćemo redovne cijene više od 15.000 proizvoda na niži iznos – u korist naših kupaca. To za nas naravno podrazumijeva veliku investiciju, no spremni smo uložiti ta sredstva kako bismo kupcima olakšali prelazak na euro i podržali ih u ovim izazovnim vremenima.

Foto: Kaufland
Miroslav Orešković

Što to konkretno znači za kupce – koliko će uštedjeti "Fer transferom" na niže?

Uzmimo kao primjer košaricu s proizvodima poput smrznutog povrća od 400 g, pilećeg filea od 400 g, goveđeg gulaša od 400 g, Bajadere od 200 g, Cedevite instant napitka od 900 g, ledenog čaja od 1,5 l, Graševine Kutjevo od 1 l, Ornela omekšivača za rublje od 1,6 l, Čokolina od 1 kg i alkoholnog octa od 1 l. Trenutna cijena te košarice u kunama je 331,30 kn, no umjesto cijene prema službenom tečaju koja u eurima iznosi 43,96 €, kupci će u Kauflandu nakon zaokruživanja navedenih proizvoda na niže platiti 43,50 €. Kaufland će svojim kupcima i dalje osiguravati široku paletu kvalitetnih proizvoda po prihvatljivim cijenama, a kao što vidite iz spomenutog primjera, većinu redovnih cijena ćemo zaokružiti na niži iznos nego što se dobije konverzijom prema službenom tečaju.

Koliko vam u tome pomažu Toni Milun i Kuna Zlatica?

Toni Milun vrhunski je matematičar koji dobro poznaje tržište te ima izvrstan pristup pri objašnjavanju: Vjerujemo da je kao naš ambasador u pitanjima prelaska na euro uspio našim kupcima jednostavnim jezikom odgovoriti na sva njihova pitanja i nedoumice. Kuna Zlatica je simboličan lik koji s jedne strane naravno podsjeća na našu dosadašnju valutu, no također na neposredan način komunicira s kupcima i poručuje da je prelazak na euro u Kauflandu zaista fer transfer.

Mislite li da će biti problema s manjim apoenima kovanica eura? Jeste li se već osigurali? Trgovcima je i dosad bilo teško uzvratiti lipu, dvije ili pet na blagajni? A centi puno više vrijede.

Budući da se već više od godinu dana pripremamo za prijelaz na euro, pravovremeno smo naručili potrebne količine, a i prema informacijama nadležnih institucija ne očekujemo nikakve poteškoće niti nestašice što se manjih apoena kovanica eura tiče.

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Ponuda proizvoda u trgovini Kaufland

Primjetno je da svakog mjeseca imate i oko 1000 proizvoda na akciji. S obzirom na inflaciju i ostale inpute koji utječu na rast cijena proteklih mjeseci, kako se to manifestira na ukupne prihode Kauflanda? Planirate li ovu godinu završiti boljim ili lošijim rezultatom nego lani, ili primjerice pretkrizne 2019.?

Kaufland je poznat po svojim izvrsnim cijenama i tu kod nas nema kompromisa. Uvijek želimo našim kupcima nuditi kvalitetne proizvode i povoljne cijene – to su razlozi zašto nam kupci vjeruju i zašto nam se vraćaju, što pak pozitivno utječe na naše rezultate. Naravno da globalna situacija utječe na kupovnu moć, ali upravo smo zato našom ponudom, akcijskim cijenama i pogodnostima za kupce uspjeli zadržati zadovoljavajuću razinu. U ovoj poslovnoj godini svakako očekujmo pozitivan pomak u rezultatu u odnosu na prethodne godine.

Koliko ste izgubili zamrzavanjem cijena devet osnovnih artikala od početka rujna? Može li se to održati na dulji rok?

Tu mjeru Vlade smo primijenili i imamo gubitke zbog iste, što će se i nastaviti sve dok spomenuta mjera bude na snazi. Dugoročnu primjenu te mjere smatramo vrlo upitnim. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

ES
esppaner
15:02 08.12.2022.

Digli ste vi cijene u kunama od 50-100% u zadnjih godinu dana,pa sad možete zaokružiti za cent ili 2 manje...smradovi,eto,to ste!!!

DL
Dvanaest__legija
13:21 08.12.2022.

U Kauflandu su i sada cijene, čini mi se, najpovoljnije. Pokušavaju ih držati niskima, iako su čak i Plodine i Lidl (po meni neopravdano) podignuli cijene.

DU
Deleted user
14:35 08.12.2022.

Bravo Schwartz-ovi!