Atlantic grupa iz društva s ograničenom odgovornošću transformirala se
u dioničko društvo. O razlozima promjene, o prošlim i budućim
akvizicijama razgovarali smo s predsjednikom uprave Atlantic grupe i
predsjedikom Hrvatske udruge poslodavaca, Emilom Tedeschijem
VL: Koji je cilj obavljene
transformacije, znači li to vaše dodatno otvaranje poslovanja i
vlasničke strukture tržištu?
TEDESCHI: Razlozi su vrlo jednostavni i transparentni. Atlantic Grupa
je uspješna kompanija s liderskim brandovima na domaćem,
regionalnom i europskom tržištu. Kontinuirano se razvijamo u skladu s
potrebama i trendovima na tržištu, a transformacija u dioničko društvo
samo prati dinamiku razvoja našeg poslovanja. Kao što znate, mi
smo bili prvi d.o.o. koji je izdao komercijalne zapise, a zatim i
korporativne obveznice. Transformacija u d.d. omogućit će nam da još
kvalitetnije komuniciramo s tržištem kapitala, sa željom da buduću
tranšu naših obveznica mogu kupiti i mirovinski fondovi. Prema
tumačenju pojedinih hrvatskih propisa to nije bilo moguće za d.o.o.
Dakle, imat ćemo puno šire mogućnosti za plasman naših obveznica.
VL: To otvara još niz drugih
mogućnosti, ideje se same nameću?
TEDESCHI: Još je prerano razgovarati o tome hoće li u budućnosti
Atlantic grupa krenuti u IPO i izdati dionice koje će ponuditi tržištu.
Mi smo uspješna kompanija koja uredno izvršava svoje obveze i ima
kvalitetan menadžment. Mogu reći da postoji interes kako domaćih tako i
stranih kompanija te raznih banaka i fondova za ulaganje u Atlantic
grupu. S jedne strane to nam godi i veseli nas, a s druge strane smo
svjesni da pitanjima vezanim uz tržište kapitala treba pristupati vrlo
oprezno i promišljeno.
VL: Objavili ste rast od čak 46 posto.
Koliko se od toga odnosi na lanjsku akviziciju njemačkog Haleka koji
vam je omogućio prodor na zapadno tržište?
TEDESCHI: Posljednjih godina uspijevamo ostvariti organski rast od 15
do 20 posto, na što smo izuzetno ponosni. Halekov brand Multipower ima
tri domaća tržišta njemačko, talijansko i britansko, a snažan je
i u drugim državama, osobito u Skandinaviji, Španjolskoj, Rusiji. Prije
nekoliko dana nastupili smo na FIBO-u, najvećem europskom sajmu
fitnesa, gdje smo imali najveći i najzapaženiji izložbeni prostor od
600 četvornih metara. Možda nabrajanje tržišta može djelovati
pretenciozno, no ako se uzme u obzir da je riječ o tržišnoj niši
u europskim razmjerima nije riječ o velikom obimu. Posebno smo ponosni
jer smo nedavno isporučili i prve količine na iznimno poticajno, ali i
izazovno kinesko tržište. Tamo je bilo teško naći distributera, jer svi
traže licence, a veliki je također izazov zaštita intelektualnih prava,
tj. rizik od plagiranja proizvoda.
VL: Pri preuzimanju Haleka najavili
ste da je to samo početak. Slijede li nove akvizicije?
TEDESCHI: To je medijima uvijek najzanimljivije, jer se rijetko događa
da neka hrvatska tvrtka čija je djelatnost vezana uz robu široke
potrošnje napravi akviziciju u zapadnoj Europi. Više sam puta govorio
da su akvizicije jednako zahtjevne bez obzira na koje se tržište ulazi.
Bilo da je riječ o akviziciji u Njemačkoj, Poljskoj ili Srbiji, uvijek
se ulazi u novu sredinu, na novo tržište. S druge strane, svi koristimo
iste instrumente i metode koje su poznate u razvijenim gospodarstvima.
Nakon preuzimanja kompanije iznimno je važno kvalitetno provesti
postakvizicijske procese. Poseban je izazov uspješno integrirati dvije
različite korporativne kulture. U Atlantic grupi još tijekom
integracije nove kompanije već imamo u vidu potencijalne nove mete
preuzimanja.
VL: Ima li vaš domaći asortiman šansu
na zapadnom tržištu?
TEDESCHI: Moramo slijediti primjer velikih multinacionalnih kompanija
koje nemaju samo globalne brandove. Mnoge od njih imaju čitav niz jakih
regionalnih brandova. Naprimjer, Unilever ima izuzetno jake brandove
samo za zemlje Beneluxa od kojih neki ostvaruju promet od više stotina
milijuna eura. Mi smo u ovoj fazi usmjereni na to da se što uspješnije
integriramo u novim tržištima na koja smo ušli.
VL: Hoće li se nešto od najavljenih
novih proizvoda Multipowera proizvoditi u Hrvatskoj?
TEDESCHI: Svakako. Nemamo potrebe na dva mjesta u Europi proizvoditi
iste proizvode. S obzirom na visoku poslovnu i tehnološku
kompatibilnost Atlanticovih operacija u Hrvatskoj i Njemačkoj,
planiramo uspostavljanje centara izvrsnosti. Time ćemo postići vrhunsku
kvalitetu i optimizaciju naših proizvodnih procesa. Primjerice, brand
Multipower je toliko jak u svojim kanalima u Njemačkoj da je logično da
energetske bonbone komprimate na bazi dekstroze pod brandom
Multipower, proizvodimo u Hrvatskoj s tehnologijom koju Cedevita
koristi već desetljećima.
VL: Znači li to da možemo očekivati
Cedevita bombone s drugačijim imenom, s Multipowerovim logom?
TEDESCHI: Neće biti riječ o istim proizvodima, ali će se koristiti ista
tehnologija i time dodatno zaposliti proizvodni kapaciteti u Hrvatskoj.
VL: Znači li to da je brand Cedevita
osuđen na Hrvatsku?
TEDESCHI: Za javnost bi svakako bilo najzanimljivije - a to je i velika
želja svih u Atlanticu - kad bi se neki od izvorno hrvatskih proizvoda
etablirali na najrazvijenijim europskim tržištima. No, za to su
potrebne brojne predradnje i velika ulaganja.
VL: Jedni ste od rijetkih koji su se
pripremili za ulazak u EU, kreće li se Hrvatska dovoljno brzo na tom
putu?
TEDESCHI: Naše gospodarstvo se postupno prilagođava novim uvjetima
poslovanja u Europskoj uniji. Dio hrvatskog gospodarstva već postiže
zapažene rezultate na razvijenim tržištima. Međutim, ne možemo biti
zadovoljni brzinom prilagodbe. Poslovna klima još uvijek nije dovoljno
poticajna za razvoj privatnog poduzetništva i podizanje konkurentnosti,
a to su preduvjeti za međunarodno širenje hrvatskih kompanija.
VL: Kakva je komunikacija između Vlade
i poslodavaca vidjeli smo da neke inicijative HUP-a baš nisu
naišle na najtopliji prijam? Zbog toga što nisu bile dovoljno dobro
pripremljene ili Vlada jednostavno nije spremna prihvatiti sugestije sa
strane?
TEDESCHI: Najprije, valja reći da je komunikacija otvorena i redovita.
Drugo je i bitno kompleksnije pitanje koliko Vlada uvažava prijedloge
socijalnih partnera. Interesi poduzetnika ne odgovaraju uvijek onima
drugih interesnih skupina, i to je razumljivo. Međutim, cilj naših
inicijativa nikad nije nametnuti gotova rješenja. One prije svega služe
da se otvori stručna rasprava koja će dovesti do najkvalitetnijeg
rezultata.
Mnogi žele ulagati u Atlantic
Hrvati hrle u nabavu u susjednu zemlju: 'Pogledajte, torbe su mi pune, a sve to za 120 eura'
Razlika u cijeni karakterističnih proizvoda potrebnih za božićne i novogodišnje svečanosti pokazuje da je shopping u Italiji i dalje isplativ
Velika novost za umirovljenike: Hoće li ovo riješiti gorući problem s domovima?
U Ministarstvu rada i socijalne skrbi najavili su veća izdvajanja u 2025. za financiranje decentraliziranih funkcija djelatnosti socijalne skrbi.
FOTO Koliko zarađuju predsjednici država regije: Milanović među njima ima najveću plaću
Uz osnovne plaće, predsjednici često primaju i dodatne beneficije poput službenih rezidencija, troškova prijevoza, osiguranja i osoblja
Parfem ili toaletna voda? Istražili smo što ima intenzivniji miris i traje dulje!
VIDEO Robert Knjaz u neočekivanoj ulozi: S djecom razgovarao o važnim temama