EMIL TEDESCHI Atlantic grupa otvara mogućnost javne ponude dionica na tržištu

Mnogi žele ulagati u Atlantic

Foto: import
Mnogi žele ulagati u Atlantic
22.05.2006.
u 11:39
Pogledaj originalni članak

Atlantic grupa iz društva s ograničenom odgovornošću transformirala se u dioničko društvo. O razlozima promjene, o prošlim i budućim akvizicijama razgovarali smo s predsjednikom uprave Atlantic grupe i predsjedikom Hrvatske udruge poslodavaca, Emilom Tedeschijem

VL: Koji je cilj obavljene transformacije, znači li to vaše dodatno otvaranje poslovanja i vlasničke strukture tržištu?
TEDESCHI: Razlozi su vrlo jednostavni i transparentni. Atlantic Grupa je  uspješna kompanija s liderskim brandovima na domaćem, regionalnom i europskom tržištu. Kontinuirano se razvijamo u skladu s potrebama i trendovima na tržištu, a transformacija u dioničko društvo samo prati dinamiku razvoja našeg poslovanja.  Kao što znate, mi smo bili prvi d.o.o. koji je izdao komercijalne zapise, a zatim i korporativne obveznice. Transformacija u d.d. omogućit će nam da još kvalitetnije komuniciramo s tržištem kapitala, sa željom da buduću tranšu naših obveznica mogu kupiti i mirovinski fondovi. Prema tumačenju pojedinih hrvatskih propisa to nije bilo moguće za d.o.o. Dakle, imat ćemo puno šire mogućnosti za plasman naših obveznica.

VL: To otvara još niz drugih mogućnosti, ideje se same nameću?
TEDESCHI: Još je prerano razgovarati o tome hoće li u budućnosti Atlantic grupa krenuti u IPO i izdati dionice koje će ponuditi tržištu. Mi smo uspješna kompanija koja uredno izvršava svoje obveze i ima kvalitetan menadžment. Mogu reći da postoji interes kako domaćih tako i stranih kompanija te raznih banaka i fondova za ulaganje u Atlantic grupu. S jedne strane to nam godi i veseli nas, a s druge strane smo svjesni da pitanjima vezanim uz tržište kapitala treba pristupati vrlo oprezno i promišljeno.

VL: Objavili ste rast od čak 46 posto. Koliko se od toga odnosi na lanjsku akviziciju njemačkog Haleka koji vam je omogućio prodor na zapadno tržište?
TEDESCHI: Posljednjih godina uspijevamo ostvariti organski rast od 15 do 20 posto, na što smo izuzetno ponosni. Halekov brand Multipower ima tri domaća tržišta  njemačko, talijansko i britansko, a snažan je i u drugim državama, osobito u Skandinaviji, Španjolskoj, Rusiji. Prije nekoliko dana nastupili smo na FIBO-u, najvećem europskom sajmu fitnesa, gdje smo imali najveći i najzapaženiji izložbeni prostor od 600 četvornih metara. Možda nabrajanje tržišta može djelovati pretenciozno, no ako se uzme u obzir da je riječ o tržišnoj niši  u europskim razmjerima nije riječ o velikom obimu. Posebno smo ponosni jer smo nedavno isporučili i prve količine na iznimno poticajno, ali i izazovno kinesko tržište. Tamo je bilo teško naći distributera, jer svi traže licence, a veliki je također izazov zaštita intelektualnih prava, tj. rizik od plagiranja proizvoda.

VL: Pri preuzimanju Haleka najavili ste da je to samo početak. Slijede li nove akvizicije?
TEDESCHI: To je medijima uvijek najzanimljivije, jer se rijetko događa da neka hrvatska tvrtka čija je djelatnost vezana uz robu široke potrošnje napravi akviziciju u zapadnoj Europi. Više sam puta govorio da su akvizicije jednako zahtjevne bez obzira na koje se tržište ulazi. Bilo da je riječ o akviziciji u Njemačkoj, Poljskoj ili Srbiji, uvijek se ulazi u novu sredinu, na novo tržište. S druge strane, svi koristimo iste instrumente i metode koje su poznate u razvijenim gospodarstvima. Nakon preuzimanja kompanije iznimno je važno kvalitetno provesti postakvizicijske procese. Poseban je izazov uspješno integrirati dvije različite korporativne kulture. U Atlantic grupi još tijekom integracije nove kompanije već imamo u vidu potencijalne nove mete preuzimanja.

VL: Ima li vaš domaći asortiman šansu na zapadnom tržištu?
TEDESCHI: Moramo slijediti primjer velikih multinacionalnih kompanija koje nemaju samo globalne brandove. Mnoge od njih imaju čitav niz jakih regionalnih brandova. Naprimjer, Unilever ima izuzetno jake brandove samo za zemlje Beneluxa od kojih neki ostvaruju promet od više stotina milijuna eura. Mi smo u ovoj fazi usmjereni na to da se što uspješnije integriramo u novim tržištima na koja smo ušli.
VL: Hoće li se nešto od najavljenih novih proizvoda Multipowera proizvoditi u Hrvatskoj?
TEDESCHI: Svakako. Nemamo potrebe na dva mjesta u Europi proizvoditi iste proizvode. S obzirom na visoku poslovnu i tehnološku kompatibilnost Atlanticovih operacija u Hrvatskoj i Njemačkoj, planiramo uspostavljanje centara izvrsnosti. Time ćemo postići vrhunsku kvalitetu i optimizaciju naših proizvodnih procesa. Primjerice, brand Multipower je toliko jak u svojim kanalima u Njemačkoj da je logično da energetske bonbone  komprimate na bazi dekstroze pod brandom Multipower, proizvodimo u Hrvatskoj s tehnologijom koju Cedevita koristi već desetljećima.

VL: Znači li to da možemo očekivati Cedevita bombone s drugačijim imenom, s Multipowerovim logom?
TEDESCHI: Neće biti riječ o istim proizvodima, ali će se koristiti ista tehnologija i time dodatno zaposliti proizvodni kapaciteti u Hrvatskoj.

VL: Znači li to da je brand Cedevita osuđen na Hrvatsku?
TEDESCHI: Za javnost bi svakako bilo najzanimljivije - a to je i velika želja svih u Atlanticu - kad bi se neki od izvorno hrvatskih proizvoda etablirali na najrazvijenijim europskim tržištima. No, za to su potrebne brojne predradnje i velika ulaganja.

VL: Jedni ste od rijetkih koji su se pripremili za ulazak u EU, kreće li se Hrvatska dovoljno brzo na tom putu?
TEDESCHI: Naše gospodarstvo se postupno prilagođava novim uvjetima poslovanja u Europskoj uniji. Dio hrvatskog gospodarstva već postiže zapažene rezultate na razvijenim tržištima. Međutim, ne možemo biti zadovoljni brzinom prilagodbe. Poslovna klima još uvijek nije dovoljno poticajna za razvoj privatnog poduzetništva i podizanje konkurentnosti, a to su preduvjeti za međunarodno širenje hrvatskih kompanija.

VL: Kakva je komunikacija između Vlade i poslodavaca  vidjeli smo da neke inicijative HUP-a baš nisu naišle na najtopliji prijam? Zbog toga što nisu bile dovoljno dobro pripremljene ili Vlada jednostavno nije spremna prihvatiti sugestije sa strane?
TEDESCHI: Najprije, valja reći da je komunikacija otvorena i redovita. Drugo je i bitno kompleksnije pitanje koliko Vlada uvažava prijedloge socijalnih partnera. Interesi poduzetnika ne odgovaraju uvijek onima drugih interesnih skupina, i to je razumljivo. Međutim, cilj naših inicijativa nikad nije nametnuti gotova rješenja. One prije svega služe da se otvori stručna rasprava koja će dovesti do najkvalitetnijeg rezultata.

Pogledajte na vecernji.hr