U Hrvatskoj je trenutačno oko 33.000 turista, od toga više od 8000 Austrijanaca, gotovo četiri tisuće Nijemaca, oko 3500 Slovenaca, 2400 Talijana... Samo je prosinac, prema podacima eVisitora, u prvih 28 dana donio četrdesetak tisuća noćenja više nego lani, a kao zvijezda završnice nametnuo se Zagreb sa svojim Adventom.
Rujan, listopad i studeni, pak, bili su izdašniji za čak 2,3 milijuna noćenja nego 2015.
Ovu godinu turizam završava s rekordnih 91,3 milijuna noćenja i 16,3 milijuna turista, uključujući nautičare u čarteru. Usporedbe možda nisu do kraja precizne, budući da goste i noćenja lani još nije ‘brojio’ eVisitor, ali ispada da je Hrvatska u 2016. ugostila 1,4 milijuna turista više, dok plus prema lani u noćenjima iznosi čak 11 milijuna.
Prihod od domaćih i stranih turista mogao bi, pak, doseći 9,5 milijardi eura.
– Sezona se očigledno produljuje, pogotovo u posezonskim mjesecima, dok se, recimo, svibanj i dalje pokazuje kao najveći problem – konstatirao je ministar turizma Gari Cappelli.
– Dulja sezona je prioritet. Na tome ćemo raditi kroz pojačanu promociju zdravstvenog, poslovnog, kulturnog i nautičkog turizma te unutrašnjosti zemlje. Moramo gledati i prema 2018. Za godinu-dvije ćemo se suočiti s velikim povratkom Turske, Egipta i Tunisa.
Ne smijemo ostati ovisni o tradicionalnim europskim tržištima i već uvelike razmatramo kako snažno iskoračiti u Aziju, prvenstveno Kinu, ali i Koreju te Japan. Sve analize i planovi bit će spremni u prvoj polovici 2017. To su ogromni potencijali i gosti koji nam mogu produžiti sezonu te bitno dići posjet na kontinentu - kaže Cappelli.
Hoteli izvan ljeta imaju mogućnosti za oko šest milijuna novih noćenja, a obiteljski smještaj za čak dvadesetak milijuna, napominje šef HTZ-a Ratomir Ivičić.
Iduća bi godina, očekuje se, trebala donijeti plus od četiri milijuna noćenja i do 500.000 gostiju. Investicije će s ovogodišnjih 676 milijuna dogodine narasti na 800 milijuna eura (500 će uložiti privatni, a 300 javni sektor). Hrvatska će dobiti 40-ak novih hotela, a to je jedan od načina, smatra ministar, da se do 2020. dosegnu turistički prihodi od planiranih 14,3 milijarde eura.
– Već vidimo da su najbolji i najskuplji hoteli, s četiri i pet zvjezdica, 20 dana puniji nego oni s tri zvjezdice – veli Cappelli, koji smatra da od dizanja cijena, koje dio ugostitelja najavljuje nakon rasta PDV-a, neće biti posebne štete. – Naravno, pod uvjetom da nova cijena bude opravdana višom kvalitetom. Hrvatska ima vrhunsku gastronomiju, a susjedne zemlje u pravilu više cijene.
>> Hrvatska ruši nove rekorde: u 2016. više od 16,3 milijuna turista i 91,3 milijuna noćenja
Prihod i dobit od turizma se ne mogu izracunati, jer je to nemoguce... Tako da nam se moze prodavati da je i 20 milijardi €. Turizam nije niti primarna niti sekundarna grana, a to sve govori kuda idemo....