Otvoren sajam namještaja

Na 20.000 četvornih metara, u pet paviljona, na Ambienti izlaže oko 200 izlagača iz 18 zemalja

Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Ambienta
15.10.2014.
u 14:11
Deset godina pozitivnih trendova u drvoprerađivačkom sektoru najbolja su potvrda ispravnosti odluke da se i ta industrija uvrsti u pokretače industrijske strategije - kazao je danas ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina
Pogledaj originalni članak

Deset godina pozitivnih trendova u drvoprerađivačkom sektoru najbolja su potvrda ispravnosti odluke da se i ta industrija uvrsti u pokretače industrijske strategije - kazao je danas ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina otvarajući 41. međunarodni sajam namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije Ambienta, koji se do 19. listopada održava na Zagrebačkom velesajmu.

Jakovina kaže kako vanjskotrgovinska robna razmjena drva, proizvoda od drva i namještaja pokazuje da je u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani izvoz povećan za 28,66 posto, a pozitivni su trendovi vidljivi i iz udjela robne razmjene drvne industrije u ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom, koji raste petu godinu za redom. Tako je udjel drva, proizvoda od drva i namještaja u ukupnom izvozu povećan s 7,3 posto iz 2012. na 8,16 posto u 2013., dok je udjel u ukupnom uvozu smanjen s 2,39 posto u 2012. na 2,16 posto u 2013. godini.

U prvih šest mjeseci ove godine udjel drvne industrije u ukupnom izvozu iznosi 9,97 posto za razliku od istog razdoblja lani kada je iznosio 8,44 posto, napomenuo je Jakovina ističući kako je Ambienta jedan od najznačajnijih sajmova u drvoprerađivačkoj industriji koji ima povijest, ugled, tradiciju i regionalno značenje te šansa da se u narednom periodu još jače pozicioniramo na domaćem i inozemnom tržištu. Ulaskom u EU konkurencija i tržište su još veći, no svi ti rezultati pokazuju spremnost sektora da se dobro nosi s konkurencijom, a pruža mu se i velika mogućnost kroz korištenje sredstava iz europskih fondova.

Foto: Davor Visnjic/PIXSELL

(Foto: Davor Visnjic/PIXSELL)

Na 20.000 četvornih metara, u pet paviljona, na Ambienti izlaže oko 200 izlagača iz 18 zemalja, u tri osnovne tematske cjeline - industrija, dizajn i outlet. Koncept predstavljanja ovogodišnjih projekata na Ambienti su proizvodi temeljeni na certificiranoj hrvatskoj sirovini s hrvatskim znanjem te tradicijom i inovacijama odnosno izvozni proizvodi visoke vrijednosti koji su i temelj za brendiranje hrvatske drvne industrije u svijetu. No sajam je iz godine u godinu sve skromniji, u manje paviljona i na manje kvadrata, s obzirom da domaći proizvođači, uglavnom izvozno orijentirani, radije izlažu na sajmovima u Koelnu i Hannoveru. Na domaćem tržištu ionako dominiraju strani trgovci.

Jedan on najvećih inovatora u proizvodnji masivnog namještaja te najstarijih promotora domaće sirovine od slavonskog hrasta lužnjaka na sajmu je svakako DIN Novoselec koji čak 95% prihoda ostvaruje na najzahtjevnijim inozemnim tržištima Beneluxa, sjeverne Europe te Njemačke. Dražen Svetina, član uprave kompanije kaže kako su se oni prilagodili zahtjevima toga tržišta - modernom dizajnu, čistih i jednostavnih linija, ekologiji i kvaliteti koji se gledaju i više od cijene.

- Tamošnji kupci ne pristaju na kompromise i neekološki način proizvodnje te smo se morali prilagoditi za što je potrebno veliko znanje. No zato mi i od početka krize godišnje rastemo 7-8 posto - kaže Svetina.

Domaće tržište pak prvo gleda cijenu pa tek onda ekologiju i dizajn, a kako još uvijek nema percepcije da i domaći proizvodi mogu biti inovativni i dobro dizajnirani, radije će kupiti, primjerice, talijanski namještaj, i deset puta skuplji nego vrijedi, objašnjava Svetina. U Novoselcu kao trenutačni najveći hit ističe hrastove parkete velikih dimenzija, tzv. seljačke podove te male serije s termo tretiranim, parenim hrastom koji zadržava sve pozitivne karakteristike drva.

Hrvatska gospodarska komora na sajmu se predstavlja projektom Drvo je prvo te Zajednicom za industrijski dizajn ZzID u suradnji s dizajnerima i proizvođačima. Na štandu se predstavlja devet domaćih dizajnera/proizvođača koji izlažu 19 proizvoda.

Na ZV-u je otvoren i 5. međunarodni sajam alternative, zdravog života i graničnih područja znanosti Mystic Organica. Sajam Mystic obuhvaća tri osnovna tematska područja - Organica, KrONOPLJA i Alterna, a uključivat će stručni, edukacijski i zabavni sadržaj s relevantnim domaćim i stranim predavačima i gostima.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.