Industrijska zona Belišće

Na mjestu bivšeg kombinata danas proizvodi 21 tvrtka

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Na mjestu bivšeg kombinata danas proizvodi 21 tvrtka
18.07.2014.
u 14:15
Nastanak industrijske zone inicirao je Harburg Freudenberger, a grad je kompletnu birokraciju riješio u samo tri mjeseca
Pogledaj originalni članak

U Belišće dolaze investitori i sa sobom dovode nove ulagače. Ovaj slavonski gradić svoju industrijsku priču izgradio je na temeljima bivšeg kombinata Belišće. Danas je to srce industrijske zone u kojoj posluje čak 21 proizvodna tvrtka. Ruke investitora bile su “svezane” sve do prošle godine kada je izmijenjen urbanistički plan. U koštac s tim problemom uhvatio se grad i riješio ga za tri mjeseca. Uslijedio je investicijski bum.

Njemački okidač

– Ulagačima nastojimo biti servis jer oni stvaraju pravu vrijednost, a ne gradska uprava – kaže gradonačelnik Belišća Dinko Burić.

Okidač je povukao najveći hrvatski izvoznik smješten tamo, njemačka tvrtka Harburg Freudenberger (HF). Zapošljavaju 617 ljudi koji se bave proizvodnjom strojeva za proizvodnju automobilskih guma. Upravo ovaj belišćanski pogon u svijetu je trenutačno prvi u proizvodnji hidrauličnih preša za vulkanizaciju automobilskih guma. Dok je do 2010. iz ove tvornice u svijet odlazilo do 200 strojeva, narudžbe su se godinu zatim uvećale čak 90 posto. Tada su proizvedene 393 preše, a letvica je potom podignuta na 430. Riječ je o strojevima od kojih je svaki teži 20 tona.

– Kapaciteti su nam popunjeni. Našoj smo upravi predložili što bi trebalo napraviti da se za dodatnih 50 posto podignu kapaciteti. To nam povećanje ne predstavlja problem s obzirom na to da smo samo u jednoj godini uspjeli povećati proizvodnju za sto posto, ali nemamo dovoljno hala i prostora gdje bismo to realizirali – kaže Zoran Uranjek, član uprave HF-a.

Prostor na koji su bacili oko u vlasništvu je austrijskog Duropacka koji je pak preuzeo nekadašnju belišćansku tvornicu papira i ambalaže. Austrijanci su se ovdje odlučili usmjeriti isključivo na svoj osnovni biznis, odnosno proizvodnju papira i ambalaže, a preostale hale i prostor koji ih okružuje prodati. No za takav im je potez bila potrebna promjena urbanističkog plana nakon kojeg je uslijedila i parcelacija zemljišta.

– Kupili smo dvije parcele i krenuli u realizaciju projekta. Sagradit ćemo logistički centar, i to u dva koraka. Prvi će obuhvatiti 2000 kvadrata i trebao bi biti gotov do ovog studenog, a drugi s isto toliko površine realizirali bismo iduće godine – objašnjava Uranjek.

Jednu od dvije kupljene parcele Harburg Freudenberger poklonio je gradu Belišću, a oni pak Hrvatskim cestama kako bi se sagradio kružni tok na cesti prema mostu na Dravi koji vodi u Baranju s četiri izdanka, jednim izdankom više od predviđenoga.

Zagrizli Austrijanci

– Četvrti će biti samo za nas, odnosno naš teretni ulaz za kamione i parkiralište. To je i gradski interes jer ćemo tako rasteretiti središte od teretnog prometa, a mi dobiti ulaz u logistički centar – objašnjava on.

Prenamjena u koju je zagrizao austrijski Duropack pomogla je u formiranju industrijske zone Belišća i privlačenju ulagača.

– Paralelno smo radili na restrukturiranju tvrtke i tražili potencijalne investitore. Sve su prepreke brzo rješavane, ali to ništa ne bismo postigli da nije bilo ljudi koji su za čitav ovaj posao imali puno razumijevanja – dodala je Ana Soldo iz belišćanskog Duropacka.

>> Kovačević: Smanjena nelikvidnost, rak rana osječko-baranjskog gospodarstva

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.