Euromonitor

Nagrada konceptu Žapca

Foto: Igor Kralj/Pixsell
Nagrada konceptu Žapca
29.08.2018.
u 14:16
Mario Žamboki najavljuje otvaranje treće trgovine u Importanne centru 1. studenog i zapošljavanje još 
8 ljudi uz već 17
Pogledaj originalni članak

Nisam ni znao da smo kandidirani dok mi nisu javili da smo dobili nagradu. Osvojili smo drugo mjesto, odmah iza kineskog Alibabe. Možete misliti u kakvom smo društvu! Izjavio je jučer za Poslovni dnevnik gotovo u dahu Mario Žamboki, uz suprugu Maju suvlasnik zagrebačkog lanca trgovina Žabac, zapravo istoimenog food outleta.

Globalna tvrtka za istraživanje Euromonitor International iz Londona ovaj je maloprodajni koncept proglasila drugim najboljim u kategoriji Grocery (Trgovina). Žabac je izniman uspjeh zaslužio u žestokoj konkurenciji iz 80 zemalja. Žambokijeva zamisao, pretočena u djelo u dućanima gdje se proizvodi nude ekstra povoljno, sniženi 50-90%, prvi je outlet s hranom u svijetu, prema tvrdnji samog osnivača.

– Ranije sam vodio trgovine i dobavljači su mi znali nuditi robu da prodajem po nižim cijenama. Vodio sam se mišlju da kupcima dam nešto povoljnije, svatko želi proći jeftinije, a onda mi se dogodio klik – kaže Žamboki o startu outleta prije dvije godine.

Danas su dva u Zagrebu, prvi mali u centru, na početku Tkalčićeve, te drugi, na 300m², uz rub Trešnjevačkog trga. Ta je lokacija unazad godinu dana cijeli koncept i proslavila da bi on sad samo jačao.

– U Importanne centru otvaramo treću trgovinu 1. studenog i zapošljavamo još osam ljudi, sad ih imamo 17. Planiramo se još širiti, najprije u Novom Zagrebu, gdje želimo megaoutlet na 500-600m², potom i po zemlji i izvan Hrvatske – kaže vlasnik Žapca.

Već ima i sljedbenike, u Bjelovaru je nedavno otvoren dućan s outlet cijenama špeceraja. Žapcu dobro ide, prihodi su stabilni, tvrtka je imala i dobit. Plaće su od 4000 do 7000 kuna. Žambokijeva inovacija je to što u asortimanu ima robu u tri kategorije, sve otkupljuje od proizvođača ili distributera: rok, stock i lom.

U prvoj su proizvodi pred istekom roka trajanja, u trećoj oni uvjetno rečeno, slomljeni, ali ispravni, poput komada salama, čokolade. Najviše artikala je stock (štok).

– To je roba koju su proizvođači napravili u velikim količinama, ali se ne uspijeva toliko prodati, poput, primjerice, nekih sokova, pašteta, keksi, jogurta, čipsa... koje se ne isplati napraviti u malim serijama pa budu višak – objašnjava trgovački inovator.

Trenutačno nudi 700-tinjak artikala, no brojka ovisi i o nabavi.
– Želim s proizvođačima razviti model da se potpuno spriječi bacanje, što je i društveno najodgovornije – smatra Mario Žamboki.

>> Pogledajte video kako građani dijela Novog Zagreba reagiraju što ostaju bez tramvaja

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.