Nisam ni znao da smo kandidirani dok mi nisu javili da smo dobili nagradu. Osvojili smo drugo mjesto, odmah iza kineskog Alibabe. Možete misliti u kakvom smo društvu! Izjavio je jučer za Poslovni dnevnik gotovo u dahu Mario Žamboki, uz suprugu Maju suvlasnik zagrebačkog lanca trgovina Žabac, zapravo istoimenog food outleta.
Globalna tvrtka za istraživanje Euromonitor International iz Londona ovaj je maloprodajni koncept proglasila drugim najboljim u kategoriji Grocery (Trgovina). Žabac je izniman uspjeh zaslužio u žestokoj konkurenciji iz 80 zemalja. Žambokijeva zamisao, pretočena u djelo u dućanima gdje se proizvodi nude ekstra povoljno, sniženi 50-90%, prvi je outlet s hranom u svijetu, prema tvrdnji samog osnivača.
– Ranije sam vodio trgovine i dobavljači su mi znali nuditi robu da prodajem po nižim cijenama. Vodio sam se mišlju da kupcima dam nešto povoljnije, svatko želi proći jeftinije, a onda mi se dogodio klik – kaže Žamboki o startu outleta prije dvije godine.
Danas su dva u Zagrebu, prvi mali u centru, na početku Tkalčićeve, te drugi, na 300m², uz rub Trešnjevačkog trga. Ta je lokacija unazad godinu dana cijeli koncept i proslavila da bi on sad samo jačao.
– U Importanne centru otvaramo treću trgovinu 1. studenog i zapošljavamo još osam ljudi, sad ih imamo 17. Planiramo se još širiti, najprije u Novom Zagrebu, gdje želimo megaoutlet na 500-600m², potom i po zemlji i izvan Hrvatske – kaže vlasnik Žapca.
Već ima i sljedbenike, u Bjelovaru je nedavno otvoren dućan s outlet cijenama špeceraja. Žapcu dobro ide, prihodi su stabilni, tvrtka je imala i dobit. Plaće su od 4000 do 7000 kuna. Žambokijeva inovacija je to što u asortimanu ima robu u tri kategorije, sve otkupljuje od proizvođača ili distributera: rok, stock i lom.
U prvoj su proizvodi pred istekom roka trajanja, u trećoj oni uvjetno rečeno, slomljeni, ali ispravni, poput komada salama, čokolade. Najviše artikala je stock (štok).
– To je roba koju su proizvođači napravili u velikim količinama, ali se ne uspijeva toliko prodati, poput, primjerice, nekih sokova, pašteta, keksi, jogurta, čipsa... koje se ne isplati napraviti u malim serijama pa budu višak – objašnjava trgovački inovator.
Trenutačno nudi 700-tinjak artikala, no brojka ovisi i o nabavi.
– Želim s proizvođačima razviti model da se potpuno spriječi bacanje, što je i društveno najodgovornije – smatra Mario Žamboki.
>> Pogledajte video kako građani dijela Novog Zagreba reagiraju što ostaju bez tramvaja