BITKA ZA ČOKOLADU

Najslađa tržišna igra s milijardama

Foto: Reuters
Najslađa tržišna igra s milijardama
23.11.2009.
u 16:36
Britanski čokoladni gigant Cadbury je na tržištu i konkurentske tvrtke bore se za vlasništvo. Mušterije se samo nadaju da će okus slavnih Cadburyjevih čokolada ostati isti.
Pogledaj originalni članak

Nakon što je upravni odbor Cadburyja ocijenio "uvredljivom" ponudu od 10.2 milijarde funti koju je za tvrtku iz Birminghama ponudio multinacionalni gigant Kraft (Jacobs, Milka, Toblerone), na ljudima iz Krafta je da smisle novu ponudu kojom će biti jači od konkurencije. Naime, za preuzimanje vlasništva nad najpoznatijim britanskim proizvođačem čokolade i slatkiša, najvećim na svijetu nakon tvrtke Mars-Wrigley,  zainteresiran je i švicarski gigant Nestle, jedini prehrambeni koncern na svijetu jači i od Krafta. Premda već godinu dana Cadbury nije zajednička tvrtka sa Schweppesom, još uvijek je privlačan, i Kraft je podnio novu ponudu, ali ovaj put za neprijateljsko preuzimanje, u iznosu od 9.8 milijardi funti.

A Nestleovim i Kraftovim dubokim džepovima mogao bi konkurirati i proizvođač najpoznatijih američkih čokolada Hershey. Ta tvrtka iz Pennsylvanije razmatra ili samostalnu ponudu za Cadbury ili zajedničku ponudu s talijanskim Ferrerom (proizvođačem Nutelle i Ferrero Rochera).

Ne znamo kako će upravni odbor Cadburyja i radnički sindikati reagirati na nove ponude iz Amerike, ali britanski ljubitelji slatkiša vrlo su zabrinuti zbog mogućnosti da Hershey preuzme proizvođača njihovih slatkiša. Hershyjeve proizvode koji su popularni u SAD-u (Hershey Bars, Reese's Pieces, Hershey's Kisses) u Europi uglavnom smatraju previše slatkastima, prepunima kemikalija i s premalim postotkom kakaovca.

Štoviše, nakon što je Hershey prije četiri godine preuzeo "butik proizvođača" Scharffen Berger, njihov ekskluzivni proizvod se od luksuzne čokolade pretvorio u "samo još jedan bezukusni američki proizvod". Tko će se na kraju "osladiti" britanskim industrijskim divom, i koliko će novo vlasništvo utjecati na kvalitetu proizvoda, vjerojatno će se znati tek nakon ljute poslovne bitke i brojnih pokušaja što prijateljskog što neprijateljskog preuzimanja, što bi moglo potrajati godinama.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.